Opname bug: het loopt de spuigaten uit nu.

  • 29 June 2015
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
In oktober pas zou er (eventueel) een oplossing komen voor de nPvr opname bug die vele decoders teistert, maar ik zou toch denken dat er ook ondertussen aan gewerkt wordt. Wel, met rare gevolgen dan toch.


Nu is het al voldoende dat je je decoder gewoon aanzet, of op PVR klikt om de gekste dingen voor te hebben: opnames die je niet kwijtgeraakt, dat zijn we al gewoon, maar nu ook opnames, die je niet hebt gewist en die floep weg zijn. De meeste kan je dan wel recupereren door .... ja hoor ... de decoder te herstarten, maar niet allemaal.




Een voorbeeld van NPvr gekte: we hebben 3 episodes opgenomen van Arrow en 4 van Person of Interest om na elkaar te kunnen bekijken Eén episode van Arrow verdwijnt, komt ook niet terug na herstarten. OK. Tot plots alle episodes van Person of Interest verdwijnen, maar ... de verdwenen episode van Arrow er weer bijkomt.


Kan iedereen nog volgen, want het is nog niet gedaan met die soap. Herstarten van de decoder dus: daar hebben we dan de niet te wissen opnames weer (waaronder nog een van Mijn Pop-up restaurant, hoelang is dat al geleden?) en .... tromgeroffel ... die van Person of Interest ... maar .... we hebben weer maar 2 opnames van Arrow.frons


Dringend behoefte aan vakantie iemand? Anders, ik wel. Pfff.verdrietig

3 reacties

Marleen,


Volgens mijn zijn die van Proximus al in vakantie duivel
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb een berichtje gekregen van de medewerkers, waarin ze zich nogmaals verontschuldigen voor het ongemak en ik krijg een aantal credits cadeau voor VOD. Een snelle, mooie en geapprecieerde geste, maar ik zie toch uit naar die oktober update, waarin ook verwezen wordt in het bericht.

Tevens worden een paar suggesties gedaan over wat er allemaal zou kunnen de oorzaak zijn: de decoder die geen goede routering maakt met de NPVR server, het ligt niet aan de decoder maar aan de router (?) dan, waarlangs de decoder moet passeren. (Nog maar eens decoder/bbox herstarten dan, wordt aangeraden 😞 ).


Een voor mij nieuwe tip is, om de harde schijf van de V5 aan de zijkant eens uit te drukken en weer in te drukken. ???


Ondertussen is de stand hier 4 - 4: 4 episodes van P o I, 4 van Arrow (maar enkel 3 opgenomen): het wordt spannend.



het ligt niet aan de decoder maar aan de router (?)



daarom dat je het soms in orde krijgt door de bbox te laten rebooten, zodat de routering opnieuw uitgevoerd wordt


van die harde schijf eens los te koppelen en terug te duwen geeft ook soms een oplossing.


Maar al bij al zijn dat altijd maar lapmiddelen en die ook niet altijd bij iedereen lukt.


Bij mij is de routering dan in ieder geval al altijd in orde geweest !!!


'k ben benieuwd of het in oktober dan wel allemaal achter de rug zal zijn


Reageer