Skip to main content
De procedure gevonden hiervoor.

Ik moest mij aanmelden op e-services en heb dat gedaan.

Geverifiëerd of ik opname op afstand heb. Ik heb het.

Dan naar de Belgacom TV gids gegaan.

De dag en een programma gekozen.

Ik krijg wel degelijk het rondje voor opname op afstand. De regio gekozen.

Dan kom ik terecht op een scherm alsof ik mijn passwoord vergeten heb.

Alles braaf gevolgd en een nieuw passwoord aangemaakt (waarvoor eigenlijk?)

Dan kom ik op een scherm om een skynet account aan te maken.

Is dat allemaal nodig?

Kan het niet eenvoudiger?

Geprobeerd met de afstandsbediening, maar daar zie ik geen optie om een opname op netwerk te programmeren.

Bon, ik zal dus wat programma's missen tijdens mijn korte afwezigheid.

Als je naar skynet.be gesurft hebt en dan de tv gids gekozen hebt dan kan je bovenaan rechts inloggen met je e-mail adres en paswoord.

Dan kan je door op een programma te gaan staan met de muispointer kiezen voor opname op afstand.

Bedankt voor de snelle reactie.

Dus ik moet nog een extra skynet login maken, want ik denk niet dat ik die heb.

Ik heb dus wel mijn login voor mijn e-mail accounts bij skynet.

Gaat het over deze?

Ja en het is waarschijnlijk ook deze die je gebruikt hebt voor je BGC Modem (B-Box ) als login toch wat het passwoord betreft.

Als ik mijn e-mail adres gebruik krijg ik de opmerking, dat ik al een account heb.

Als ik aanlog heb ik een probleem met passwoord. Ik vraag een nieuwe aan. Die wordt geactiveerd, maar als ik die wil gebruiken krijg ik weer dat die niet geldig is.

Misschien moet ik een account maken met het FBxxxxxx n° dan.

Zal dat proberen.

Ik gebruik dezelfde login zolas je hierboven aangehaald hebt zoals ik bij mijn skynet e-mail gebruik.

Ondertussen heb ik geprobeerd met een tweede login die ik aangemaakt heb dus met ander email adres en ander paswoord als die van mijn skynet e-mail, dan kan ik wel inloggen maar geen opnames op afstand doen.

Dus het lukt bij mij enkel met mijn skynet-e-mail login gegevens om dan opname op afstand te doen.

Je kan met je afstandsbediening perfect deze opnames op voorhand programmeren. Indien je een 'conflict' hebt gaat deze namelijk automatisch naar een netwerkopname. Je dient er dan wel rekening mee te houden dat deze slechts 30 dagen beschikbaar zijn.

Ja en tijdens je afwezigheid de modem of decoder niet spaningloos zetten dan.

Ik heb met mijn FBxxxxxx n° geprobeerd en dat wordt geweigerd.

Ik krijg de opmerking dat ik al een account heb met mijn e-mail adres.

Dat dan weer geprobeerd.

Wachtwoord wordt geweigerd en ik vraag een nieuwe aan.

Ik volg de procedure verder om te confirmeren, maar als ik de nieuwe wil gebruiken is het wachtwoord weer niet geldig.

Kortom, ik draai in een rondje.

Het is om hopeloos te worden.

Waarom niet alles laten verlopen via de e-services. Die gaat tenminste. Trouwens er moet eerst aangelogd worden via e-services.

Dit zie ik op skynet.

Niet erg duidelijk hoe aan te loggen.

▲ Je zegt waarom niet alles laten verlopen via e-services, dus versta ik hier uit dat je toch op e-services kunt inloggen zonder probleem of niet ?

Als je dat ziet (https:///files/37c67aa037/skynet-mijn-account.png" target="_file) dan ben je reeds ingelogd met één of ander login dus best rechtsboven eerst uitloggen en opnieuw inloggen.

Ja ricy, ik heb geen probleem om in te loggen op de e-services.

Zal dan eens uitloggen op skynet.

Ik heb uitgelogd van e-services.

Maar ik zie op skynet nergens een mogelijkheid van uitloggen.

Maar bedankt voor de attentie.

