We zijn hier dus in het bezit van 2 HD decoders internet comfort (downstream line 20056kbps)
Elke dag wordt er op 1 decoder Buren en Mooi en meedogenloos (beide in serie) opgenomen. Deze programma's spelen zich af op hetzelfde tijdstip. De laatste tijd krijgen we bij Mooi en meedogenloos een een driehoekje... het lukt dan wel door het even manueel op te nemen. Maar wat is het nut dan van in serie op te nemen? Als ik niet thuis ben en ik stel het niet manueel in dan wordt het dus niet opgenomen...
Op woensdagavond worden alle vijf tv programma's opgenomen, greys anatomy en al die zever daarna. blijkbaar wordt op de 2de decoder ook greys anatomy openomen dus dit is dubbel. Al staat er dus wel maar 1 tv aan op woensdagavond toch werkt de opname van greys anatomy bij 1 decoder niet soepel. bij starten opname proberen we te spoelen er gebeurt niets ... na 10-20 seconden begint de decoder te spoelen en kan je hem pas stoppen als de serie bijna gedaan is! dit is dus heel irritant! op de andere decoder werkt de opname dan wel correct. Al hebben we op deze decoder ook al hetzelfde probleem gehad dan op de 2de decoder. maar op de 2de decoder gebeurt dit niet elke week. Het spoelen loopt daar 90% van de tijd wel soepel.
Iemand enig idee hoe dit komt?
Misschien is de 1ste decoder stuk fzoiets?
Bladzijde 1 / 1
een opname die op beide decoders gedaan wordt zal wellicht een netwerkopname zijn? (die kun je herkennen omdat de beschikbaarheid er bij vermeld staat bv 30 dagen), het is dan wel vreemd want normaal werkt dit niet voor serie-opname.
de problemen van doorspoelen/starten van een opname klinkt me dan wel weer bekend in de oren, maar deze zijn dan ook gelinkt aan een netwerkopname. zie ook https:///posts/341ca4832f
persoonlijk heb ik geen ervaring met serie-opname, dus ik vraag me eigenlijk af als je 2 serieopnames instelt die op hetzelfde moment uitgezonden worden, serieopname kan normaal enkel op harde schijf van de decoder gebeuren, dus lijkt het me logisch dat er maar 1 kan gedaan worden.. maar iemand anders met meer ervaring op dit gebied zal hier meer duidelijk over kunnen verschaffen
mvg
de problemen van doorspoelen/starten van een opname klinkt me dan wel weer bekend in de oren, maar deze zijn dan ook gelinkt aan een netwerkopname. zie ook https:///posts/341ca4832f
persoonlijk heb ik geen ervaring met serie-opname, dus ik vraag me eigenlijk af als je 2 serieopnames instelt die op hetzelfde moment uitgezonden worden, serieopname kan normaal enkel op harde schijf van de decoder gebeuren, dus lijkt het me logisch dat er maar 1 kan gedaan worden.. maar iemand anders met meer ervaring op dit gebied zal hier meer duidelijk over kunnen verschaffen
mvg
Met een 20Mbps profiel op 2 decoders een HD-programma als serie opnemen op de harde schijf lijkt me een risico. Als je wat onder de 20Mbps start, moet daar voor 2 HD-streams zo'n 17 à 18 Mbps af.....wat onvoldoende restwaarde laat voor internet. Ik kan maar aanraden slechts 1 serie als "serie" op de harde schijf te zetten van decoder 1 of 2 en de andere als netwerkopname (niet als serie, want dat kan niet), dat zou zelfs automatisch moeten gebeuren. De netwerkopnames worden inderdaad zichtbaar bij de opgenomen programma's op beide decoders, want die zijn aan een lijnnummer toegekend en niet aan een bepaalde decoder..
Bovendien is het altijd een risico 2 programma's die dicht bij elkaar liggen in de TV-gids (en van verschillende zenders komen), als serie in te geven. Immers op bepaalde dagen overlappen die dan soms toch (omdat de zenders die niet altijd op exact dezelfde tijd laten beginnen) en dan komt er een foutmelding achter die aflevering in de lijst van een van die series. Je kunt dat oplossen door die bepaalde aflevering terug vanuit de TV-gids te programmeren voor opname, ze komt dan automatisch apart als netwerkopname in de planning en in de lijst van de serie verdwijnt ze dan automatisch. Bij serieopnames is het sowieso aan te raden de planninglijsten regelmatig te checken op overlappingen. Voor de rest is het een heel handige tool vind ik.
