Vraag

Opnames kunnen niet bekeken worden


Wij kijken bijna nooit live tv maar nemen meestal programma's op. Sinds enkele maanden kunnen we echter sommigen van onze opnames niet meer bekijken. Het betreft 80% van de opnames. Wanneer we naar het menu opnames gaan, op het programma klikken en dan op 'kijken' dan komen we terug op het beginscherm van het programma.
Soms lukt het echter om via de tablet te klikken op 'bekijken op tv' en dat lukt wel en we kunnen dan wel met onze afstandsbediening verder spoelen en pauzeren ed. Maar helaas lukt dit ook niet altijd.
Ik heb hier al herhaaldelijk voor met proximus gebeld al talloze keren stekkers uitgetrokken en apparaten afgezet,... in totaal denk ik dat ik al meer dan 4u aan de lijn heb gehangen en ik begin het een beetje beu te worden.
Sinds 6 maanden hebben we proximus en ik heb ervoor 20 jaar telenet gehad. Op die 6 maanden heb ik al meer met proximus aan de lijn gehangen dan in die 20 jaar bij Telenet. Het begint hoog te zitten.
Iemand een ander idee dan de boel buiten gooien ?

27 reacties

Het fenomeen dat je beschrijft is zeker niet nieuw en bekend, ook onder ander zie dezelfde klachten op sociale media en zo te zien is Px er nog altijd niet in geslaagd om al deze problemen op te lossen of laat het mij het beter uitdrukken, nog niet voor iedereen kunnen oplossen, want eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik deze problemen niet heb met mijn opnames op de V5 compact, natuurlijk ben je daar niet veel mee geholpen dat ik geen problemen heb, maar ik wil hiermee alleen maar een beetje mee bewijzen dat het blijkbaar wel kan en waarom het dan niet bij iedereen zo is, daarvoor kan ik geen details genoeg en kan ik maar hopen dat ze het bij Prox het wel goed weten om het toch ooit eens definitief te zullen kunnen oplossen.!
NB: veel meer kan je niet doen dan de boel te resetten of te factory resetten maar dat helpt niet altijd en soms kan je ook via de mobiele Proximus TV app van die probleempjes van opnames die niet op de decoder opname lijst voorkomen toch nog te kunnen laten afspelen enz... maar blijkbaar ken je deze truc ook al ;-)

Of het je problemen zal oplossen weet ik zeker niet maar de beste methode om alles te resetten is je aan een bepaalde volgorde te houden en die is:
- decoder zonder stroom zetten
- als je draadloze oplossingen staan hebt tussen modem en decoder (devolo's of wifi bridge bv.)ook deze uit het stopcontact trekken.
- dan ook de bbox 5 seconden zonder stroom en terug laten opstarten tot de dsl led stopt met knipperen en continu blijft branden
NB: ik persoonlijk doe zelf altijd een factory reset van de bbox, maar dan zal je wel eventueel de instellingen die je zelf in de bbox gedaan hebt weer moeten invoeren na deze factory reset.
(bij sommige problemen is zelf een gewone reset niet voldoende als valt dit wel niet frequent voor en is een gewone reboot door stroom even te onderbreken voldoende).
- dan eventueel als je die hebt, de draadloze toestellen terug in het stopcontact en enkele minuten wachten
- om dan uiteindelijk de decoder terug onder stroom te zetten.
En als dit niks oplevert eventueel ook nog een factory reset van je decoder doen.
Dat is alles wat je zelf kunt ondernemen en kan allen maar de hulp nog van Prox komen !
Dankjewel Elsa voor je reactie.
Het stappenplan heb ik al herhaaldelijk onder begeleiding van de helpdesk gedaan.
Een factory reset nog niet, we zijn wel al aan onze 2de decoder want de vorige had het al begeven.
Welke gevolgen heeft een factory reset want ik ben een beetje bang dat er daarna niets meer werkt :-)
Trouwens, ben ik verkeerd of is het niet de taak van Proximus om dit op te lossen ?
Proximus zou dit inderdaad moeten oplossen alleen vrees ik ervoor dat ze nog geen pasklare oplossing hebben voor al de opname problemen (bugs) die nog bestaan.
Ik kan alleen maar voor mij persoonlijk spreken natuurlijk dat ik nog nooit problemen gehad heb na een factory reset en ik heb die toch al frequent uitgevoerd, dus zo veel risico's zijn er niet aan verbonden 😉
Het is niet dat ik daarna alles opnieuw moet installeren of zo, dat gebeurt dan vanzelf ? (het is daar dat ik een beetje bang voor ben)
Neen daarvoor moet je niet alles opnieuw installeren of instellen, od je zou echt een pechdag moeten hebben en dan heb je nog altijd de helpdesk die je kan opbellen als het echt verkeerd moest lopen 0800 22 800 (7d/7 tot 22u)
Het is ook niet zeker dat het uw probleem gaat oplossen want daarmee los je natuurlijk geen bugs op als er bugs inzitten daarvoor moet proximus de bugs er eerst uit verwijderen.
Reputatie 5
Badge +3
Normaal bij een errorstart van een opname zoals de topic hier omschrijft volstaat enkel een reset vd decoder. Spreek uit ervaring.
Met de nieuwste SW is het bij ons (voorlopig) opgelost. Soms blijft het herstarten nog haperen.
@MiekeTH, kijk even na welke SW op je decoder staat, via menu--> instellingen-->systeem-->systeeminfo-->softwareversie.
de nieuwste is: NTE_6.1.1.4.4
Met een FacReset wordt (niet altijd) de allernieuwste SW binnen gehaald.

