Wij hebben sinds een goeie maand ons een decoder gekocht maar als ik iets wil opnemen kan ik juist naar deze zender kijken waar ik iets opneem.
Kan iemand soms verklaren hoe dat zou komen?
Bladzijde 1 / 1
en heb je dan een gehuurde decoder ingeleverd ofzo? misschien zit die oude nog in het systeem? eens bellen met de 0800 22 800
kan natuurlijk zijn dat je bandbreedte gewoon te beperkt is, op welk profiel sta je?
kan je zien via http://192.168.1.1/ en ziet er uit als hieronder :
mvg
kan natuurlijk zijn dat je bandbreedte gewoon te beperkt is, op welk profiel sta je?
kan je zien via http://192.168.1.1/ en ziet er uit als hieronder :
VDSL line status | SHOWTIME | ||||||
Downstream line rate | 50192 kbps | ||||||
Upstream line rate | 6048 kbps | ||||||
Downstream Training Margin | 19.3 dB |
mvg
Idd. kan het zijn dat de vorige (gehuurde) nog op je lijn geregistreerd staat en men er bandbreedte voor voorziet, wat de ruimte dan inperkt. Hangt idd ook af van je profiel zoals Xenne suggereert met die profielcheck. Met 2 HD-decoders zit je al gauw aan je limiet, zelfs met een 30Mbps profiel (4x6,5Mbps voor kijken en PVR-opnemen in HD op 2 decoders = 26Mbps). Met een 2e decoder kan je dan op die 2e de HD-functie uitschakelen, maar met een virtuele 2e decoder (die je niet meer hebt) niet natuurlijk....
We hebben idd de gehuurde binnen gegeven want die was kapot.
En da bellen word ik gek van,een uur aan de lijn voor ge antwoord krijgt.
Heb ook geprobeerd om via http://192.168.1.1/ maar meld dat het niet beschikbaar is. :-(
En da bellen word ik gek van,een uur aan de lijn voor ge antwoord krijgt.
Heb ook geprobeerd om via http://192.168.1.1/ maar meld dat het niet beschikbaar is. :-(
op ricy's blog staat heir de uitleg en 't probleem met registratie van decoders:
http://bgctv.skynetblogs.be/#bgctvdecregistratie
groetjes Elsa.
http://bgctv.skynetblogs.be/#bgctvdecregistratie
groetjes Elsa.
Bellen met het nr. 080099696 en instructies volgen.
Komt van Ricy's blog:
♥ REGISTRATIE DECODER http://nl.community.belgacom.be/posts/af3031c349" target="_blank
je kan in elk Belgacom center (niet online) zonder probleem een V4 decoder kopen zelfs als Scarlet klant. http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/chp_idtv_equipement.page" target="_blank.
Een nieuwe decoder is niet geregistreerd, dat gebeurt op het ogenblik dat je die voor de eerste keer opstart en
je Belgacom TV lijnnummer ingeeft.
Registreren is het koppelen van de unieke decoder-identificatie aan een Belgacom TV abonnement/lijnnummer
Het maakt niet uit of dit Belgacom TV via Scarlet is, of rechtstreeks bij Belgacom.
Bij een tweedehands decoder kan dit dus een probleem geven als de decoder nog aan het
bgcTV-abonnement/lijnnummer van iemand anders gekoppeld is.
Daarvoor moet de registratie eerst ongedaan gemaakt worden.
Dit moet eigenlijk gebeuren door de vorige eigenaar van de decoder en kan heel eenvoudig
door naar de technische dienst van Belgacom of Scarlet te bellen.
Belgacom klanten kunnen dit zelfs volledig zelf doen door naar een gratis nummer (0800 99696) te bellen en
de instructies van de computerstem te volgen.
Ook bij het vervangen van een defecte decoder is het belangrijk dat de oude decoder eerst van de lijn verwijderd wordt.
Dit wordt normaal gedaan door Belgacom/Scarlet, maar ze durven het al eens vergeten, waardoor mensen
die al het maximum aantal decoders op hun lijn aangesloten hebben er niet in slagen de nieuwe decoder te gebruiken.
Dus: bijkomende decoder kan iedereen (Scarlet of Belgacom klant) kopen en aansluiten, nieuw of tweedehands,
zo lang het maximum aantal decoders op de lijn niet bereikt is.
In het geval van een tweedehands decoder is het belangrijk dat
de registratie ervan door de vorige eigenaar ongedaan gemaakt werd.
Komt van Ricy's blog:
♥ REGISTRATIE DECODER http://nl.community.belgacom.be/posts/af3031c349" target="_blank
je kan in elk Belgacom center (niet online) zonder probleem een V4 decoder kopen zelfs als Scarlet klant. http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/chp_idtv_equipement.page" target="_blank.
