Beantwoord

Opnameproblemen + verder kijken


Beste,

Sinds kort ben ik door een verhuis na jaren bij telenet bij proximus gegaan voor zowel mobiele telefonie, internet en digitale tv.
Ik moet echter melden dat ik tot nu toe nog geen enkele positieve ervaring heb.
Vooraleer ik beslis om toch weer om te schakelen naar mijn vertrouwde provider probeer ik het hier een laatste keer.
-Wanneer ik een serie opneem heb ik wekelijks wel een aflevering die niet opgenomen is.
- Wanneer ik een opname stop, en deze nadien wil verder kijken krijg je de optie om vanaf het begin te kijken of te hervatten. Wel, ik mag nog 100 keer op hervatten klikken, het programma start telkens weer vanaf het begin.
2 kleine problemen die ik voordien bij telenet nooit had, doe ik nu echt iets totaal verkeerd of hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door RobrechtB 29 July 2016, 11:17

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Je versie van decoder en software ?
Houd er rekening mee dat met al die tereurdreigingen etc de agenda van tv enorm in de war word gestuurt wat wel kan leiden tot het niet opnemen van een serie etc.
Weinig aan te doen in deze gevallen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Annelies,

We kunnen je opnamen probleem wel eens nakijken. Welke serries worden niet goed opgenomen? Kan je datum van de aflevering die niet opgenomen word ons ook is doorgeven ?

Om alles beter te kunnen nakijken kan je ons een privé bericht sturen met je lijnnummer of klantnummer ? Je mag het sturen naar Het Proximus Team op de volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Met meer info kunnen wij alles eens nakijken voor jou.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Beste,

Sinds kort ben ik door een verhuis na jaren bij telenet bij proximus gegaan voor zowel mobiele telefonie, internet en digitale tv.
Ik moet echter melden dat ik tot nu toe nog geen enkele positieve ervaring heb.
Vooraleer ik beslis om toch weer om te schakelen naar mijn vertrouwde provider probeer ik het hier een laatste keer.
-Wanneer ik een serie opneem heb ik wekelijks wel een aflevering die niet opgenomen is.
- Wanneer ik een opname stop, en deze nadien wil verder kijken krijg je de optie om vanaf het begin te kijken of te hervatten. Wel, ik mag nog 100 keer op hervatten klikken, het programma start telkens weer vanaf het begin.
2 kleine problemen die ik voordien bij telenet nooit had, doe ik nu echt iets totaal verkeerd of hoe kan ik dit oplossen?

Het zijn wel problemen die af en toe gemeld worden hier op het forum ,twitter en Facebook dus je bent zeker niet alleen,
maar met de nieuwste NTE... 14.4 (voor de v5 en de v5 compact zijn die problemen precies grotendeels opgelost.
Voor de v4 komt deze NTE software er maar pas later op het jaar, maar ook recente software voor de v4 heeft al enekel problemen met opnames opgelost.
Dus best eens kijken of je de recentste software hebt op je decoder en desnoods vragen aan de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) om de recentste er op te pushen als die er nog niet opstaat.
Neem best contact op met de helpdesk of stuur een privébericht zodat ze dit eens kunnen nbakijken
Reputatie 7
Badge +4
Annelies, dankje voor de PM met de info. Ik ga het hier delen zodat de andere mensen ook kunnen volgen. Zonder je persoonlijke informatie natuurlijk.

"Momenteel was het de serie familie, ik weet ook niet of ik deze serie het best opneem via HD of via het gewone kanaal? de laatste afleveringen nam ik op op het gewoon kanaal omdat via HD er maar enkele afleveringen werden opgenomen. Ik merk ook op het forum dat er nog enkelen problemen hebben dat ze dan ook direct alle afleveringen opnemen, waaronder de oudere. precieze data dacht ik 26 mei, 17 juni en 28 juni. Na een tijdje merkte ik het probleem op en probeerde dan via HD de aflevering toch op te nemen."

Ik heb even gekeken en zie dat je 2 mini decoders hebt op de laatste software maar kan niets terug vinden van een serie opnamen voor familie.

