Opname exact starten

  • 1 August 2011
  • 4 reacties
  • 1230 Bekeken

Wanneer ik een opname op de exacte tijd wil starten en het programma start later dan gepland, dan mis ik een stuk van de opname. Is digitale TV niet zo slim om, zoals bijvoorbeeld bij een videorecorder met showview, een signaal te ontvangen die de opname start op het moment dat het programma begint en niet wanneer het gepland was om te beginnen ?

4 reacties

zou mooi zijn en lijkt me geen probleem om dat zo te regelen, maar ik denk dat zenders zich hier tegen verzetten, we zouden immers de reclame niet meer te zien krijgen en de zenders klagen nu al dat hun inkomsten dalen tgv het opnemen

mvg
Neen dit is tot nu toe nog niet mogelijk.
Badge
Denk dat dit bijna niet mogelijk is omdat hier ook niet met een code gewerkt word zoals in somige tijdschriften staat.
Reputatie 7
Badge +1
Dat was het mooie PDC biji analoge TV, maar dat liep alleen op nationale zenders om de reden die xenne al zei. Ik begrijp niet waarom Filip absoluut "exact" wil opnemen?? waarom niet "met marge" ? dat kan je nadien nog manueel bijstellen.Showview was trouwens ook met voor en na. Bovendien kan je nu series programmeren, en die plukt het programma uit de TV-gids, ook als het niet elke dag op hetzelfde uur geprogrammeerd staat. Als er sommige afleveringen op bepaalde dagen, door verschuiving van programma's, toch overlappen met een ander in PVR geprogrammeerde titel, staat er in de lijst van de geplande serie een driehoekje achter de aflevering, wat "conflict" betekent. Als je dan in de TV-gids naar die aflevering gaat, kan je die gewoon bovenop programmeren waarna die met 30d komt te staan, terwijl de conflictaflevering in de serielijst automatisch verdwijnt.

Reageer