Opeenvolgende programma's opnemen niet meer mogelijk met overlapping

  • 4 May 2011
  • 4 reacties
  • 582 Bekeken

Sinds het nieuwe menu kan ik geen achtereenvolgende programma's meer opnemen met een overlapping. Dit was handig want als een programma langer uitloopt dan mis je het einde niet en ben je niet verplicht om het begin van het volgende programma te bekijken om het einde van het vorige te zien.

Ik verduidelijk:

Programma 1 loopt van 18:00 tot 19:00 op zender XYZ

Programma 2 loopt van 19:00 tot 20:00 op zender XYZ

Als ik vroger Programma 1 & 2 wou opnemen dan nam ik op van 17:55 tot 19:20 voor programma 1 en 18:55 tot 20:20 voor Programma 2.

Sinds het nieuwe menu is dit niet meer mogelijk, met als gevolg dat als programma 1 later begint dan voorzien er een deel van Programma 1 voor Programma 2 zit.

Het nieuwe menu laat enkel toe van te programeren van 17:55 tot 19:00 en 19:00 tot 20:20 bijvoorbeeld. Je bent daardoor ook verplicht van Programma 2 te behouden tot je Programma 1 bekeken hebt. En als je dan toch per ongeluk Programma 2 wist, ben je het einde van Programma 1 kwijt.

Is die functie verdwenen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het enige verschil is, dat het eerst ingegeven programma nu steevast met PVR op de harde schijf komt, en het 2e (van dezelfde zender) aansluitende ook op PVR. Je kunt dat vermijden, door vanop afstand te plannen via de skynet TV gids (sedert verleden week mogelijk). Vroeger kon je PVR met de groene knop naar nPVR omzetten. nu niet meer. Nu gaan er maar opnames naar de server als ze van de toegelaten (belgische) zenders overlappen met een reeds geplande opname van een andere zender. Of als je ze programmeert vanop afstand van diezelfde belgische zenders (op afstandplanning gaat altijd naar de server).

De groene knop is dus verdwenen. Je kunt nu nog enkel omzetten van nPVR naar PVR door in de opties 30 dagen te veranderen naar "indien schijf vol". Andersom is niet meer mogelijk. Maar sedert vanop afstand programmeren mogelijk is, stelt dat niet écht een probleem meer.
dus als ik het goed begrijp: of via het web programmeren, of via mijn afstandsbediening, maar dan de 30 dagen optie gebruiken?
Reputatie 5
Badge +2
Programma's naeen lukt bij mij wel, zelfs met een voor en na tijd, maar wat niet lukt bij mij zijn series die vooral gepland zijn op te nemen.

Als er voorbeeld 3 series naeen komen en die ik ook gepland heb gans de reeks series op te nemen lukt het niet, dan neemt hij 1 op 2 niet 3 dan weer wel.

Bij de vorige versie lukte dit zonder probleem, moest je je zelf niet druk maken over begin en eindtijd. Ik heb het zelfs al een geprobeerd door 0 minuten voor en 0 erachter, dit lukt ook niet.

Ik heb nu vele series geschrapt en nu vr nr1 opnemen als serie, nr 2 losse opname, nr 3 weer als serie als ze naeen komen wel te verstaan,

Je kunt nu wel al langer op voorhand plannen wat ook handig is. De vorige versie was in dit opzicht beter, misschien komt er daar nog berterschap in
Reputatie 7
Badge +1
Cram zegt:




dus als ik het goed begrijp: of via het web programmeren, of via mijn afstandsbediening, maar dan de 30 dagen optie gebruiken?

Niet écht Cram. Op het web OK, maar op de decoder gaat het enkel met 30d bij de eerstgeplande opname als je eerst iets anders (eventueel iets wat je niet wilt opnemen en dat je daarna in de planning terug wist) programmeert op harde schijf dat ermee overlapt, en dan het programma dat je op 30d wilt. Daarna de planning voor harde schijf terug wissen. In feite dus het systeem bedriegen/omzeilen. Via web is het nog eenvoudiger. De op het web geplande opnames verschijnen zogoed als onmiddellijk ook in de planning van je decoder met 30d.

@Valencia: er zit inderdaad nog een soort bug in bij serieopnames. En niet alleen met op elkaar volgende series op dezelfde zender. Ik had het vandaag wéér dat bv. Volt (als serie gepland) tweemaal in de planning stond eenmaal als serie en nog eens als eenmalige opname, echter wél met een x in het cirkeltje. Heb deze morgen nog gecheckt en alles stond nog juist; na 14.00 uur stond Volt ineens dubbel waarvan een met ee x in het cirkeltje.....Heb de eenmalige gewist en de serie bleef staan. Er wordt duidelijk zowel 's nachts als kort na de middag een update van de TV-gids doorgestuurd naar de decoder, die van 's middags zet die extra-dag erbij in de TV-gids en daar moet dan iets fout lopen in de planning, die gekoppeld is aan de TV-gids...Hoop dat ze dat snel oplossen ! hoop dat Eva meeleest.....






Reageer