Opgepast: koop niet online of je krijgt een oude decoder

  • 2 September 2011
  • 9 reacties
  • 1560 Bekeken

Twee weken geleden online een pack besteld, telefonisch voor alle zekerheid nog uitdrukkelijk gevraagd om nieuwe decoder (V4): geen probleem.

Pakket komt aan: oude decoder (V3), met de blauwe lettertjes display. Mooi retro, maar niet wat gevraagd was.

Belgacom center zegt: we hebben een omruilcode nodig van technische dienst, technische dienst zegt "dat ding werkt, alleen code bij storing, vraagt u eens aan klantendienst", klantendienst zegt ga naar belgacom center. De cirkel is rond.

Dus: oppassen met online, levering van oud materiaal en weigering om om te wisselen. Terwijl je natuurlijk wel de volle pot betaalt.

Koop liever in een belgacom center waar je de verkoper kent en waar je de doos ter plaatse kan openen.



9 reacties

Wat staat er dan aangeduidt op de site als je online bestelt? geven ze een V4 op of V3 of duiden ze gewoon niet aan welke versie?
Ik kreeg ook nog een V3 in september 2010. Het bleek dat de V3 een bug in het correcte afspelen van audio via HDMI (-> AVR - HD-Audio-formaat) hebben. Ondanks reklamation kon het probleem niet onmiddellijk worden opgelost.

Vanaf de V4 kwam, heb ik weer wel de dienst ongeropen en direct een ticket voor uitwisseling bekomen. Direct naar de BC Store en een nieuwe V4 gekrijgt.


Er is een thread over dit onderwerp.
De site duidt niets aan.

Juffrouw die me nadien telefonisch contacteerde was formeel: uiteraard een nieuwe modem.

Maar dat blijken valse beloften.

Het blijft straf dat ze eind augustus 2011 nog zo'n oude spullen durven leveren.

En nadien botweg een inruil weigeren.

Mijn vertrouwen in de firma is zoek.


Doe wat ik deed!
Reputatie 7
Badge +1
Ik wist niet dat ze nog V3 hadden; hoogstens V3b wat hetzelfde is met een andere kast rond (is helemaal blinjkend en ziet er ongeveer uit als een V4 maar dan met een andere display, die meer info geeft met punt matrix leds.. De V4 heeft ook een aan/uit schakelaar aan de achterkant om de heropstart te vergemakkelijken, en natuurlijk, last but not least, een dubbel zo grote harde schijf, dubbel zoveel RAM en een snellere processor.

Je kunt een pack online bestellen, maar als daar apparatuur bijhoort die niet duidelijk omschreven wordt bij de bestelling, dan koop je (of huur je) een kat in aan zak....zolang er geen mogelijkheid is om dat bij de bestelling duidelijk te omschrijven, zullen zulke verhalen blijven opduiken. Mondelinge toezeggingen hebben weinig berwijskracht;
Reputatie 7
Badge +3
Beste https:///people/a52d1bd4f9


Heb je de decoder aangekocht of in huur genomen in je pakket?

Want als je de decoder aankoopt dan krijg je inderdaad een bijgewerkte V3 decoder. aan 89 euro geloof ik en de V4 aan 199 Euro

Normaal gezien worden er alleen nog V4 decoders geleverd nu , als je de decoder in huur neemt

mvg,

Patrick


Reputatie 6
Badge +3
Online kopen: 14 dagen bedenktijd, dus gewoon decoder binnenbrengen in verkooppunt en direct een andere aankopen;

Dus duidelijk terugbrengen, niet vragen voor een omruiling maar terugbrengen en een andere kopen... ççç


U kunt uw bestelling binnen 14 kalenderdagen kosteloos terugbrengen via één van de Belgacom-verkooppunten.



Dat is inderdaad zo met alle online aankopen dat je binnen de 14 dagen kunt afzien (afkoelperiode genoemd) van je aankoop.
't zal wel een huurdecoder zijn vermoed ik

als je decoder koopt en je betaalt €198 zal je wel de nieuwste krijgen veronderstel ik, want op de site staat specifiek vermeld dat deze uitgerust is met een harde schijf van 320GB

voor €98,90 krijg je dan een hernieuwde V3(b)

maar als je decoder huurt geven ze blijkbaar wat er in stock staat, en als je pech hebt is dat een V3. denk dat veel mensen niet eens weten dat er verschillende decoders in omloop zijn, dus zullen ze er in de meeste gevallen wel mee wegkomen

mvg

Reageer