Ik ben tevens klant bij Belgacom met een Pack internet/digitale televisie/vaste telefonie.
Hieronder volgt een verhaal dat ik amper zou geloven, mocht ik het op dit moment niet zelf beleven:
- Juli 2012: ik schaf mij een smartphone aan en neem op mijn Proximus GSM abonnement optie “internet on GSM Start 50 MB”
- Eind juli: ik registreer en activeer de applicatie “TV Overal” op mijn smartphone
- E-services: 2 datavolumebalken staan netjes zichtbaar (1.024 MB TV Overal/50 MB internet on GSM)
- Begin augustus: vaststelling dat ALLE mobiele datavolumeverbruik wordt verrekend op het beschikbare volume van TV Overal;
- Begin augustus: contact met klantendienst Belgacom en klantendienst Proximus ==> men deelt mij mee dat het abonnement “Internet on Gsm Start” van 50 MB overbodig is als het totale datavolume per maand niet meer bedraagt dan 1 GB (zijnde het gratis volume van TV Overal) !
- 9 augustus: omdat mijn mobiele dataverbruik eerder beperkt is deactiveer ik de optie “internet on GSM Start 50 MB”
- Vrijdag 10 augustus (dag 1 van mijn nieuwe GSM bundel !) ==>ik verbruik ongeveer 30 MB ==> op e-services verschijnt een voorlopige factuurstand van + 180 Euro !!!???
- Maandagochtend 13 augustus: telefonisch contact klantendienst Proximus: in tegenstelling tot wat mij eerder werd meegedeeld blijkt de gratis “TV Overal” optie enkel beschikbaar indien dit wordt gecombineerd met een mobiele data abonnement ==> ik vraag om “Internet on GSM Start 50 MB” optie opnieuw te activeren !
- Factuurbedrag e-services blijft akelig snel te stijgen tot meer dan 200 Euro
- Maandagavond 13 augustus: contact met klantendienst Proximus ==> men garandeert mij dat TV Overal terug actief staat en dat alle datavolumeverbruik afgeschreven wordt van de gratis optie 1 GB van TV Overal. Citaat: “u mag 100 % zeker zijn dat alles is rechtgezet, mijnheer”.
- Dinsdagmiddag 14 augustus 11:04 uur: SMS van proximus: “Opgelet! Uw internetverbruik bedraagt momenteel 57 MB. Bel binnen 24u naar 6000 om een hoge factuur te vermijden”.
- Dinsdagmiddag 14 augustus 12:47 uur: SMS Proximus: "Uw mobiele internetverbinding werd verbroken om hogere kosten te vermijden. Voor meer informatie of een aangepast tarief, bel 6000”.
- Dinsdagmiddag 14 augustus 13:00 uur: telefonisch contact met technische dienst Proximus. Men deelt mij mee dat TV Overal niet actief staat in mijn opties !!!!??? Ik wordt doorverbonden naar de klantendienst van Proximus. De klantendienst van Proximus verbindt mij door naar de klantendienst van Belgacom.
- De medewerker van de klantendienst van Belgacom gaat één en ander uitzoeken en verzoekt mij aan de lijn te blijven ==> wachtmuziek
- Na een kwartier wachten (mijn middagpauze is onderussen voorbij) heb ik de hoorn ingehaakt.
- Tussenstand factuurbedrag staat ondertussen op 226,04 €
Kijk, ik heb 100 % begrip voor het feit dat iemand een menselijke fout maakt. Dit is hiervan een voorbeeld. Iedereen kan fouten maken.
Ik heb wel een probleem als men er niet in slaagt om dit op te lossen. Ik blijf elke keer opnieuw tegenstrijdige informatie krijgen. Mijn factuurbedrag blijft pijlsnel stijgen door het feit dat men er aan de andere kant van de lijn niet in slaagt één en ander recht te zetten.
Bij wie kan ik nog terecht om te voorkomen dat ik aan het eind van de maand het mes op de keel krijg met een monsterfactuur van 100-en Euro als gevolg van een fout die men op dag 1 had kunnen rechtzetten ?
Ik wordt er stilaan moedeloos van.
GSM-nummer: 0485 50 33 30
proximus klantnummer: 11719418
Belgacom klantnummer: 122416343