Een nieuwe decoder is niet geregistreerd, dat gebeurt op het ogenblik dat je die voor de eerste keer opstart en
je Belgacom TV lijnnummer ingeeft.
Registreren is het koppelen van de unieke decoder-identificatie aan een Belgacom TV abonnement/lijnnummer
Het maakt niet uit of dit Belgacom TV via Scarlet is, of rechtstreeks bij Belgacom.
Bij een tweedehands decoder kan dit dus een probleem geven als de decoder nog aan het
bgcTV-abonnement/lijnnummer van iemand anders gekoppeld is.
Daarvoor moet de registratie eerst ongedaan gemaakt worden.
Dit moet eigenlijk gebeuren door de vorige eigenaar van de decoder en kan heel eenvoudig
door naar de technische dienst van Belgacom of Scarlet te bellen.
Belgacom klanten kunnen dit zelfs volledig zelf doen door naar een gratis nummer (0800 99696) te bellen en
de instructies van de computerstem te volgen.
Ook bij het vervangen van een defecte decoder is het belangrijk dat de oude decoder eerst van de lijn verwijderd wordt.
Dit wordt normaal gedaan door Belgacom/Scarlet, maar ze durven het al eens vergeten, waardoor mensen
die al het maximum aantal decoders op hun lijn aangesloten hebben er niet in slagen de nieuwe decoder te gebruiken.
Dus: bijkomende decoder kan iedereen (Scarlet of Belgacom klant) kopen en aansluiten, nieuw of tweedehands,
zo lang het maximum aantal decoders op de lijn niet bereikt is.
In het geval van een tweedehands decoder is het belangrijk dat
de registratie ervan door de vorige eigenaar ongedaan gemaakt werd.
Sinjoor72:
Ik heb naar dit nummer gebeld en alles gedaan zoals ze zeggen maar nog steeds kan ik niet veranderen van zender als ik aan het opnemen ben :-(
Ik heb naar dit nummer gebeld en alles gedaan zoals ze zeggen maar nog steeds kan ik niet veranderen van zender als ik aan het opnemen ben :-(
goeiavond bianca,
ik zou toch eens bellen met de 0800 22800 (gratis), toch veel kans dat die oude nog in het systeem zit... want hoe die automatische procedure dat allemaal voor elkaar krijgt weet ik niet, hoe kan die weten welke decoder er moet vrijgegeven worden?
succes
mvg
ik zou toch eens bellen met de 0800 22800 (gratis), toch veel kans dat die oude nog in het systeem zit... want hoe die automatische procedure dat allemaal voor elkaar krijgt weet ik niet, hoe kan die weten welke decoder er moet vrijgegeven worden?
succes
mvg
Als het automatisch systeem goed uitgevoerd is dan zou het enkel mogen vragen welke decoder je wilt geregistreed hebben door de bvb de serienummers te vragen van
de decoders die je in werking thuis staan hebt en al de rest zou dan uit je registratie moeten verdwijnen.
Maar of het zo werkt weet ik niet, nog nooit geprobeerd en nog nooit nodig gehad .
groetjes Elsa
de decoders die je in werking thuis staan hebt en al de rest zou dan uit je registratie moeten verdwijnen.
Maar of het zo werkt weet ik niet, nog nooit geprobeerd en nog nooit nodig gehad .
groetjes Elsa
zijn een maandje verhuisd en hebben hetzelfde probleem, hadden dit bij de opstart van ons abonnement ook in het vorige huis, zijn eigenlijk vergeten wat we toen hebben gedaan.
Als we opnemen brand het rode lichtje niet en daarbij kan je de post niet meer verplaatsen, ga eens naar een belgacomwinkel moeten gaan denk ik....
Als we opnemen brand het rode lichtje niet en daarbij kan je de post niet meer verplaatsen, ga eens naar een belgacomwinkel moeten gaan denk ik....
Heb je de decoder al eens een factoryreset gegeven , anders kan je dit eerst eens proberen dit staat beschreven op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Dit stuk heb ik hieronder van zijn blog gekopieerd:
Groetjes, Elsa
Dit stuk heb ik hieronder van zijn blog gekopieerd:
Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken) voor een Belgacom V3-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK" tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los. (lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren) .PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren ! voor een Belgacom V4-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken (of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker) Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los. (lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren) |
Bijkomende Opmerkingen: ♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan. ♦ Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling. De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk, de laatste firmware wordt effectief opgehaald. |
Groetjes, Elsa
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.