Skip to main content
Ik vraag 2 weken geleden een nieuw contract aan (Bizz smart Team 20). De persoon aan de lijn zegt dat het in orde is.

Na een paar dagen een sms "uw data abonnement is overschreden - 10MB". Nochtans zit in dat abo 500MB.

Dus, ik bel. "Geen probleem meneer, we passen dat aan."

2 dagen later terug een SMS... Uw 10 MB is overschreden met 10MB. Dus, ik bel terug.

Persoon zegt dat het nu in orde is. Maar vandaag terug een SMS...

Ik bel terug. De mevrouw aan de lijn legt de lijn af, volgens haar omdat ik te boos reageerde. Ik zei nochtans alleen "nu moet het wel in orde zijn, of ik ga op een ander".

Dus, ik bel terug. Ik wil mijn contract opzeggen, want op deze site http://www.eccbelgie.be/herziening-van-de-belgische-wet-op-de-bescherming-van-de-consument-s57311.htm staat 14 dagen bedenktijd. Dat kan niet zonder kosten zegt ze... De volledige kost van alle abo's onder contract tot einde contract, wat dus nu opeens 23/4/2014 is...

Ik heb dan maar nog eens laten aanpassen, maar eigenlijk wil ik gewoon bij Proximus (na bijna 15 Jaar) weg... Zulke behandeling hoef ik niet te pikken. Hoe zit dit nu? Mijn vorig contract was verlopen in februari 2012, en ik heb gebeld ergens rond 19/4 om mijn nieuw abonnement af te spreken, en deze week al heel de week aan't proberen om dit probleem op te lossen.

Het stomme is, ik was nog aan't twijfelen om naar Telenet te gaan... Ik had het beter direct gedaan.

Maar bent u wel een consument, want dat is toch een abonnement voor professionelen? Als u dat abonnement voor professionele doeleinden hebt aangeschaft zal u zich niet kunnen beroepen op de consumentenwetgeving.

Ja dat heb ik ondertussen ook gemerkt. Dus, eigenlijk als bedrijf, ben je zowiezo gekloot. Ik zit nu met een abonnement dat ik niet wil, en waar ik niet vanaf geraak. Enkel en alleen omdat de klantendienst van Belgacom er niet in slaagt om het juiste abo te noteren. Nu, mij is het simpel. Is de factuur niet juist, gaat ze standepede terug zonder betaling. Elke communicatie van nu af, gaat via aangetekend schrijven.

En, of ik nu het consumentenrecht kan gebruiken of niet, het neemt niet weg dat men gewoon de telefoon neersmijt. Dat noem ik arrogant en niet erg klantvriendelijk. Ook het feit dat men geen supervisor of diensthoofd kan spreken vind ik ook fout. Er moet steeds een escalatieprocedure zijn, anders blijf je bij die helpdesk waar men nogal gemakkelijk een briefje afleest.

Maar goed, het is duidelijk. 24/4/2014 kan Proximus mijn rug op en ga ik naar de concurrentie. Bij Telenet ben ik nog NOOIT onvriendelijk behandelt, en heb ik ook nog nooit langer moeten wachten dan 10 minuten (als business klant).

Als Proximus nu denkt omdat ik al 15 jaar klant ben, dat ik dat ook blijf... Dat ze maar vlug iets anders denken.

Trouwens, wat betreft dat consumentenrecht... De dame aan de telefoon zei me dat als ik het bij een verkoper had besteld, en niet via telefoon, ik wel aansprak hierop kon maken. Lijkt me helemaal van de pot gerukt.

Reageer