Beantwoord

Opgenomen programma's kunnen niet bekeken worden


Wij hebben thuis 3 digiboxjes en op 1 daarvan kunnen we sinds vandaag geen opnames meer bekijken. Er komt op: 'this channel is no longer available'
Iemand ditzelfde probleem al gehad en een idee wat we er aan kunnen doen?
We hebben de digibox al opnieuw opgestart, maar zonder veel resultaat. Andere tips?
icon

Beste antwoord door ThomasP 5 April 2016, 21:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
​Hey Lisse! Welkom op het Forum!

Heb je de decoder volledig opnieuw opgestart, en dan bedoel ik dmv de stroomschakelaar achteraan of de stroomkabel? Dit lost dergelijke problemen meestal op. Een herstart doe je dus door je stroomkabel 5 sec uit te trekken en opnieuw in te steken of dmv de stroomschakelaar achteraan de decoder. Een herstart duurt ongeveer 3-4 tal minuutjes. Kan je dan even opnieuw proberen?

Als dit niet helpt, kan je even het volgende proberen (vergt wat meer tijd):
- Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)
- Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)
- 10 min wachten
- Decoder terug aansluiten en opstarten
Thomas,
een vraag, vroeger werd altijd duidelijk aangegeven van voor alle zekerheid 15 seconden te wachten vooraleer je de bbox terug opzet, is er dan een reden waarom dit na 5 seconden al voldoende is. De reden was dat de buffering in de modem er voor zorgde en nodig was voor het door geven aan de ROP lijnkaarten dat de modem stroomloos gezet wordt. Ik zal nu niet beweren dat echt 15 seconden vandoen is, maar dat zal uit zekerheid geweest zijn dat men niet te vlug terug inschakelt.
​Hey Lisse! Welkom op het Forum!

Heb je de decoder volledig opnieuw opgestart, en dan bedoel ik dmv de stroomschakelaar achteraan of de stroomkabel? Dit lost dergelijke problemen meestal op. Een herstart doe je dus door je stroomkabel 5 sec uit te trekken en opnieuw in te steken of dmv de stroomschakelaar achteraan de decoder. Een herstart duurt ongeveer 3-4 tal minuutjes. Kan je dan even opnieuw proberen?

Als dit niet helpt, kan je even het volgende proberen (vergt wat meer tijd):
- Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)
- Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)
- 10 min wachten
- Decoder terug aansluiten en opstarten



Ik heb beide opties geprobeerd en dit nog steeds zonder resultaat. Nog andere tips? 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Dan zit er niks anders op van de technische dienst te contacteren.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Lisse V,

Kan je mij, via privé bericht, het nummer eens doorsturen van je vaste lijn of kantennummer?

Kan je mij ook zeggen over welke decoder het gaat?

Onderaan de decoder heb je een stikker waar er een MAC address opstaat. Die heb ik nodig.

Mvg,

Andy

Het Proximus-team
Reputatie 5
Badge +4
Elsa,

vroeger was dit wel zo maar nu is 5 seconden voldoende

Mvg,

Andy

Het Proximus-team
Bedankt voor je antwoord AndyM,
Reputatie 5
Badge +4
Graag gedaan Elsa

Groetjes

AndyM

Het Proximus-team
Kan iemand mij helpen want ik ervaar hetzelfde probleem: bij het proberen afspelen van opgenomen films of series krijg ik sinds een 2-tal dagen de melding "this channel is no longer available". BBOX is reeds herstart en decoder is ook al enkele malen herstart. Zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +6
Zijn het soms opnames van (boeket)zenders die niet meer beschikbaar zijn of waarvoor je hebt opgezegd, want die kun je nadien meer bekijken.
Zijn het soms opnames van (boeket)zenders die niet meer beschikbaar zijn of waarvoor je hebt opgezegd, want die kun je nadien meer bekijken.

Neen hoor, het gaat gewoon om de gewone zenders: VIER, 2BE.
bel dan eens naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
of anders eens een privébericht sturen als je liever niet belt
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'

Reageer