mvg
Dit kan maar aangezien ze al de reset gedaan heeft zal het bij Mieke blijkbaar niet gelukt zijn en zoals je zegt heeft ieder software zijn verschillende bugs soms is het zelf voldoende om gewoon je utp kabel even uit de decoder los te maken en terug te steken, maar nogmaals je kan nooit echt concluderen van als het bij mij zo werkt dan zal pof moet het bij een ander ook zo werken, zo simpel is het systeem blijkbaar niet, kan je uit de reacties van verschillende klanten afleiden, alleen kan je maar proberen en hopen dat het opgelost is en ik hoop voor Mieke dat het op één of andere manier opgelost raakt.
NB: bij iedereen is deze laatste NTE nog niet uitgerold en Mieke zou dit aan de medewerkers kunnen vragen om deze er op te pushen indien dit nog niet gebeurd is.
Ok ik kijk het straks na
Als ik niet de laatste SW heb, hoe kan ik dat dan aanpassen ?
Ik snap gewoon eigenlijk niet dat wij klant zijn bij Proximus, maandelijks betalen en dat het niet werkt. En als je dat meldt, dat ze het blijkbaar ook niet kunnen oplossen. Als ik met hun bel ben ik telkens 45 minuten kwijt he. Ik heb al zin om alles buiten te gooien en de concullega's te bellen.Niet dat het daar zoveel beter zal zijn maar voor eht moment zou het wel mijn probleem oplossen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Normaal komt die er op als je de decoder even reboot door hem zonder stroom te zetten of door hem een factory reset te laten uitvoeren.
Als dit niet gebeurt kan je dit aan de helpdesk vragen 0800 22 800 (7d/7 tot 22u)
of via een privé bericht aan het Het Proximus Team om te vragen of ze die willen pushen op je decoder
Factory reset doen van je decoder kan je hier vinden hoe het moet:
http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Reputatie 7
Badge +4
Dag Mieke,

Als je een reset van je decoder doet, krijg je nadien automatisch de laatste nieuwe software. Als je je nummer via een privébericht kan doorsturen, ga ik je lijn nog eens nakijken.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg,

Kim
Reputatie 5
Badge +3
Niet altijd, ik heb pas vorige week de NTE SW op mijn V5 via een normale update door Px, voordien heb ik de decoder meermaals gereset en kreeg ik steeds nog de vorige SW .
Dit terzijde, hopelijk kan KimB het probleem van Mieke oplossen.

mvg
wij zijn nog volop aant kijken naar een mogelijke oplossing dus ik hoop het ook. 🙂
Niet altijd, ik heb pas vorige week de NTE SW op mijn V5 via een normale update door Px, voordien heb ik de decoder meermaals gereset en kreeg ik steeds nog de vorige SW .
Dit terzijde, hopelijk kan KimB het probleem van Mieke oplossen.

mvg

Natuurlijk kan dit niet zolang proximus deze niet op je lijn actief gezet heeft voor download dan mag je zo dikwijls proberen of je maar wilt daarom dat ik de raad geef indien het niet lukt om het te vragen eventueel aan de medewerkers, indien je echt niet kunt wachten tot ze automatisch gepusht wordt
wij zijn nog volop aant kijken naar een mogelijke oplossing dus ik hoop het ook. :-)
Ik wil je niet demotiveren maar zelf met de laatste NTE software worden er toch nog hier en daar problemen gemeld met opnames, maar laat ons positief zijn en afwachten en hopen dat het voor u opgelost geraakt, want niet iedere klant van Prox heeft die problemen, ik ook niet trouwens, daarom dat er veel mij verdenken dat ik prox wil in het goede daglicht zetten, maar niks is minder waar, als ik problemen heb of zou ondervinden zal ik ze hier zeker ook laten weten en ook als ik van anderen verneem dat ze problemen ondervinden.
Ze gaan iemand langs sturen volgende week ! Me happy! 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Dat weet ik Elsa, ik reageerde enkel op hetgeen KimB aanhaalde, dat je na een reset automatisch de nieuwste SW krijgt niet altijd klopt, is inderdaad afhankelijk als deze al dan niet actief op de lijn staat.

