Opeens vertraagd internet

  • 8 February 2012
  • 8 reacties
  • 367 Bekeken

Ik heb Internet Favorite, waar een download snelheid van 25 Mbit/s geldt. Jammer genoeg is mijn signaalsterkte niet sterk genoeg, en VDSL is nog niet beschikbaar hier.

Normaal gezien kon ik altijd wel snelheden tussen de 750 - 800 KB/s halen, maar enkele dagen geleden is dit opeens gezakt. Nu haal ik nog maximum ~ 500 KB/s, en dan moet ik echt al persen om alles eruit te krijgen. Ik maak geen gebruik van eventueel gelimiteerde protocols, zoals Bittorrent ofzo.

Via mijn modem lees ik volgende waarden af:

Data Rate:
















Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 8532 (Kbps.)


Dat zijn dezelfde waarden die het al altijd zijn geweest. Ook zijn er geen enkele andere clients op het netwerk (wireless staat af). Er zijn ook geen andere programma's die, met of zonder wetens, data up- of downloaden. Ik gebruik ook een programma om de snelheden rechtstreeks op mijn netwerkkaart af te lezen.

Ik zit er nogal met verveeld. Ik gebruikte al een jaar lang Internet Intense, maar omdat ik maar 800 KB/s haal van een theoretische max 30 MBit/s, schakelde ik over op iets goedkopers. Hetzelfde resultaat, maar goedkoper. En nu gaat mijn snelheid nog meer dalen?


Enige suggesties zijn zeer welkom.

PS: wanneer zal VDSL beschikbaar zijn in Kruishoutem (9770) en regio?

8 reacties

best eens bellen naar 0800 22 800 (tot 22u) waar ze een lijntest uitvoeren en kunnen ze nagaan of er problemen zijn.
ms abonnemet downgraden want favorite heeft geen zin bekijk ook eens wat hier uitgelegd wordt ion dit verband

=> http://nl.community.belgacom.be/posts/c55eb352d4
en ook dit:

  • Downgrade van Internet Abonnement kan ten alle tijde. (b.v.b. van favorite naar comfort)Er is wel altijd een swapcost van €6,20 aan verbonden. ( deze zal je echter snel terug verdiend hebben ) Er begint ook een nieuw jaarcontract!Andere consequenties van een downgrade: • geen gratis domeinnaam meer (indien actief vooraf opzeggen) Uw domeinnaam wordt betalend, deze kunt u laten stopzetten via onze klantendienst of in een verkooppunt. • maar 1 mailbox i.p.v. 4 De andere 3 mailboxen vervallen automatisch, behalve als u deze tegen betaling wenst te behouden. • Volume niet limietloos Een mogelijkheid is een optie te nemen op onbeperkt volume voor Internet Start- en Comfort-klanten namelijk het "Volume Pack Unlimited" : € 7,50/maand - Zie in dit verband ook naar "Abonnementen voor thuis" op BGC Site: KLIK HIER - Zie ook naar een gelijkaardig topic op het forum: KLIK HIER • Misverstand tussen Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid: KLIK HIER
Hey,

Ik ondervind dit ook sedert een paar dagen. Ik heb ook gebeld naar de helpdesk. Daar hebben ze mijn frequentie van mijn modem aangepast, maar dit lijkt niet te helpen. Valt de verbinding ook regelmatig weg bij jou?

ik denk dat ze uw snelheid verlaagt hebben Nils, ipv uw 'frequentie'.

waarschijnlijk zit u te ver van de centrale, en is er lichte storing op uw lijn (dan zetten ze snelheid wat lager)
Ik heb net naar de helpdesk gebeld, ze gaan vrijdag een technieker langs sturen. Mijn verbinding is behoorlijk stabiel, niet echt last van ondervonden. Achja, de technieker mag het uitzoeken :)

En ik ga eens bekijken om nog eens een downgrade te doen van abonnement. Met mijn toch wel erg trage verbinding kan ik even goed Internet Start nemen. Maar ik ben in december nog veranderd van Internet Intense naar Internet Favorite, waardoor ik opnieuw een jaarcontract kreeg. Kan ik na slechts 2 maand opnieuw veranderen?

Ik herinner me in december, toen ik belde voor mijn abonnement te laten wijzigen, dat VDSL wellicht in april beschikbaar zou zijn in mijn regio (Kruishoutem, 9770). Moest ik daar enige zekerheid over hebben, dan wacht ik wel af met van abonnement te veranderen, maar ja..
Vraag dit mss eens via een persoonlijk bericht aan EVA van bgc met de vraag of er binnenkort VDSL2 voor u voorzien is zodat ze dit kan na vragen bij de bevoegde interne dienst.

Mvg.
@ Nils, je bedoelt waarschijnlijk dat ze een ander wifi kanaal in je modem ingesteld hebben want die kan gestoord zijn geweest en daardoor behaal je lagere snelheden, in dit geval probeer je best een door je pc /laptop eens met een vaste netwerkkabel te verbinden met de modem en dan zou je snelheid wel goed moeten zijn als je wifi kanaal getoord was.

Reageer