Skip to main content
Bij opname van op afstand wordt wel een heel kleine marge voorzien voor en na het programma. Zo staat het gewenste programma er in veel gevallen niet op. Ook bij deprogrammatie op de decoder was er vroeger meer marge voorzien. Ook hier is die soms wat nipt.

BGC: graag meer marge voorzien aub

bij opname op afstand staat dit standaard ingesteld dat elke opname 5 minuten voor het aanvangsuur start, en stopt 20 minuten na het einduur.

ik moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee gehad heb.... een programma begint bij mijn weten nooit te vroeg, loopt wel eens uit, maar 20min is toch wel een mooie marge...

mvg

Maandag 5/12 ExtraTime Canvas; opgenomen met marge op decoder... laatste 5 minuten staan er niet op

mvg

De programmering van Canvas op 5/12 zat helemaal in de soep. Terzake is anders verlopen dan voorzien, met de regeringsvorming. Daardoor was de TV gids van BGC niet meer up to date. Ik had ook een probleem met de opname "Red Sonja".

Groetjes.

Had het hier ook. Bij telenet is het standaard -5 +15 goed om te weten als ik volgende keer nog eens Extra Time opneem.Had dit speciaal opgenomen omdat er op sporting telenet voetbal was.

Klopt, Red Sonja begon vlgs. teletekst (en vlgs. de tijdschriften) om 21.35u, maar vlgs. de TV-gids om 21.05u. Dit omdat om 20.40u het eerst "Topgear" kwam, wat niet in de TV-gids stond en dat duurde tot 21.35u.....

Ik had dat op tijd gezien en nam manueel op. Ik moest dan wel een andere PVR-opname wissen en terug ingeven zodat het met 30d kwam.Fout dus van de TV-gids. Had dus niks te maken met die 5 voor en 20 nà.

beste

extra time kan je integraal bekijken op de website van sporza :

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_programmas/MG_Extra_Time_GNMA/MG_WEEK_1_Extra_Time_05_12/1.1170409

mvg

Denk dat ik een kwartiertje gemist heb. Kan hem hier verlengen tot half uur maar ja wie weet dat op voorand dat een ander programa zo gaat uilopen.Anders kon ik ook beter manueel opnemen.

@ Xenne; weet ik ook. Maar gaat mij niet enkel over Extratime. Niet alle programma's zijn online te herbekijken. Indien dit het geval was hadden we geen digitale tv meer nodig en keken we allen online. Gaat mij over het feit dat 15 min soms nipt is als uitlooptijd. Vroeger kon je een ruimere marge instellen. Programma's later op de avond en zeker op posten met nieuwszenders, duidingsprogramma's of sport zoals VRT, canvas, vtm, 2BE durven al eens in de war geraken. Vandaar de vraag om een grotere marge bij het programmeren vanuit de tv-gids (toch comfortabeler dan manueel in te stellen).

Soit, mijn vraag is gesteld. We zullen zien wat er van komt. No hard feelings.

gisteren was gewoon een uitzonderlijk geval, de hele tv gids lag overhoop omdat er toevallig nog eens een regering gevormd werd.

bij belgacom stopt een netwerkopname standaard 20min na einduur, dit gaat in 99% van de gevallen voldoende zijn.

let wel op bij opnames op de decoder kan je wel fouten krijgen door een fout lopende interne klok, een herstart kan dit probleem oplossen.

toevallig zat ik daarnet bij kennissen met telenet, ook daar zijn de opnames gisteren totaal in de soep gedraaid ten gevolge deze overmacht

natuurlijk heb ik er niets op tegen dat men het mogelijk zou maken een hogere marge in te stellen, of dat men het mogelijk maakt een marge in te stellen bij een netwerkopname...

mvg

Vandaag was het weer van dat met Reyers Laat. Door het uitlopen van Terzake (speciale uitzending die tot nà 21 uur doorliep) dacht ik dat het er niet helemaal zou op staan en programmeerde ook het volgende programma. Fout gedacht dus. Ze deden een omwisseling of lieten een programma wegvallen, waardoor er 20 minuten van het begin niet opstonden.....Hoeveel marge moet je dan nemen, een uur voor en een uur nà ? zo kan je bezig blijven.

Maar buiten dat ben ik ermee akkoord dat het beter zou zijn de vrije keuze te laten om de tijd aan te passen, toch zeker voor PVR. De enige veilige methode is ALTIJD het programma ervoor en dat erna op te nemen, maar wie gaat daar aan beginnen. Manueel opnemen kan bovendien enkel op de harde schijf. Geen probleem als je er snel naar kijkt, anders stapelt zich dat op. Met de 160GB van de V3 ben je dan snel aan het einde van je latijn. Maar zoals Xenne zegt, in 99% van de gevallen is de marge wel voldoende. En ik ben nog nooit onder de 30% rest gegaan.

Reageer