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Goed zo, hopelijk wordt dit snel opgelost en kan je volop genieten van het Px aanbod.

Prettig weekend
Reputatie 5
Badge +3
Met de uitrol vd NTE SW zijn bij ons de opname problemen tot hier toe opgelost, behalve soms het herstarten doet die niet.
Met de vorige SW hadden we veel problemen waardoor opnames verdwenen, niet starten, opnames maar voor de helft opgenomen, enz...
Nu werkt dit allemaal perfect.

mvg
Er zijn inderdaad veel minder klachten sedert deze software uitgerold is kan je vaststellen aan de reacties van de klanten op alle sociale media, spijtig genoeg af en toe nog wel enkel klachtje .
Maar laat ons eindigen met een positieve noot dat proximus op goed weg is 😉
Ze gaan iemand langs sturen volgende week ! Me happy! :-)
Laat ons hopen dat je hier dan kunt posten einde goed alles goed ;-)
succes in ieder geval,
groetjes en een prettig weekend,
Elsa
Reputatie 3
Badge +1
Heb in de field soms ook al gemerkt dat een software update niet lukt,soms lukt de auto update niet, soms moet je echt een decoder unasignen van de lijn en dan terug erop zetten, dit kan echter niet zonder de hulp van iemand van Proximus. Vanop afstand is het soms ook niet mogelijk om de laatste software gepushed te krijgen, dan moet je soms manueel een DRA uitvoeren en ik weet niet of ik hier mag zetten hoe je dit doet, in sommige gevallen is het zelfs de modem die voor dit probleem zorgt en niet de decoder. Zeker eens aan de tech vragen indien je een BBOX3 hebt de status laten nakijken of hij in routed mode voor TV staat. Dit zorgt meestal voor dergelijke problemen. (Opnames kunnen bekijken en geen live streams of omgekeerd)
Ook rekening houden met de zone waarin je zit, zit je zone 3 en je bent aan het opnemen dan kan je soms geen 2de stream opvragen bv.

MVG
Vanop afstand is het soms ook niet mogelijk om de laatste software gepushed te krijgen, dan moet je soms manueel een DRA uitvoeren en ik weet niet of ik hier mag zetten hoe je dit doet
Heb je dat dan niet automatisch bij een factory reset, want die DRA zie je toch verschijnen
BBOX3 hebt de status laten nakijken of hij in routed mode voor TV staat.
Dit zorgt meestal voor dergelijke problemen. (Opnames kunnen bekijken en geen live streams of omgekeerd)

Ook als de bbox3 in routed mode staat worden gellijkaardige problemen gemeld allen blijkbaar na de NTE ....14.4 zou dit verbeterd zijn.
Hi, Vandaag kwam een vriendelijke meneer van Proximus langs. Aan de deur liet ik hem al weten dat het nu of nooit was... zeker nu de laatste 2 dagen we weer de digibox en modem hebben moeten aan/uit zetten omdat er weer een 'onverwacht' probleem was (voor ons is dit intussen al 'verwacht').
Even wat achtergrondinfo : 2 maanden geleden kregen we ook iemand over de vloer omdat we toen geen programma's meer in HD konden bekijken. De Proxi-man had ons toen een nieuwe digibox gegeven waarmee het probleem verholpen leek, en het nieuwe probleem van opnames bekijken ontstond.
We hebben nu terug hetzelfde model digibox als onze oude (een kleiner nieuwer model, die we ervoor hadden was met harde schijf). De meneer van proximus zei dat daar het probleem zou liggen. Uiteraard zijn we wel wat opnames kwijt die op harde schijf stonden maar er waren ook heel heel deel opnames die we toch niet konden bekijken dus wat maakt het uit.
Hij heeft alles nog eens getest en gekeken of voor de rest alles juist stond en gezegd dat hij nog telefonisch contact opneemt om te horen of alles werkt.
Uiteraard weet ik nu nog niet of het probleem is opgelost maar uiteraard zal ik dat over enkele dagen wel weten en ik heb er wel goede hoop op.

Reageer