Skip to main content
De procedure gevonden hiervoor.

Ik moest mij aanmelden op e-services en heb dat gedaan.

Geverifiëerd of ik opname op afstand heb. Ik heb het.

Dan naar de Belgacom TV gids gegaan.

De dag en een programma gekozen.

Ik krijg wel degelijk het rondje voor opname op afstand. De regio gekozen.

Dan kom ik terecht op een scherm alsof ik mijn passwoord vergeten heb.

Alles braaf gevolgd en een nieuw passwoord aangemaakt (waarvoor eigenlijk?)

Dan kom ik op een scherm om een skynet account aan te maken.

Is dat allemaal nodig?

Kan het niet eenvoudiger?

Geprobeerd met de afstandsbediening, maar daar zie ik geen optie om een opname op netwerk te programmeren.

Bon, ik zal dus wat programma's missen tijdens mijn korte afwezigheid.

Ja ricy in de TV gids kan ik eenprogramma selecteren en klikken op opnemen op afstand.

Maar dan krijg ik geen login scherm, maar een scherm om een account te maken. (zie picture)

Ik zei het al, ik loop in een kringetje rond.

ja ricy, de vraag is... wat bedoelen ze met "uw decoder moet niet aanstaan".... misschien willen ze zeggen dat hij in standby mag staan, maar mag hij effectief uitgetrokken zijn? dat is nog maar de vraag....

maar ik ga het eens testen en zal iets laten weten

mvg

Ok bedankt xenne en nu ga ik er mee stoppen voor vandaag.

@ Beem , ja voorlopig heb ik nog geen uitleg hiervoor gevonden,

mss zal Eva van BGC nog met een oplossing komen.

mvg,

Ik wil iedereen hier bedanken voor de aandacht voor dit toch zeer eigenaardige probleem.

Ik ga morgen in de loop van de ochtend al weg.

Ik zal het echt wel zonder die opnames kunnen doen, maar most het gelukt zijn, dan was dit interessant.

Ben benieuwd of Eva nog verder kan helpen.

Opnames op de server staan op de server. De markeringen voor begin en einde staan daar ook in de persoonlijk ruimte van je lijnnummer samen met je persoonlijke instellingen, en worden bij het opstarten van de decoder mee ingeladen volgens mij. Als je van op afstand programmeert kan dat ook van ergens anders Ma.w. vanop je smarphone of laptop op een andere plaats met hotspot of 3G. Er hoeft vlgs. mij geen verbinding te zijn met je modem of decoder. Die persoonlijk ruimte blijft op de server staan zolang je je abonnement betaalt. De opnamemarkeringen uiteraard maar 30d.

Reageer