Vraag

Opgenomen programma's weg

  • 23 June 2016
  • 5 reacties
  • 435 Bekeken

Beste,
Plots zijn al mijn opgenomen programmes verdwenen, ik krijg de melding dat ik momenteel geen opgenomen programma's heb, maar er zouden er zeker een 15 a 20 moeten staan.
Ik heb zeer weinig tijd tv te kijken dus gebruik dikwijls de opname functie om later te zien. Geen ramp natuurlijk maar wel lastig dat ik bepaalde film, series en programma's mis (:
Kunnen deze terug gehaald worden, Zal dit in de toekomst nog gebeuren, anders ben ik genoodzaakt een andere oplossing voor tv te vinden.
Mvg

Gilbert

5 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Herstart je decoder eens door even de spanning te onderbreken door de netschakelaar te schakelen of je stekker uit het stopcontact te halen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat inderdaad meestal de oplossing. Dat is het gevolg van communicatieverlies tussen de servers en de decoder(s). Ik moet tegenwoordig bijna dagelijks een herstart doen met mijn V4, niet voor de opnames, maar voor de planning, die ineens verdwenen is. Die is er dan wél altijd terug, want als ze nog in de Proximus TV app. staan, komt het normaal gesproken wél terug, al is het mij ook al meermaals gebeurd dat opnames wél in de Px TV app komen en niet op de decoder, al staat er tijdens de opname wél een rood cirkeltje in de TV-gids. Die komen ook na een herstart of zelfs na een FacR niet in de opnamelijst van de decoder. Bekijken binnen de 36 uur met TV Replay is dan aangewezen, of met de Px TV app. op tablet....wat niet hetzelfde is.
Sinjoor Ik kan er niet over zwijgen omdat het mij uitermate verwonderd dat ik dit allemaal niet voor heb, dit wil toch zeggen dat het geen software bug is maar het probleem complexer moet zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Dat inderdaad meestal de oplossing. Dat is het gevolg van communicatieverlies tussen de servers en de decoder(s). Ik moet tegenwoordig bijna dagelijks een herstart doen met mijn V4, niet voor de opnames, maar voor de planning, die ineens verdwenen is. Die is er dan wél altijd terug, want als ze nog in de Proximus TV app. staan, komt het normaal gesproken wél terug, al is het mij ook al meermaals gebeurd dat opnames wél in de Px TV app komen en niet op de decoder, al staat er tijdens de opname wél een rood cirkeltje in de TV-gids. Die komen ook na een herstart of zelfs na een FacR niet in de opnamelijst van de decoder. Bekijken binnen de 36 uur met TV Replay is dan aangewezen, of met de Px TV app. op tablet....wat niet hetzelfde is.

Ook niet als je de programmatie verwijderd ? dit gaat wel enkel bij serie-opnames.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor Ik kan er niet over zwijgen omdat het mij uitermate verwonderd dat ik dit allemaal niet voor heb, dit wil toch zeggen dat het geen software bug is maar het probleem complexer moet zijn.
Heeft volgens mij te maken met serverfouten. Met mijn V4 vlgs. mij niet, die speelt nPVR-opnames vlot af zonder haperingen en spoelt alle s vlot door. Ook TV replay+ werkt zogoed als feilloos. Dus de buffering werkt perfect. Alleen plaatst de server soms geen opname in de opnamelijst van de decoder; en verdwijnt een hele dagplanning in het maquis, en moet je dieterughalen met een herstart. Wat ik nog niet heb geprobeerd is de verdwenen planning zo te laten en af te wachten of het dan toch wordt opgenomen. Voorheen was dat zo af en toe eens, tegenwoordig praktisch dagelijks. Het wordt dus duidelijk erger...

Reageer