Naar aanleiding van een internetonderbreking kreeg ik van belgacom een usb stick toegewezen met 500MB mobiel internet ter depannering van de internetonderbreking beperkt tot de duur van de internetonderbreking. Het gebruik was gratis indien ik de 500MB niet zou overschrijden.
Deze hulpverlening was 'brandnew', pas enkele dagen voorradig en in de belgacomshop waar ik de stick mocht ophalen was ik hun eerste klant voor dergelijke stick.
Terzelfdertijd heb ik een stick meegkregen voor 500MB gratis mobiel internet tijdens week-ends.
Blijkt nu: ik word gefactureerd voor ruim 50.00euro voor mobiel internet (om en bij de 15 uur meen ik me te herinneren) en dit terwijl ik voor elk van de sticks de 500MB niet overschreden heb en de toepassing van de sticks (week-end/ depannagedagen) volledig gerespecteerd heb.
Belgacom heeft een 'onderzoek' ingesteld en blijkt: geen enkele fout kan de juistheid van mijn factuur beïnvloeden. Maw: betalen!!
Heeft iemand gelijkaardige evaring? en: wat te doen?
Bladzijde 1 / 1
Ik heb een soortgelijke ervaring ...
Op een bepaalde dag krijg ik een sms met de melding dat ik ' bijna de internetbeperking van 60 Eur in de Eu landen heb bereikt'.... blijkt dat mijn GSM stond ingesteld om internet te ontvangen.
Mijn argument, mocht ik internet in het buitenland willen ontvangen, zou ik me een degelijke GSM aanschaffen en niet met een simpele Nokia rondlopen. En ... waarom een sms sturen om te zeggen dat het max bijna bereikt is en niet een sms sturen om te zeggen dat het internet in gebruik is ??
Niets aan te doen ... betalen !!
Op een bepaalde dag krijg ik een sms met de melding dat ik ' bijna de internetbeperking van 60 Eur in de Eu landen heb bereikt'.... blijkt dat mijn GSM stond ingesteld om internet te ontvangen.
Mijn argument, mocht ik internet in het buitenland willen ontvangen, zou ik me een degelijke GSM aanschaffen en niet met een simpele Nokia rondlopen. En ... waarom een sms sturen om te zeggen dat het max bijna bereikt is en niet een sms sturen om te zeggen dat het internet in gebruik is ??
Niets aan te doen ... betalen !!
@Miss: de situatie van Jorgen is anders. Lijkt me dat daar idd een fout is gebeurd bij de facturatie aangezien dit een service-oplossing was. Ik vermoed dat Jorgen (of kan het in ieder geval maar hopen) contact heeft opgenomen met de klantendienst en dit achteraf rechtgezet is.
Jouw verhaal is echter anders aangezien je wel blijkbaar wel degelijk interverbindingen actief hebt gehad.
Dit is jouw eigen verantwoordelijkheid aangezien sommige applicaties op jouw GSM die verbinding kunnen aanmaken. Hier kan proximus verder niks aan doen. Zij kunnen ook niet weten dat jij niet op internet wil, aangezien het toegelaten is met je abonnement.Een SMS sturen om te zeggen dat jouw internet in gebruik is gaat me eigenlijk al vrij ver. Lijkt me zelfs de omgekeerde wereld. Op jouw GSM ga je in ieder geval kunnen zien dat een dataverbinding actief is (zoek maar eens in de handleiding).
Kan dus wel begrijpen dat proximus jouw argument niet kan/wil aanvaarden.
Jouw verhaal is echter anders aangezien je wel blijkbaar wel degelijk interverbindingen actief hebt gehad.
Dit is jouw eigen verantwoordelijkheid aangezien sommige applicaties op jouw GSM die verbinding kunnen aanmaken. Hier kan proximus verder niks aan doen. Zij kunnen ook niet weten dat jij niet op internet wil, aangezien het toegelaten is met je abonnement.Een SMS sturen om te zeggen dat jouw internet in gebruik is gaat me eigenlijk al vrij ver. Lijkt me zelfs de omgekeerde wereld. Op jouw GSM ga je in ieder geval kunnen zien dat een dataverbinding actief is (zoek maar eens in de handleiding).
Kan dus wel begrijpen dat proximus jouw argument niet kan/wil aanvaarden.
Goed nieuws: het resultaat van het 'onderzoek' dat belgacom ingesteld heeft, kan blijkbaar herleid worden tot nul.
Na weken gepalaver, en overtuigd van de juistheid van hun gevoerd onderzoek, heb ik eindelijk mijn kredietnota ontvangen vanwege belgacom: BEDANKT BELGACOM, you're much to kind to me.
Na weken gepalaver, en overtuigd van de juistheid van hun gevoerd onderzoek, heb ik eindelijk mijn kredietnota ontvangen vanwege belgacom: BEDANKT BELGACOM, you're much to kind to me.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.