In de vorige software update konden we me en V5 HD decoder, een opname die "60 dagen" stond, wijzigen via de opnameopties naar "langere periode". Dit kan niet meer sinds de laatste update. Komt dat nog terug of mogen we die optie vergeten ? Als die niet terug komt, waarom staat die optie dan nog in de menu van de opgevraagde opname ? Dat is namelijk heel verwarrend voor klanten. Je denkt iets te kunnen wijzigen, maar als je op "opnameopties" klikt, gebeurt er niks. 😠
Bladzijde 1 / 1
Volgens een medewerker van teleboetiek zou die opnameoptie na opname wel mogelijk moeten zijn. Klopt dat ? Dan zou mijn decoder iets mankeren dus.
bij de v5c ben ik zeker dat het moet mogelijk zijn, maar als ik afga op wat ik nog van anderen hoor zou dit inderdaad nog een bug zijn maar dat zou best iemand van PXM zelf bevestigen die het ook best bij de bevoegde dienst engineering vraagt om 100% zeker te zijn.
Ik ga dit weekend met mijn andere decoder eens uittesten. Nu wil ik het fijne ervan weten. :? Als die beter werkt, wissel ik ze en breng de huidige terug. Die is toch in huur en we hebben de TV in de slaapkamer toch definitief afgeschaft (oef, mijn man heeft eindelijk ingezien dat een TV op de slaapkamer niet gezond is).
Tegen wie zeg je het, een man iets laten inzien kan vele , wat zeg ik, zeer vele jaren duren ;-))
het zou eerder aan de software van de V5 kunnen liggen dus als ze beide dezelfde software versie hebben zou je het zo eventueel kunnen te weten komen, al heb ik zoals ik al gezegde heb dit van anderen ook al gehoord dat dit bij hun v5 ook niet mogelijk was, en ik denk dat het ook over de laatste software NTE versie ging,al weet ik dat niet zeker !!
het zou eerder aan de software van de V5 kunnen liggen dus als ze beide dezelfde software versie hebben zou je het zo eventueel kunnen te weten komen, al heb ik zoals ik al gezegde heb dit van anderen ook al gehoord dat dit bij hun v5 ook niet mogelijk was, en ik denk dat het ook over de laatste software NTE versie ging,al weet ik dat niet zeker !!
Ik ben er uit !!!! De technische dienst gebeld, naar de teleboetiek geweest en mijn grijze cellen aan het werk gezet.
Volgens de medewerkers is de software verschillend voor V5 HD en V5c. Opnameopties na de opname (om bvb. 60 dagen op lange termijn te kunnen zetten), werkt dus niet als je een HD hebt. el als je een mini hebt. Dit was mijn grote frustratie, dat ik niet aan die opnameopties kon, na opname.
Dus heb ik nog eens mijn stoute schoenen aangetrokken en heb de HD uitgetrokken uit mijn decoder. Ik had dat nog eens ooit gedaan. Alle opnames die nu op 60 dagen stonden, kon ik in serie op lange termijn zetten. Nadien heb ik mijn HD terug ingestoken en de decoder herstart (zonder factory reset) en alles stond ofwel op harde schijf, ofwel op lange termijn. 😉 😉 Dat was dus wat ik wilde en het verscheen ook ineens op mijn 2de decoder. Zowel de medewerker op de technische dienst (die mij nochtans genoeg ervaring had) als de medewerker in de winkel (ook met veel TV ervaring) zeiden dat ik dat normaal niet kon doen. Ik zal dus een speciale decoder hebben. :)
Mijn 2de decoder heb ik netjes terug ingepakt en terug gebracht (was een huur). Die heb ik nu niet meer nodig, vermits de TV op de slaapkamer verkocht is.
Nu zou ik willen weten of er nog iemand een V5 HD heeft met opnames 60 dagen. Als die ook eens diezelfde test doen, dan weten we ineens of ik een speciale decoder heb of niet. Techno Tuerlinckx had me dat destijds aanbevolen, maar zei niks van de Hard Disk terug in te steken. :P
Nog een tip die ik getest heb: ik zet mijn High Definition af, zodat ik meer kan opnemen (HD neemt 9BG in beslag en SD maar 3 of4 GB). Als ik dan toch iets echt in HD wil bekijken, zet ik de HD op, neem het programma op dat ik in HD wil zien. Nadien zet ik de HD terug af, tot ik dat programma wil bekijken, dan zet ik de HD terug op. Voor iemand zoals ik, die heel veel opneemt, is dat handiger. Mijn ogen zijn ook 62 jaar en die van mijn man zijn ook zo oud ongeveer. We hebben samen getest of we een verschil zagen en het was zo miniem dat ik er mijn opname aantal niet wil voor prijs geven.
