Opname op de server van Belgacom

  • 2 November 2011
  • 9 reacties
  • 2412 Bekeken



Indien je een opname maakt met de nieuwste HD recorder van Belgacom, dan kan je tergelijkertijd 2 programma's opnemen op de harde schijf van het toestel en 1 programma op de server van Belgacom.

Is het eveneens mogelijk de instellingen ergens te wijzigen zodanig dat je de keuze kunt maken op welk medium je wenst op te nemen, m.a.w. als je bijvoorbeeld bij het maken van 1 opname kunt selecteren dat je deze wenst op te nemen op de server van Belgacom en niet op je eigen harde schijf van je decoder?


9 reacties

tegelijk 2 opnames op de harde schijf? dat is dan iets nieuws....

standaard zal hij de eerste opname indien mogelijk steeds op de harde schijf doen, je kan dit niet wijzigen. je kan wel op afstand opnemen, dan gebeurd deze altijd op de server.

het is wel mogelijk een opname die op server gedaan zou worden te wijzigen naar op de harde schijf, maar dan is het mogelijk dat je niet langer tegelijk een programma kunt bekijken en een ander opnemen.

mvg
De truc die ik toe pas is als je programma X wilt opnemen op server ipv van op HDD, dan neem je het programma op juist vóór programma x met marges en dan programma X met marges aangezien programma x het vorige overlapt zal het automatisch op de server opgeslagen worden en dan kan je het programma dat je opgenomen hebt vóór programma x direct terug wissen als je wilt.
dat is inderdaad een truukje van de foor.... maar persoonlijk ben ik daar te lui voor en neem ik ze dan maar op afstand op Schamen

mvg
@ xenne, ik heb zojuist nog eens geprobeerd om twee programma's op te nemen die overlappen maar dat lukt mij in ieder geval niet !!

Wat ik nu ook vaststelde bij het opzetten van de decoder die op vrt één opstart, dat de klank herhaaldellijk kort onderbreekt .
Door gewoon eens vooruit te zappen en terug te keren is de klank terug in orde. Heel sporadisch heb ik dit probleem eens voor!
Reputatie 5
Badge +3
Wat het opnemen v/h aantal programma's op de schijf of server betreft, is dit niet in functie en afhankelijk van het aangeboden profiel en het aantal decorders dat men gebruikt?
Ja maar met een 30/6 profiel zou je 3 HD streams moeten kunnen binnen trekken dus als er één decoder op staat en je kijkt naar een HD programma dan zou, je nog 2 HD kunnen opnemen op HDD maar dat heb ik nog nooit kunnen verwezelijken wel 1 HD opnemen!
Er zijn er nu al enkele op het forum die beweren dat ze wel 2 HD kunnen opnemen op HDD op dezelde decoder !!
Reputatie 7
Badge +1
Om nPVR te forceren, plan ik eerst een ermee samenvallend programma van een andere zender, daarna hetgeen ik wil, later verwijder ik het niet nodige programma terug uit de planning. Maar enkel als mijn PC niet opstaat; meestal doe ik het zoals xenne vanop afstand, maar daar kan je zover op voorhand niet kijken (slechts één week, waar men op de decoder vanaf 's namiddags 10 dagen vooruit kan plannen). De laatste tijd plan ik nog alleen series op de harde schijf de rest op de server (als het van een toegelaten zender is natuurlijk).
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb al aan de hand gehad dat ik een programma op HD programmeerde en enkele dagen later nog eens de TV-gids overliep en dan vaststelde dat dat programma niet met een cirkeltje gemarkeerd was (dus niet ging opnemen). Dan programmeerde ik opnieuw en kwam die automatisch op 30 dagen terecht (nPVR). Als ik dan in de planning ga kijken, staat hetzelfde programma zowel in HDD als in nPVR geprogrammeerd. Is dat nog een bug die moet verwijderd worden ?
Reputatie 7
Badge +1
Neen, niet écht. Het kan dat dat cirkeltje er maar later opkomt. Meestal is het bij programma's die een week of meer op voorhand geprogrammeerd worden. Als ze in de planninglijst staan zonder foutmelding (x of driehoekje in het cirkeltje) worden ze wél degelijk opgenomen. In de TV-gids worden ze blijkbaar eerst later voor de schermweergave geregistreerd, terwijl ze toch al in het systeem zitten, anders zouden ze bij het dubbelprogrammeren niet automatisch op 30d komen. Je zou het inderdaad wel een "bugje" kunnen noemen; via planning vanop afstand echter kan je altijd dubbelprogrammeren op nPVR (ook als ze dus al op PVR gepland staan op de decoder, want dat weet het systeem blijkbaar niet).

Reageer