Een alternatief is om één van de series op de SD-versie van die zender te programmeren....maar dat houdt geen conflicten, zoals hierboven uitgelegd, tegen, het omzeilt enkel de lijncapaciteitsproblemen (1HD + 1SD-stream nemen slechts 12,5 à 13Mbps van de totale capaciteit van 20Mbps.) Netswerkopnames nemen alleen streamcapaciteit als je ernaar kijkt, net alsof je live kijkt.
Nog een vraagje: heb je problemen om op beide decoders tegelijk naar een HD-programma te kijken ? (ik bedoel live of naar een netwerkopname)
Bovendien is het altijd een risico 2 programma's die dicht bij elkaar liggen in de TV-gids (en van verschillende zenders komen), als serie in te geven. Immers op bepaalde dagen overlappen die dan soms toch (omdat de zenders die niet altijd op exact dezelfde tijd laten beginnen) en dan komt er een foutmelding achter die aflevering in de lijst van een van die series. Je kunt dat oplossen door die bepaalde aflevering terug vanuit de TV-gids te programmeren voor opname, ze komt dan automatisch apart als netwerkopname in de planning en in de lijst van de serie verdwijnt ze dan automatisch. Bij serieopnames is het sowieso aan te raden de planninglijsten regelmatig te checken op overlappingen. Voor de rest is het een heel handige tool vind ik.
Een alternatief is om één van de series op de SD-versie van die zender te programmeren....maar dat houdt geen conflicten, zoals hierboven uitgelegd, tegen, het omzeilt enkel de lijncapaciteitsproblemen (1HD + 1SD-stream nemen slechts 12,5 à 13Mbps van de totale capaciteit van 20Mbps.) Netswerkopnames nemen alleen streamcapaciteit als je ernaar kijkt, net alsof je live kijkt.
Nog een vraagje: heb je problemen om op beide decoders tegelijk naar een HD-programma te kijken ? (ik bedoel live of naar een netwerkopname)
Een HD programma als serie opnemen doe ik echter nooit. Daar hou ik wel rekening mee ;)
ik vind het alleen spijtig dat ik dan nu best het 2de programma via de tv gids moet beginnen opnemenn, dan is het nut van serie opname ook gene vette :)
Alvast bedankt voor de info
ik vind het alleen spijtig dat ik dan nu best het 2de programma via de tv gids moet beginnen opnemenn, dan is het nut van serie opname ook gene vette :)
Alvast bedankt voor de info
Beste TG87,
Serie opnames worden inderdaad altijd op harde schijf opgenomen. Dit is de voornaamste reden dat hierbij soms conflicten optreden. De decoder kan namelijk maar 1 opname tegelijk op harde schijf opnemen. Dus zoals sinjoor71 aangeeft kan dit een probleem geven als de aanvangstijd soms verschilt (de ene dag overlappen de opnames niet en lukt alles, de andere overlappen ze wel en moet de decoder kiezen welke opname hij doet).
MVG,
Eva van Belgacom
Serie opnames worden inderdaad altijd op harde schijf opgenomen. Dit is de voornaamste reden dat hierbij soms conflicten optreden. De decoder kan namelijk maar 1 opname tegelijk op harde schijf opnemen. Dus zoals sinjoor71 aangeeft kan dit een probleem geven als de aanvangstijd soms verschilt (de ene dag overlappen de opnames niet en lukt alles, de andere overlappen ze wel en moet de decoder kiezen welke opname hij doet).
MVG,
Eva van Belgacom
zeflde probleem hier bij mij, ik heb hiervoor in juli naar belgacom gebeld en toen melden ze mij dat dit ging aangepast worden via een update. tot de dag van vandaag is het probleem nog niet opgelost omdat ze nog wachten op een update van de software maker dus de enigste oplossing is je programma manueel instellen om optenemen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.