Het is maar dat diegenen die er iets mee zijn het nu ook weten. Ik heb het uitgebreid getest. 🙂
Volgens de medewerkers is de software verschillend voor V5 HD en V5c. Opnameopties na de opname (om bvb. 60 dagen op lange termijn te kunnen zetten), werkt dus niet als je een HD hebt. el als je een mini hebt. Dit was mijn grote frustratie, dat ik niet aan die opnameopties kon, na opname.
Dus heb ik nog eens mijn stoute schoenen aangetrokken en heb de HD uitgetrokken uit mijn decoder. Ik had dat nog eens ooit gedaan. Alle opnames die nu op 60 dagen stonden, kon ik in serie op lange termijn zetten. Nadien heb ik mijn HD terug ingestoken en de decoder herstart (zonder factory reset) en alles stond ofwel op harde schijf, ofwel op lange termijn. 😉 😉 Dat was dus wat ik wilde en het verscheen ook ineens op mijn 2de decoder. Zowel de medewerker op de technische dienst (die mij nochtans genoeg ervaring had) als de medewerker in de winkel (ook met veel TV ervaring) zeiden dat ik dat normaal niet kon doen. Ik zal dus een speciale decoder hebben. :)
Mijn 2de decoder heb ik netjes terug ingepakt en terug gebracht (was een huur). Die heb ik nu niet meer nodig, vermits de TV op de slaapkamer verkocht is.
Nu zou ik willen weten of er nog iemand een V5 HD heeft met opnames 60 dagen. Als die ook eens diezelfde test doen, dan weten we ineens of ik een speciale decoder heb of niet. Techno Tuerlinckx had me dat destijds aanbevolen, maar zei niks van de Hard Disk terug in te steken. :P
Nog een tip die ik getest heb: ik zet mijn High Definition af, zodat ik meer kan opnemen (HD neemt 9BG in beslag en SD maar 3 of4 GB). Als ik dan toch iets echt in HD wil bekijken, zet ik de HD op, neem het programma op dat ik in HD wil zien. Nadien zet ik de HD terug af, tot ik dat programma wil bekijken, dan zet ik de HD terug op. Voor iemand zoals ik, die heel veel opneemt, is dat handiger. Mijn ogen zijn ook 62 jaar en die van mijn man zijn ook zo oud ongeveer. We hebben samen getest of we een verschil zagen en het was zo miniem dat ik er mijn opname aantal niet wil voor prijs geven.
Het is maar dat diegenen die er iets mee zijn het nu ook weten. Ik heb het uitgebreid getest. 🙂
Dat is toch normaal dat je dit kunt oplossen want je maakt op dat moment dat je de harde schijf wegneemt er een v5c van, heb ik hier op het forum al aan anderen ook uitgelegd en op dat moment werkt je software op de v5 net gelijk deze van de v5c als je de harde schijf er uit neemt, eens je dan de instelling op langere termijn ingesteld hebt behoud je die natuurlijk ook nadat je deze harde schijf terug steekt, alleen ga je dan weer het zelfde kunnen voor hebben met de opnames die nog moeten gebeuren dat je die weer niet zou kunnen instellen voor lange termijn.
Wat ik wel niet begrijp dat sommigen zeggen dat ze met de v5 wel kunne de PVR instellen op lange termijn en dan anderen weer niet !?
Maar ja dat is ook weer niet echt zo verwonderlijk (alleen frustrerend dat je de echt detail of reden niet weet waarom) ik heb ook niet altijd dezelfde problemen ondervonden met de zelfde decoder type als dat anderen wel dikwijls meegemaakt hebben met zelfde software en al dus .......
Wat ik wel niet begrijp dat sommigen zeggen dat ze met de v5 wel kunne de PVR instellen op lange termijn en dan anderen weer niet !?
Maar ja dat is ook weer niet echt zo verwonderlijk (alleen frustrerend dat je de echt detail of reden niet weet waarom) ik heb ook niet altijd dezelfde problemen ondervonden met de zelfde decoder type als dat anderen wel dikwijls meegemaakt hebben met zelfde software en al dus .......
