Skip to main content
Gisteren drie programma's opgenomen.. Twee kunnen perfect bekeken worden.. Echter één programma (net de nieuwe serie op VTM) doet het niet.. Wanneer ik op 'bekijken' klik.. krijg ik even een zwart beeld met de tekst 'Even geduld..' (zoals bvb wanneer je het nieuws opvraagt), waarop ie meteen terug op het menu springt..

Zowel decoder als digibox heropgestart.. maar het probleem blijft zich voordoen..

Technische dienst gecontacteerd.. waar duidelijk werd, dat die man ook niet wist wat het probleem kan zijn..

Iemand hier, die eventueel weet wat het probleem kan zijn en hoe ik alsnog het programma kan bekijken?

werd dat programma opgenomen op de harde schijf of op het netwerk? indien op het netwerk blijft het 30 dagen beschikbaar....

mvg

Ik denk op het netwerk.. want onder het programma staat '30 dagen beschikbaar'..

mvg

is idd een netwerkopname dan

wat je evt zou kunnen proberen is een factory reset van de decoder, maar ik heb er niet veel hoop op dat het dit probleem gaat oplossen

indien dit geen soelaas brengt zou ik de opname later nog eens proberen afspelen, als het na paar dagen nog steeds niet gelukt is zou ik contact opnemen met de klantendienst en een compensatie vragen

hieronder procedure voor factory reset :

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

mvg
Ik gisteren ook een probleem met het bekijken van opgenomen programma's. Met nPVR ging het prima, maar de PVR (harde schijf)programma's wilden niet starten. Nà een gewone herstart (decoder 10sec. uit stroom) ging het dan toch terug. Een gewone herstart lost al veel op, en indien niet een factory reset. Het zijn immers meestal allemaal softwareproblemen, die je oplost door te herstarten. Zoals bij computers dus; lijkt me logisch.
Dank je wel voor jullie advies..

Ik heb reeds de decoder herstart.. Net zoals de digibox (advies computerstem Belgacom)..

Kan je me even vertellen, wat nPVR is.. Op de afstandsbediening zie ik enkel PVR staan..

Ik probeer een 'factory reset'..

PVR = opnames op harde schijf van de decoder

nPVR = opname op het netwerk (blijft 30 dagen beschikbaar)

digibox? dat is een device van telenet... ik vermoed dat je bbox zal bedoelen

succes met de factory reset, al heb ik niet veel hoop dat dit iets gaat oplossen, gezien het hier een netwerkopname betreft, en deze eigenlijk niets te maken heeft met de decoder

mvg

Sorry... inderdaad bbox *bloos bloos*

Waarschijnlijk doe ik iets fout met nPVR...

Vermits er onder het programma '30 dagen beschikbaar staat'.. is het een opname op het netwerk. Toch?

Alleen.. hoe maak ik gebruik van nPVR? *nogmaals bloos*

Alvast dank je wel!

een nPVR of PVR opname, het enige verschil dat je ziet is dat er bij netwerkopname het aantal dagen bijstaat dat ze beschikbaar blijft

afspelen gaat via hetzelfde PVR menu (daar staan zowel de pvr als npvr opnames)

mvg

PVR (harde schijf) is de standaardopname. nPVR wordt maar op 2 manieren gestart.

1) automatisch als het te plannen programma conflict geeft met een reeds in PVR geplande opname, maar enkel van toegelaten zenders. In principe enkel van een aantal belgische zenders mogelijk. Je kunt dit enigszins op de decoder forceren door een ermee samenvallend programma in PVR te plannen, en dan het gewenste. Daarna dan het niet-gewenst programma in de planning terug wissen. Handiger is optie 2.

2) Programmeren vanop afstand vanuit de online TV-gids. Deze opnames gaan allemaal op het netwerk opgenomen worden (30d beschikbaar) en staan dus niet op je harde schijf. Als je die start om te bekijken, komt er in grote blauwe letters op "even geduld".

Voordeel van nPVR of netwerkopnames is dat ze nooit conflicten geven met ermee samenvallende programma's.

Bijkomende opmerking: serieopnames kunnen niet in nPVR. Er is wél een optie in de online-TV-gids om alle afleveringen van een serie op te roepen, en de gewenste aan te vinken voor nPVR opname, maar dat werkt blijkbaar niet in HD d.w.z. ze worden wél opgenomen maar niet van de HD-versie van de zender.
Dank u wel !

't Is me nu ook duidelijk, dat het opgenomen programma op het netwerk gebeurde en NIET op de harde schijf.

Wanneer ik het wil starten.. komt er inderdaad in grote letters 'even geduld' op..

Alleen.. normaal zou dan die tekst verdwijnen en het programma starten.. Echter dit gebeurt dus NU niet..

De tekst 'even geduld' verdwijnt.. en dan krijg ik terug het overzicht met alle geprogrammeerde uitzendingen te zien.. en NIET de uitzending..

Zou het kunnen, dat er iets mis is met het netwerk van Belgacom? En dat dat de reden is waarom het programma niet wil starten?

Er zijn in het verleden wel problemen geweest met nPVR-opnames, die niet wilden starten. Maar een aantal maanden geleden hebben ze het aantal servers uitgebreid om dit op te vangen, en sedertdien gebeurt het nog uiterst zelden. Er kan een serverfout zijn, maar ik zou eerst nog eens een factory reset van de decoder overwegen (hier meermaals beschreven). Als dat niet helpt, zou ik met de klantendienst bellen en evtl. een "credit" vragen voor het gemiste programma, als dat tenminste in een VOD-dienst (programma op aanvraag) zit zoals Ooit Gemist (VRT) of Iwatch (VTM) of C-more (VT4).
Aangezien echt niks hielp.. terug even naar de technische dienst van Belgacom gebeld.

Deze keer had ik wel iemand aan de lijn, die wist wat het probleem kon zijn.. Server Belgacom tijdens uitzending programma.

Ik mag de uitzending huren op kosten van Belgacom.. Meer zelfs .. er zal een terug komen op de volgende factuur én een maand gratis alle betalende zenders!

Van een ongelooflijke goede service gesproken !!!

Bedankt Belgacom! En ook bedankt aan al wie hier zoveel moeite gedaan heeft om mij te helpen !

Reageer