Opname programmeren

  • 19 January 2016
  • 9 reacties
  • 362 Bekeken

Als ik twee reeksen die na elkaar op dezelfde zender lopen wil programmeren, lukt dit niet omdat er automatisch tot 30 minuten na het opgenomen programma wordt opgenomen (dit is blijkbaar niet te veranderen). Ik stel mij de vraag waarom met de nieuwe technologie het niet mogelijk is om een opname exact tee starten op het uur dat deze echt begint (en niet op het uur dat deze zou moeten beginnen) In de pre-historie was dit op een gewone videorecorder mogelijk aan de hand van een code die in het TV programma stond en die je moest ingeven.

9 reacties

normaal als er programma's overlappen in de tijd wordt de tweede in nPVR opgenomen indien dit programma in nPVR (60 dagen) kan opgenomen worden wel te verstaan.
Bij de v5-compact wordt zelfs alles in nPVR opgenomen aangezien die geen harde chijf heeft e, die niet kan opnemen in PVR.
normaal als er programma's overlappen in de tijd wordt de tweede in nPVR opgenomen indien dit programma in nPVR (60 dagen) kan opgenomen worden wel te verstaan.
Bij de v5-compact wordt zelfs alles in nPVR opgenomen aangezien die geen harde chijf heeft e, die niet kan opnemen in PVR.
Na dit antwoord begrijp ik nog steeds niet waarom programma's niet exact worden opgenomen (zoals vroeger met een videorecorder). Dan zou er geen probleem zijn om twee reeksen achtereen op te nemen.
Alleen iemand van Proximus kan hier op antwoorden waarom dit niet meer mogelijk is van die instellingen -5/+30 .
Moesten je ze exact instellen dan zou je stukken kunnen mankeren, want als en programma er juist voor wat uitloopt en je zet het op -0/+0 dan zal je een stuk van het voorgaande programma opnemen, wat op zich nog niet erg is, maar wat erger is dat je een stuk op het einde gaat verliezen.
Om dit te kunnen omzeilen zou Proximus een ander systeem moet uitvinden dat daar ook automatisch mee rekening zou mee houden!
Alleen iemand van Proximus kan hier op antwoorden waarom dit niet meer mogelijk is van die instellingen -5/+30 .
Moesten je ze exact instellen dan zou je stukken kunnen mankeren, want als en programma er juist voor wat uitloopt en je zet het op -0/+0 dan zal je een stuk van het voorgaande programma opnemen, wat op zich nog niet erg is, maar wat erger is dat je een stuk op het einde gaat verliezen.
Om dit te kunnen omzeilen zou Proximus een ander systeem moet uitvinden dat daar ook automatisch mee rekening zou mee houden!
Nochtans bestond dit vroeger.
Inderdaad je kon dit vroeger instellen daar heb je 100% gelijk in, was ook nodig vroeger als je twee programma's naeen op de zelfde zender wou opnemen anders kon je dit niet op de harde schijf doen, maar achteraf moest je dit niet meer aanpassen en ging die aanpassing vanzelf.
Reputatie 7
Badge +1
Is inderdaad ook voor de V4 met nieuwe interface niet meer mogelijk dit aan te passen, al is het in de opties voorzien, maar niet actief.
Reputatie 7
Badge +6
Zijn dat serie-opnames of individuele opnames? Ik heb met de V5 HDD geen enkel probleem om 2 opeenvolgende programma's op te nemen, maar ik weet niet of dat ook zou lukken met 2 opeenvolgende serie-opnames. Ik zal het eens uitproberen.
Reputatie 7
Badge +3
Welke decoder heb jij, Leo ?
Ik neem heel veel series en films op en heb geen enkel probleem als ze elkaar opvolgen. Ik heb een V5 HD.
Elk programma dat opgenomen wordt, neemt automatisch 5 minuten ervoor en 30 minuten erna op. Als ik 2 programma's na elkaar wil opnemen dan krijg ik bij het eerste programma gewoon het eerste stuk van het volgend programma, gedurende 30 minuten te zien en bij het tweede programma het laatste deel van het vorige programma, gedurende vijf minuten. En als er iets aan het begin- of einduur wijzigt nadat je het geprogrammeerd had, dan krijg je geen foto meer te zien in je planning. Dan weet je dat je start- en eindtijd even moet checken of het nog binnen de zendtijd valt. Anders wissen en opnieuw opnemen. 😃
@Leo, als het klopt wat hier gezegd wordt en je een v5 zou het zeker geen probleem mogen zijn:
Ines01
je kan zelf onmogelijk zelf kiezen om een opname als PVR (harde schijf) of nPVR (server in Brussel) op te nemen. Sinds de lancering van de nieuwe Proximus TV software wordt er zelfs niet meer opgenomen als PVR. Alles gebeurt vanaf dan als nPVR en zijn opnames 60 dagen beschikbaar (tenzij, je zelf achteraf kiest om ze 5 jaar bij te houden).
Op deze manier zal al je opnames beschikbaar op elk toestel (smartphone, tablet) en decoder. Ik wil gerust begrijpen dat het een beetje vervelend is als je al de opnames door elkaar ziet.

uitgezonderd het type foutje dat 3 jaar moet zijn ipv 5 jaar 😉

Reageer