opname verdwenen


had de laatste aflevering van familie opgenomen voor mijn kleindochter aangezien die met vakantie is .

deze morgen is die opname verdwenen en neen het was geen voor 30 dagen opname .

dat kan toch zo maar niet hoe krijg ik die opname terug


10 reacties

Beste,
Ik had gisteren hetzelfde voor!
Ik had een film opgenomen, was gezellig aan 't kijken, en 5 minuten daarna was de fim gedaan.
Ik kreeg alleen het begin van de film.
Waar een mens al niet voor betaald, grote ontgoocheling!
Je kunt uw familieserie echter nog wel bekijken via i watch, maar dan wel betalend!
Spijtig, maar hopelijk kan je kleindochter het zo nog wel bekijken!
Groetjes,
Rika
Het zal mss wel niet helpen maar ik zou je toch aanradden om eens te proberen met een factoryreset van de decoder.

zie blog van ricy : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec dar staat oa het volgende:











Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder in Standby staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'Start Dra' op het display verschijnt.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en vervolgens 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder aan staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'FacR' op het display verschijnt.

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language


Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.


Groetjes, Elsa

Hallo,


Ik heb tot heden (ik ben nieuwe klant van Belgacom TV) tal van problemen gehad.

Nu het een goede week geleden in orde was, kreeg ik een email om het kastje 's nachts op te laten staan voor een upgrade.

Na de upgrade van vorige week tot heden heb ik geen TV. De technische ondersteuningsdienst zei dat ik het kastje moest gaan omwisselen.

Toen het nog niet ging en ik terugbelde (men zei nu dat de omwisseling niet nodig was, dat het een HDMI probleem was bij de upgrade),

gaat men een technieker sturen. Ik zit dus al een week zonder TV en dat tijdens de spelen.


Mvg.,

Eddy
Wat ik wel niet begrijp is, als het een upgrade probleem is hoe een technieker sturen dan de oplossing is!!

Ze moeten dan gewoon de nieuwe firmware (met de HDMI bug eruit verwijderd ) op de decoder puschen of de firmware zelf proberen binnen te trekken door een factoryreset te doen van je decoder.


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik stel wél vast dat met de nieuwe interface na een herstart ook de markeringspunten in opnames verdwenen zijn (ook de herinneringen zijn weg trouwens). Maar een complete opname op de harde schijf? kan ik me niet voorstellen ! Wel moet je erop letten dat je minstens wekelijks (best een paar keer per week) de decoder eens heropstart (op en afzetten met stroomonderbreking, dus geen standby), dit om de interne klok van de decoder juist te zetten, want die loopt een paar minuten achter per week. Na een aantal weken kan dat aardig oplopen. Die interne klok is NIET zichtbaar, maar stuurt wél het begin van de herinneringen en van de opnames.
Badge
Die markeringspunten voor hervatten van opnames werken inderdaad niet 100%: ik heb nu al een paar keer gehad dat ik een nog niet bekeken opname wil starten, en dat ik de vraag krijg "hervatten?", terwijl er niks te hervatten valt.

Meer dan een maand geleden heb ik een aantal erg vervelende bugs gemeld (o.a. het niet kunnen zien van nPVR opnames die via TVOveral gepland werden), en hoewel die bugs er nog altijd niet uit zijn, en er duidelijk nog veel werk aan de winkel is om de PVR functionaliteit weer op het niveau van voor de update te krijgen, kiest Belgacom er blijkbaar voor om de uitrol van de nieuwe software gewoon verder te zetten. Blijkbaar is het opdringen van hun "voor u aanbevolen" (een doorzichtige poging om de on-demand inkomsten op te krikken), belangrijker dan de klanten een aangename kijkervaring te bieden met software die de mensen niet in de steek laat.

ik trek iedere avond de stekker uit ,dus alle dagen is er een heropstart .het is ook de eerste keer dat het gebeurd dat een ganse opname weg is .

eergisteren heeft het wel een hele tijd geduurt voor ik tv kon kijken heb wel 3 maal opnieuw moeten opstarten.

daarna zag ik dat bij mijn opgenomen programma's stond hoeveel opnames er op de harde schijf staan dat was vroeger niet dus denk dat het een upgrate was

en toen was famillie weg.

de factory reset heb ik al geprobeerd heb een v3 decoder maar na een kwartier de 3 knoppen ingedrukt te houden nog steeds geen FACr

dan de moed opgegeven duurt zo lang
Bekijk deze video eens staat ook op ricy's blog ( http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" rel="nofollow)

http://youtu.be/oPjlZAgZMWg




nu is het gelukt bedankt
Graag gedaan, als het maar werkt dat is het belangrijkste.

groetjes, Elsa

Reageer