onwettig aandringen van automatiche herladen via de telefoon

  • 17 August 2012
  • 6 reacties
  • 174 Bekeken

Mijn grootvader van 85 jaar oud werd door jullie gecontacteerd door iemand van jullie met de vraag of hij intresse had in de optie automatisch herladen. De formule noemt Pay&go 15 promo.[/i]
Mijn grootvader heeft NOOIT de toestemming gegeven om dit te starten !
Het werd hem opgedrongen maar heeft nooit toestemming verleent !
Toch krijgt hij een factuur hiervan in de bus. Deze factuur heb ik dan ook vereffend .
Ik heb de klantendienst op het nummer 6000 hierover gebeld om dit stop te zetten ik kreeg als antwoord dat er een boete moest betaald worden dan van 150€ en dat ik dit aangetekend moet melden aan jullie.


In eerste instantie kun je nooit contracten afsluiten over de telefoon ! Zelfs al is het gesprek opgenomen dan kunt u nog niet zeker zijn dat je wel degelijk die persoon aan de lijn hebt en dat deze nog tot zijn volle verstand is dit maakt dit dus onwettelijk.


Ten tweede de factuur staat op een verkeerde naam !
Ten derde mijn grootvader heeft nooit iets getekend die verband houd met deze promotie.


In het verleden heeft mijn grootvader nog vergeten zijn telefoon af te leggen waardoor hij veel geld kwijt was daarom moet dit stopgezet worden !


Iemand van 85 jaar oud zo in de zak zetten is nu wel het laagste van het laagste ![/b]
Wat er automatisch nog bijkomt op die sim kaart veronderstel ik dan dat dit een geschen[/b]k is ![/b]
In elk geval betaal ik geen facturen meer die binnen komen hiervan wij he[/b]bben dit NIET gevraagd ![/b]
En jullie kunnen onmogelijk het tegendeel bewijzen want er geeft niemand toegestemd !
Gelieve jullie criminele activiteiten stop te zetten zonder kosten aan te rekenen ! En alles terug te veranderen naar zijn oorspronkelijke staat ![/i]
De gegevens van mijn groot vader vind je in uw mailbox.[/i]
Volgens de wet is er altijd voorzien dat je binnen de 14 dagen na de start van het contract kunt opzeggen .
De wetteksen heb ik je ook doorgestuurt via persoonlijk bericht.
Omdat het de eerste factuur dateerd van 9 augustus 2012 en we zijn vandaag 17 augustus ( 1 week later )
Ben je verplicht om dit gratis te annuleren.
U zult waarschijnlijk wel meerdere malen dit bericht tegenkomen dit maar om mij in te dekken dat er zeker geanuleerd werdt voor dat de bedenktijd om was.
Ik wist niet dat proximus,belgacom zo'n achterbakse praktijken er op na hield . Zal er mijn conclusies uittrekken.
Gelieve dit recht te zetten binnen de eerste dagen !

6 reacties

Heb hiervoor al 3 keer gebeld naar de klantendienst ! heb 3 keer iemand aan de telefoon gekregen die bijna geen woord nederlands sprak !

Hoe kun je zo eindelijk een probleem oplossen ??? Met gebarentaal door de telefoon ? Of met rooksinalen zoals de indianen ?

Morse code dat ik daaraan niet heb gedacht !

Dus antwoord nu niet dat ik moet bellen naar de klandendienst é !
Jullie sluiten zomaar een contract af zonder enige formaliteiten of toestemming !

De enige die toestemming gegeven heeft voor dat contract was de telefoniste van Belgacom.

Zou normaal toch moeten omgekeerd zijn zeker ???

In elk geval,m'n grootvader krijg hiervan de factuur en ik zou me nu in alle bochten moeten wringen om dit op te lossen ?

Meerdere malen bellen , mailen volgens de klantendienst aangetekend schrijven !

Hoeveel schadevergoeding mag ik verwachten voor dit alles?

Als jullie 150 € mogen rekenen voor iets wat je ongevraagd heeft opgezet dan mag ik toch op zijn minste het zelfde verwacten zeker?

Laat ons zeggen te betalen tegen de 24é met nalatenheid intrest van 15% per maand met een minimum van 50€.

Want laat ons eerlijk zijn is maar daarop dat ge uitzijt met zo'n praktijken e ! Mag wel omgekeerd zijn ook e dan als jullie fouten maken

En voor de moeite die dient te gebeuren om dit allemaal terug recht te zetten wil ik ook schadevergoeding.

Hoe laag kun je eindelijk vallen om iets te verkopen ???
Reputatie 7
Badge +1
Stuur je privégegevens (of die van je vader) best eens door met en privébericht (hierboven Postvak IN) en dan "samenstellen". Wél Eva eerst aan je netwerk toevoegen.
Eva zal dit dan wel met de facturatie-dienst opnemen.
een privé bericht sturen naar Eva van BGC
en eventueel de link
naar je bovenstaande post meesturen: ( http://community.belgacom.be/posts/c27ac58214 )












⚫ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door
http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)

Groetjes, Elsa
Badge
Beste Angelo

eerste faktuur 09/08, wel dan kan ik uw verhaal moeilijk inschatten. nl sedert 01/07/12 zijn er bij Proximus voor alle nieuwe contracten enkel maandcontracten, dwz maandelijks opzegbaar en geen opzegvergoeding. Wanneer u in een beleefd schrijven uw verhaal aan de klantendienst overmaakt of telefonisch op 078/056000 of via bericht aan, EVA met verwijzing naar het betreffende gsm nr zal dit zeker uitgeklaard worden. (idem door Sinjoor72 en Elsa reeds vermeld)

muisje
Heb nogmaals gebeld vandaag naar de klantendienst ! Werken er eindelijk wel mensen bij jullie die Nederlands spreken ???

1 keer kan toeval zijn maar 4 keer ???

Leg het maar eens uit aan iemand die geen nederlands spreekt! Ze kennen juist goed genoeg Nederlands om te verkopen!

Denk dat die telefoniste ook zo iemand was als je geen nee kunt verstaan.

Blijkbaar is dit ook geen alleenstaand geval en zijn er nog op die manier mensen opgelicht .

Ik vind hierover nog klachten op het internet en vooral van oudere mensen.

Mijn grootvader gebruikt zijn telefoon zeer zelden, Enige tijd geleden heeft ie (zonder het te beseffen) zijn gsm laten aanliggen

na een gesprek resultaat was dat al zijn geld (+-50€) die op sim kaart stond weg was.

Daarom als er elke maand automatisch geld bijkomt staat er achter een tijdje weer veel geld op.

En is het kwestie van tijd dat dit terug gebeurd.

Uw telefonisten die verkopen via deze weg moeten leren dat nee ,nee is !

Mijn grootvader heeft duidelijk gezegd tegen deze televerkoopster dat hij hierover NIET kon beslissen dat het de kleinkinderen waren die dat regelden !

Blijkbaar was dat niet duidelijk !?

Reageer