▲Dan moet je toch met die zelfde login van e-services op onderstaande link kunnen inloggen ook

http://www.skynet.be/diensten/tv-gids

Inloggen of uitloggen zie jpg hieronder:

Volgens mij ben ik op de TV-gids ingelogd met mijn E-service login, en dat is mijn klantennummer. Als je op de inlognaam klikt kun je dat checken. Dat is ergens logische want je schrijft je in via de E-services.

Bij langere afwezigheid is het aangewezen op het netwerk op te nemen, dan kan je de stroom uitschakelen. Dat kan je met de decoder ook doen door het systeem te bedriegen. Gewoon iets ermee samenvallend in PVR plannen, en eerst dan het bedoelde programma. Daarna het niet nodige PVR-programma in de planning wissen. Dat gaat behoorlijk snel hoor. Ik doe dat regelmatig, zelfs bijna dagelijks. In de internet TV-gids komen die ook bij de geplande opnames op afstand te staan, want dat hangt allemaal aan mekaar.

Soms komen geplande 30d opnames niet in de planning van de decoder te staan, zowel die van op afstand als die op de decoder geprogrammeerde, enkel na een herstart komen die in de lijst. Blijkbaar nog een bug in het systeem.

Sinjoor, inderdaad ik log ook in met mijn e-services login voor opnames op afstand.

Ik heb een andere account gamaakt met mijn gmail adres.

Daarmee kan ik aanloggen nu op skynet.

Maar als ik nu naar opname activeren ga, dan moet ik elke keer de activatie confirmeren, via de e-services.

Maar daar krijg ik te zien dat dat al geactiveerd is.

Een onmogelijke situatie dus.

Lukt het dan niet om uit te loggen uit e-sevices en dan opnieuw in te loggen met je e-service login ?

https:///files/a7688c086a/In-UitloggenSkynet.JPG" target="_file

Want eerst inloggen met je gmail is niet de goeie methode!

Als ik op www.skynet.be op inloggen klik; krijg ik dit.

En voor de duidelijkheid, ik log niet in op gmail, maar heb een account gamaakt met het gmail e-mail adres, gezien het skynet e-mail adres niet ging.

Gebruik dezelfde login als voor de E-services want daar heb je je ingeschreven voor deze dienst en wordt er dus altijd geverifiëerd of je wel ingeschreven bent. Eender wie kan inloggen op de TV-gids, maar programmeren vanop afstand is enkel voor de ingeschreven klanten. Dat lijkt me logisch.

Zou het niks te maken hebben met je brouwser ik weet niet welke je gebruikt? heb je ook Internet explorer dan zou ik die eventueel eens gebruiken om te proberen.Want ik zie bij u nergens in je brouwservenster bovenaan de data staan waar je kan zien of je ingelogd bent of niet.

ter info IE explorer staat onder:

https://files://nl.community.belgacom.be/C:\Program Files (x86)\Internet Explorer/iexplore.exe

Mijn browser is SeaMonkey.

Mijn OS is Linux. Dus IE zal niet gaan.

Maar dat zou de pret niet mogen kreuken, tenware de website slecht is gemaakt.

Aan sinjoor71, van het moment dat ik inloggen aanklik, krijg ik geen velden om in te vullen.

Dus ik kan mijn e-services login niet invoeren.

Dit gaat echter wel op de Belgacom site om aan te loggen op de e-services.

Dus als het daar gaat, waarom dan niet op skynet?

En hier kan ik ook aanloggen zonder probleem.

Bij langere afwezigheid is het aangewezen op het netwerk op te nemen, dan kan je de stroom uitschakelen.

hier ben ik niet zo zeker van, ik dacht hier ooit eens gelezen te hebben dat bbox moest aanliggen, ook voor netwerkopname. heb het echter nog niet getest

mvg

Als je ingelogd bent met e-services login op belgacom site( http://www.belgacom.be/ )

en je volgt de hieronderstaande weg:

Klik op Televisie

klik op raadpleeg de tv-gids op skynet (onderaan rechts van het scherm)

kan je dan als je op een programma met de muispointer staat opnemen op afstand kiezen ?

@ xenne inderdaad het is niet zeker van die modem want BGC spreekt alleen over de decoder:

zie bovenste groene kader op http://bgctv.skynetblogs.be/#opnames

Langs de andere kant het zou ook raar zijn dat je de decoder mag uitzetten en de modem dan niet !?

Reageer