Beantwoord

Opnames via Proximus TV app vanuit buitenland kunnen niet afgespeeld worden

  • 27 February 2017
  • 19 reacties
  • 525 Bekeken

Ik heb enkele programma's opgenomen via de Proximus TV app vanuit het buitenland. Het betreft
programma's op Een, Canvas en Vier. Als ik nu in België die programma's probeer te bekijken krijg ik de volgende melding: de opname kan niet kan afgespeeld worden omdat de zender niet meer beschikbaar is. De opname staat wel tussen mijn opgenomen programma's, maar ik krijg dus telkens die fout. Ik heb de decoder al heropgestart met de knop achteraan het toestel. Ik heb al contact opgenomen met Proximus via de chat en men heeft de opnames teruggeplaatst, zou liggen aan het feit dat er problemen zijn met de opname van series, maar ook die teruggeplaatste opnames kan ik niet bekijken - zelfde foutmelding. Graag een oplossing voor dit probleem.
icon

Beste antwoord door KimB 1 March 2017, 18:53

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Stefaan,

Kan je me laten weten over welke opnames het gaat?

Mvg,

OdB
Het betreft alle opnames tussen 18 februari en 25 februari: Beau Sejour van 19/2 (Een), Ennemi public van 18/2 en 25/2 (Canvas) - telkens 2 afleveringen, Chaussée d' Amour van 23/2 (Vier) en This Wild Life van 25/2 (Een). Ik heb niet alles als serie opgenomen denk ik.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Stefaan,

Ik zie dat ik je klantennummer niet heb. Kan je me dit via privé bericht even laten weten?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Stefaan, je decoder is niet meer bereikbaar voor ons. Kan je deze eens herstarten ? Wij hebben de opnames ondertussen toegevoegd.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Beste Robrecht,
Je bericht nu pas gezien, was op mijn werk. Heb ondertussen de decoder heropgestart, zie de opnames staan maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding en kan de programma's niet bekijken. Ik zal de decoder misschien best niet uitzetten vanavond wanneer ik de TV uitzet.
Stefaan
Reputatie 7
Badge +6
Hey Stefaan, ik heb alvast een aanpassing gedaan. Momenteel zijn je opnames terug verwijderd. Ze zullen weldra terug beschikbaar zijn. Mijn excuses voor het ongemak. Ik laat je iets weten wanneer alles terug actief staat.
Reputatie 7
Badge +6
Zo Stefaan, de opnames zijn nu hersteld. Kan je even je decoder nog even herstarten dmv de stroomschakelaar en je opnames controleren? Zou nu moeten werken. Mijn excuses voor de hinder.
Ik had in het proximus filiaal gehoord dat ik m'n opgenomen series en films in de States via de app kon bekijken. Nu ben ik voor 4 maanden in de States en het lukt me helemaal niet om hier iets van m'n opnamen te bekijken. Als ik thuiskom tegen eind juni dan zal ik veel verloren zijn. Is er een oplossing om m'n huidige opnames toch hier in de States te bekijken en als dit toch niet lukt, is er een mogelijkheid dat geen enkele opname verdwijnt en ik ze in juli rustig kan bekijken.
Ik liet speciaal TV proximus installeren in januari en dus zou het een spijtige zaak zijn als ik alle huidige opnames verlies en enkel de recente kan bekijken als ik thuis ben.
Bedankt om dit toch te bekijken en hopelijk ook op te lossen voor mij zoals jullie de moeilijke vraag van Stefaan konden opvolgen

GG
Reputatie 7
Badge +6
Hey Griet, het klopt dat de opnames inderdaad enkel beschikbaar zijn vanuit België. Dit heeft met uitzendrechten te maken.

Je kan via de app wel je opnames 'langer bewaren'. Deze blijven dan tot 3 jaar bewaard. Dit is wel slechts beschikbaar voor 50u aan opnames. Je kan dit doen door op de app de keuze te maken 'opnamen langer bewaren', na het selecteren van je film of serie.
Thomas,
Ik vrees dat het nog steeds niet gelukt is.
Ik heb de decoder heropgestart, heb zelfs eerst de plc-adapters zich opnieuw laten verbinden want er brandde een rood huisje in het midden, maar ik krijg nog steeds de fout: De opname kan niet afgespeeld worden omdat de zender niet meer beschikbaar is. Ik zie nochtans alle opnames staan, maar kan ze niet bekijken.
Ik dacht dat enkel de opnames die ik vanuit het buitenland via de app geprogrammeerd had niet konden bekeken worden, maar ook die die jullie er opnieuw opgezet hebben geven dezelfde fout.
De opnames die ikzelf opgenomen heb van thuis en via de decoder/tv kan ik wel afspelen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Baitak,

Ik zie dat Thomas per ongeluk de HD opnames heeft toegevoegd, terwijl je die op je lijn niet kan bekijken. Ik heb nu de opnames in SD toegevoegd. Kan je het nog eens proberen?

Mvg,

Kim
Beste Kim,
Het is gelukt, ik kan de opnames nu wel bekijken. Heel erg bedankt !!
Zou het kunnen dat ik de opnames via de app dan in HD heb opgenomen waardoor ik ze niet kon bekijken ? Ik heb het via de tv-gids gedaan en denk dat ik daar niet kan kiezen.
Reputatie 7
Badge +4
Normaal zou je via de app ook enkel de sd posten mogen zien. Je kan altijd even kijken naar de tv-gids in de app of er hd achter de zendernaam staat.
Als ik een programma opvraag via de app om op te nemen, dan staat daar bij de foto van het programma bij sommige zenders wel een HD-logo. Dat zou toch geen invloed mogen hebben op je opnames, als je geen HD hebt, dan zou je het programma toch moeten kunnen bekijken.
Reputatie 7
Badge +4
Als er een HD-logo bij staat, en je plant het op die zender, zal hij ook in HD opnemen. Vind je dezelfde zenders in de tv-gids ook zonder HD-logo?
Ik heb nu inderdaad gezien dat de HD-zenders bovenaan staan in de tv-gids en vanaf nr 30 de zenders zonder HD. Blijkbaar moet je dan eerst naar beneden scrollen in de gids en ervoor zorgen dat je een zender zonder HD logo selecteert. Via de zenderlijst idem. Dat zal dan waarschijnlijk ook de reden geweest zijn dat ik de opgenomen programma's niet kon bekijken. Het is niet zo duidelijk als je programma's programmeert dat je daar moet op letten.
Nu weet ik het natuurlijk wel.
Bedankt in ieder geval voor de hulp bij het oplossen van het probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Dit lijkt mij inderdaad niet zo duidelijk. Ik ga dit ook eens doorgeven aan de ontwikkelaars van onze app, misschien wordt het dan in de toekomst ooit aangepast ;-)

Het is alleszins met veel plezier gedaan 🙂
Fijn dat het voor ons dan toch opgelost geraakt is. Kunnen we dan toch onze opgenomen programma's bekijken :)
Dit probleem werd door jullie in ieder geval vlot behandeld, we zijn tevreden.
Reputatie 7
Badge +4
Dat horen we graag! 😃

Reageer