Opgenomen tv-programma overzetten naar USB-stick

  • 7 November 2015
  • 20 reacties
  • 16426 Bekeken

Beste,




Is er een manier op een opgenomen programma van mijn decoder (v5) over te zetten naar een USB-stick?


Ik wil graag deze opname aan mijn moeder geven om op haar pc te bekijken. Ik vind enkel methodes om op te nemen via een dvd recorder, maar dat werkt enkel op daarop op te nemen. Daar is het dus nu al te laat voor! Heeft iemand ervaring met opnames van de decoder te proberen halen?




Alvast bedankt!

20 reacties

Reputatie 7
Badge +1
De enige manier is, om ze 'in realtime' over te kopiëren op een DVD-recorder, rechtstreeks op een DVD of via de HDD nog bewerken en snel te kopiëren. Zo doe ik dat regelmatig om afleveringen op mij PC te bekijken.
Kan ik dat dan ook nog doen, door de opname af te spelen, en dan de dvd-recorder te laten meelopen?
Inderdaad via scart stekker
Reputatie 7
Badge +1
Dat is inderdaad de enige procedure: tegelijk afspelen en opnemen. Resultaat is behoorlijk.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is inderdaad de enige procedure: tegelijk afspelen en opnemen. Resultaat is behoorlijk.
Ben je nu niet een beetje aan het overdrijven Sinjoor lach
Reputatie 7
Badge +1
vind je? brutaal
Bedankt!


Heb ik dan zo'n splitter nodig van 1 scart naar 2? Zodat 1 naar de dvd en 1 naar de decoder gaat?


Of mag/moet ik 2 verschillende scart-uitgangen van mijn tv gebruiken?


Heel erg bedankt voor de tips :)
is je decoder HDMI uitgang dan niet met de HDMI ingang van je tv verbonden, want dan kan je uw scart van je decoder aan de dvd verbinden


Juist ja, even verward. Maar dus gewoon aan een scart van mijn TV aansluiten, en het zou moeten lukken?


Ga ik morgen gelijk eens proberen, bedankt!!
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb een DVD-HDD-recorder met een scart ingang en uitgang, maar ook nog met een HDMI-uitgang. Dit is een voordeel omdat veel flatscreens tegenwoordig geen of maar een scartingang meer hebben. De scartkabel dus verbinden van de decoder-scartuitgang naar de DVD-recorder scartingang; en de HDMI-kabel van de DVD-recorder uitgang met een van de meestal meerdere HDMI-ingangen van de TV. Dan op de decoder de gewenste opname starten (afspelen) en tegelijk het opnemen van de DVD-recorder starten. Controle op de procedure via het TV scherm. Met de manuele timer kan je de recorder dan instellen op 30min, 1 uur of meer (meestal per half uur in te stellen door meermaals op de opnametoets te drukken), zodat je er je bed niet moet bij maken. Ik doe dat meestal nog voor het slapen gaan, en bewerk de opname dan 's anderendaags (de stukken teveel er uit verwijderen). Ootioneel kan je dan ook nog de opname een DVD-schijf branden (recordable of rewritable). Voor tijdelijk gebruik, bv. voor afspelen op een computer best een rewritable nemen, want een recordable kan je maar op een ander medium afspelen na finalizeren, waardoor hij niet meer herbruikbaar is voor opname.
Lukt dit ook met HD streams? Of wordt dit gescrambled?
Dit lukt inderdaad ook met HD streams, de resolutie licht wel lager maar voor een laptopscherm is dit zeker nog goed genoeg.
Is een beetje te vergelijken met een HD DVD die wilt afspelen via een toestel dat geen HDCP beveliging ondersteunt dan kan dit wel maar in een lagere resolutie.
Reputatie 7
Badge +1
Op mijn 20' Pscherm van 1360 x 768 en met een opname in SP-kwaliteit (2 uur per DVD) is dat best wel te doen. De HD-kwalilteit van de liveTV van de Proximus TV webapplicatie is op dit scherm niet écht beter. Je kunt het overigens op je PC of laptop dan nog eens overkopiëren op een interne of externe HDD of op een USB-stick of SD-kaartje. Dan kan afspelen op zowat elk medium.
Webapplicatie PX-TV.be is om dezelfde reden lager van resolutie dat zal wel iets te maken hebben met overeenkomsten met de zenders en zoniet zou het geld kosten.
Reputatie 7
Badge +1
Vermits de DVD-opname via scart gebeurt, kan he ook al niet veel beter worden. Toch is afspelen van op DVD-recorder overgekopiëerde programma's oop mijn 46' scherm nog behoorlijk. Live kijken via scart (doorgelust via een DVD-recorder) is zo ongeveer hetzelfde, dus ca. HD-ready.
hogere definitie uit de decoder, al dan niet HDMI, is ook maar mogelijk via de decoder decodeersleutel, dus het is niet alleen omdat hdmi hogere definities toelaat dan scart , dat je deze hogere definitie zou er uit krijgen net als je de hogere DVD-HD definitie niet krijgt zonder de HDCP sleutel


Daarom dat kopiëren via scart kan , wat niet kan via HDMI
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor de uitleg Elsa!smiley


In dit verband even deze quote:



Intel heeft bevestigd dat de deze week uitgelekte code van een hdcp-sleutel inderdaad een master-key betreft. De master-key maakt het mogelijk apparaatsleutels te maken, waarvoor normaal gesproken licentiekosten betaald moeten worden.Met de uitgelekte sleutel is het met de juiste software mogelijk sleutels te genereren.

Deze sleutels zouden dan in een chip moeten worden toegepast om de drm-beveiliging van beveiligd beeldmateriaal te decoderen. HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) is een protocol dat in settop-boxen, dvd- en blu-ray-spelers wordt gebruikt om beveiligd en gecodeerde video te decoderen, waarbij wordt geverifieerd of dat apparaat een HDCP-licentie heeft.

Het is onduidelijk hoe de master-key is uitgelekt. Intel zal maatregelen nemen tegen degene die ongeautoriseerde apparaten maakt. Ook is het bedrijf ervan overtuigd dat de beveiliging nog effectief zal blijven. Er is een groot aantal licentiehouders en er zijn een enorm aantal legale apparaten. Daar waar het gebruik van de sleutel zich voordoet, zijn er voldoende juridische mogelijkheden om daar tegen op te treden, aldus Intel.

Als je zoekt op internet zijn er blijkbaar genoeg tools om dit te omzeilen, maar dat zal dan natuurlijk ook wel illegaal zijn!

Reageer