Dit zijn de enige serie opnames die ik kan terug vinden

Grey's Anatomy VIJF
Temptation Island VIJF HD
The Sky is the Limit VIER HD
Top Gear 2BE HD
Top Gear: Patagonia Special 2BE

Kan je de serie opnamen anders eens opnieuw inplannen ? Ik zou het plannen op VTM HD er is geen verschil buiten in hoe het er zal uitzien op je tv zelf.

Mvg, Robrecht
Das raar, ik heb opnames staan van begin mei die nog bekeken moeten worden.
Momenteel lopen deze afleveringen niet door de zomerstop, ik kan deze dus niet opnieuw inplannen vrees ik.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie wel dat er veel opgenomen zijn geweest maar ze staat helemaal niet meer in je lijst van serie opnames. Heb je ons hier misschien al voor gecontacteerd via een andere weg ? Dan is het mogelijke dan men deze toen heeft verwijderd zodat je hem zelf nog eens kan inplannen. Mvg,Robrecht
Beste,

Ik heb hiervoor nog niemand gecontacteerd.
Kan er iets gedaan worden aan dit probleem en het andere probleem dat de recorder niet hervat maar altijd opnieuw start?
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen Annelies, ik heb hier voor een email gestuurd naar ons tv team. Zodat ik je de juiste info kan geven over het probleem met het hervatten.

Voor de opname gaan we op dit moment niets kunnen proberen daar er nu geen familie is kunnen we de serie opnamen niet opnieuw inplannen.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een antwoord gehad. Voor je opnames. De decoder is blijkbaar al aan het draaien voor 33 dagen. Het is mogelijk dat de update van bijvoorbeeld de TV gids niet goed is doorgelopen. Mijn collega's raden je aan eens en reboot te doen van de modem en de decoders.

Voor het probleem met het bekijken van de opnames heb ik het volgende info gekregen.

Korte beschrijving van het probleem

Als je een “initiele” playout doet van een NPVR-record heb je geen probleem.

Als je bvb. ergens over de helft stopt met kijken door op “DTV” te drukken en je doet daarna een RESUME van de playout (optie “hervatten”), dan kan het zijn dat de decoder voor deze RESUME een verkeerde pointer gebruikt, waardoor je helemaal op het einde komt van de record. Het gevolg is dat voor de klant in geval van een dergelijke RESUME, hij eigenlijk niets te zien krijgt van de record, behalve dan na een paar seconden en een tijd zwart beeld, de foutboodschap “no server found …”.

Hoe kan de klant het probleem by-passen ?

Een bypass hier is dat de klant niet HERVATTEN doet, maar wel HERSTARTEN. Dan zal de playout wel lukken, maar natuurlijk terug vanaf het begin. Hij zal dan wel nog wet moeten doorspoelen om op de juiste plaats te komen om verder te kijken.

Een 2de tip is om een playout van een NPVR-record niet te stoppen via de “DTV”-toets. Maar bijvoorbeeld via “STOP” of “BACK, BACK, BACK” …

Mvg, Robrecht
Reputatie 6
Badge +3
Oei die bug zit nu toch al héél lang in die software.
Jaren geleden was die fout er ook al.
(Dat je beter niet op digitale tv duwt maar beste op stop duwt)
Ik heb het nooit anders geweten maar vind het ook een beetje logisch want je stopt toch eerst voor dat je de deur opendoet om uit de auto te stappen :-))
Ze zouden wel het stoppen automatisch kunnen inbouwen als je op bepaalde knoppen indrukt, dat wel.
- Wanneer ik een opname stop, en deze nadien wil verder kijken krijg je de optie om vanaf het begin te kijken of te hervatten.
het programma start telkens weer vanaf het begin.?

Aangezien het gebeurd na op STOP te drukken dan zou dit zeker kunnen opgelost zijn na een gewoon heropstarten van decoder en bbox
zet eerst decoder stroomloos dan bbox en start die na 5 seconden terug op tot hij terug stabiel werkt
(dsl lampje continu brandt en je terug kunt surfen)
zet daarna terug je decoder onder stroom.

Reageer