opname opties

  • 16 February 2012
  • 4 reacties
  • 464 Bekeken

Hallo,

Is er iemand die weet of ik de standaard opname opties permanent kan wijzigen, en dus niet steeds opnieuw moet invoeren dat ik inplaats van 20min. langer opnemen van een programma dit slechts 10min. wil doen en op 0 wil starten.

4 reacties

Volgens mijn weten verkrijg je bij een opname steeds de standaard opname en kan je die dan zelf telkens aanpassen. Deze vraag wordt ook telkens gesteld bij een opname. Ik vermoed dat dit standaard niet kan gewijzigd worden, althans tot nu toe heb ik dat toch nog niet gevonden hoe dat dit eventueel zou kunnen gebeuren.

Als je een serie opneemt dan hoef je maar één keer de aanpassingen te doen voor opname.
Reputatie 7
Badge +1
De standaard opnamefunctie is inderdaad vastgelegd op 5 voor en 20 na en moet telkens in de opties aangepast worden. Voor nPVR opnames heeft dat trouwens geen enkele zin, want die kunnen mekaar nooit overlappen. Bij PVR worden bij opeenvolgende programma's op dezelde zender de eind-en begintijden automatisch op 0 gezet zodat die bijna naadloos opeenvolgen. De splitsing tussen de 2 gebeurt wél op basis van de TV-gidstijden, zodat bij verschuivingen soms nog een deeltje op het volgende programma opgenomen staat, of bij vervroeging andersom. Vroeger bij de oude software kon je dat wel standaard instellen, ook de herinneringen kon je vroeger laten beginnen. Nu niet meer, wat soms vervelend als de decoderklok begin achter te lopen, want dan verspringt de zender telaat..Beste oplossing daarvoor is een wekelijkse herstart van de decoder.
Je bet gelijk sinjoor72, een wekelijkse herstart van de decoder is zo gedaan en zo haal je ook gemiste updates onmiddellijk binnen. Het is maar een kwestie om er een gewoonte van te maken.
Bij telenet decoder kon dit wel zelf worden ingesteld als standaard, ik vind het jammer dat dit niet kan bij belgacom bij iedere progmatie moeten aangeven dat 20 min teveel is.

Werk aan de winkel voor belgacom!!!

Reageer