Je zegt: We hebben samen getest of we een verschil zagen en het was zo miniem dat ik er mijn opname aantal niet wil voor prijs geven.
Dat is zeer subjectief en ieder zal dit anders ervaren en er zullen er zijn die daar zeker niet mee zullen akkoord gaan, maar ik zeg ook altijd het is net het zelfde als die eindeloze discussies hoe stel ik mijn beeld best in, dat moet je eigenlijk zelf proefondervindelijk waarnemen en hetgeen je zelf als beste ervaart en de rest is toch maar theorie en uitleg. Net het zelfde met wat is de beste kijkafstand bij bepaalde resolutie en beeldgrootte, dit zal van persoon tot persoon afhangen, want iemand zal even veel details zien op een verdere afstand als een ander die zal dichter bij de beeldbuis moeten zitten enz.....
Dat is zeer subjectief en ieder zal dit anders ervaren en er zullen er zijn die daar zeker niet mee zullen akkoord gaan, maar ik zeg ook altijd het is net het zelfde als die eindeloze discussies hoe stel ik mijn beeld best in, dat moet je eigenlijk zelf proefondervindelijk waarnemen en hetgeen je zelf als beste ervaart en de rest is toch maar theorie en uitleg. Net het zelfde met wat is de beste kijkafstand bij bepaalde resolutie en beeldgrootte, dit zal van persoon tot persoon afhangen, want iemand zal even veel details zien op een verdere afstand als een ander die zal dichter bij de beeldbuis moeten zitten enz.....
Of je dat verschil ziet, hangt ook in grote mate af van de schermgrootte. HD wordt meestal vanaf 4O' duidelijk, en afhankelijk van de kijkafstand (en van je ogen natuurlijk)..
Dat is het hem juist. Op de technische helpdesk kreeg ik eerst een dame aan de lijn. Die wilde mij die opnameopties terug open zetten door mijn BBox3 terug in fabrieksinstellingen te zetten. ???? Vermits mijn man enkele poorten had gesloten, moest hij die eerst noteren. Ze zou me dus terugbellen na een kwartier en dan zou ik wel met die opnameopties kunnen werken ???? Ze belde niet terug, dus belde ik na 20 minuten zelf terug en kwam bij iemand terecht waarvan ik direct hoorde dat hij verstand van zaken had. Hij beweerde dat de V5 HD en de V5c andere software hebben en dat dat niet zal veranderen door die HD eruit te nemen. En de medewerkers (2) van Teleboetiek beweerden het zelfde ??? Dus door engineering waarschijnlijk zo doorgebriefd. Daarom dat ik in mijn bericht van gisteren toch zei dat ik dan een speciale decoder zou hebben, want bij mij lukte het wel.
Wij hebben een vrij groot TV scherm en zitten daar niet zo heel ver van af. En we hebben allebei de conclusie getrokken dat voor ons er zo goed als geen verschil was tussen H en SD (in opname natuurlijk). Live TV kijken zal misschien nog anders zijn met HD of SD, maar dat doen we nooit. En als je de HD activeert, dan komen ineens de Vlaamse zenders in HD op de eerste zendernummers staan en moet je veel verder gaan kijken waar de SD zenders zijn. Ik had ze al van plaats gewisseld, maar dat neemt de decoder niet aan. Dus wordt hier, om al die redenen, tot nader inzicht, gedeactiveerd. Ik had een film opgenomen in HD, maar dat was al een oudere film en je zag daar nog evengoed de "beeldfouten" van vroeger in. Het enige verschil dat we zagen was dat Stef Wouters op het Nieuws van VTM, iets scherpere randen had. 😉 Moet ik daar nu HD voor activeren ? ;)
Ja, Sinjoor, het zijn de oogjes hoor. Die zijn meer dan 60 jaar in gebruik met veel, heel veel beeldschermwerk. Al van in 1985 tot mijn pensioen deed ik beeldschermwerk. En ik heb diabetes (onder controle), maar de oogarts vond dat ik voor mijn leeftijd nog heel goede ogen heb. Dus iedereen tevreden.
Inderdaad best zelf uitvissen voor je eigen waar je u confortable mee voelt, alles is relatief en subjectief 😉
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.