Beantwoord

Onterechte aanrekening voor B-Box + Ongevraagde domilciering na aanpassing bestaand pakket

  • 21 December 2017
  • 18 reacties
  • 560 Bekeken

Beste,

In november ben ik ben het proximus filiaal te Keyzerlei in Antwerpen geweest en heeft men mijn pakket dat blijkbaar verouderd was aangepast naar de 'familus' formule.
Vorige week kreeg ik mijn eerste factuur na deze aanpassing en viel bijna omver toen ik het totaalbedrag van de factuur zag.

Blijkbaar wordt er mij 'eenmalig' een bedrag van 98 EUR aangerekend voor mijn modem (B-Box)?
Ik ben geen nieuwe klant en heb ook geen nieuwe modem gekregen, ik heb enkel mijn bestaande formule laten aanpassen, u begrijpt dat ik dan ook niet happig ben om dit bedrag te betalen.

Ook stond erop deze factuur gemeld dat het volledige bedrag via domiciliering (??!!) van mijn rekening gehaald zal worden voor 28 december 2017. Ik heb dit zelf nooit gevraagd, noch werd er mij in de winkel iets gemeld of gevraagd om via domilciering te betalen. Blijkbaar werd dit voor mij beslist?
Ik kies er steeds voor om zelf de controle te behouden over mijn te betalen facturen dus zou graag hebben dat dit geannuleerd wordt.

Ik heb al 5 dagen op rij elke lunchpauze een uur in wacht gestaan toen ik de klantendienst telefonisch trachtte te bereiken maar steeds (na een uur??!!) moeten opgeven omdat ik mijn werk moest verder zetten. Ik heb dus in totaal al 5 uur geprobeerd om daar binnen te geraken zonder succes, dit is op zich al niet echt klantgericht...

Ook heb ik via facebook/messenger een poging gedaan, dit was op maandag ochtend, we zijn nu donderdag middag en ook daarop heeft nog niemand gereageerd?!

We zijn nu een week verder bijna en ook de 28ste december komt dichterbij dus ik begin te vrezen dat jullie het bedrag van mijn rekening zullen halen nog voor ik contact heb gehad om dit probleem te bespreken..
Ik hoop dat ik via deze weg eindelijk verder geholpen kan worden want mijn geduld is eerlijk gezegd zo goed als op, wat u hopelijk ook wel snapt.
Als ik een week niet bereikbaar ben voor mijn klanten dan zal ik vriendelijk verzocht worden om een andere baan te zoeken of ik zou vele klanten kwijtspelen aan een concurrent.

Graag hoor ik asap iets terug van jullie en wordt de factuur opnieuw en correct opgemaakt en wordt ook de annulatie van de domilciering doorgevoerd, pas dan ben ik opnieuw een tevereden klant.

Bedankt,

Lisa
icon

Beste antwoord door Nick_022 27 December 2017, 23:49

Bekijk origineel

18 reacties

Sorry, vergeet ik nog mijn klantennummer op te geven.. 611 814 000
Thanks
als bijkomende info:
moest er op lange termijn hier op het forum geen oplossing komen dan kan je uw klacht of vraag altijd als volgt overmaken:
surf naar > contacteer onze klantendienst .
(of via alternatieve link > spaar tijd kom snel in contact met de juiste dienst)
*️⃣ klik achtereenvolgens op: "Regel het meteen" > "ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur"
> "klacht indienen" (of kies ander optie bv. > "andere vraag")
> scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorziene tekstvakken in en klik op "Verzenden"
Dank u Martin, het is niet makkelijk om antwoord te krijgen dus bedankt voor de tip! ?
Reputatie 7
Badge +4
Proximus quo vadis?

Ter info:
https://www.sepastop.eu/blog/nl-be/teveel-aangerekend-bij-een-domiciliering-hoe-krijg-ik-mijn-geld-terug/
punt 2 de noodoplossing (contacteer uw bank)

&
cfr. post Martin: uw factuur betwisten en tijdelijk laten schorsen
Ik heb toch in de voorwaarden van de nieuwe packs (tuttimus familus ...) zien staan dat er wel per domiciliering moet betaald worden.
Reputatie 7
Badge +4
@Martin, dat kan maar:
- op de website is hieromtrent onder algemene vwn van bv. Familus niets terug te vinden (oops een foutje?)
- zonder een ondertekend mandaat kan een domiciliëring uiteraard niet uitgevoerd worden (misschien van het oude contract)
- wat mij stoort in dit verhaal is: het is blijkbaar weer eens fout gelopen in een Px center/frontend (en de backend zal het weer eens mogen oplossen)
dat is inderdaad al langer duidelijk geworden op het forum !
Reputatie 2
Ik zie dat je op 14 nov een iPhone 8 64GB Goud met de DataPhone L optie hebt gekocht, klopt dit?

Bij zo'n acties is tegenwoordig betaling via domiciliëring verplicht. Bij onze winkel toch in ieder geval (partner).
Reputatie 7
Badge +4
Dat is inderdaad zo, maar waar heb jij van deze aankoop gelezen ?
Reputatie 2
Ik werk zoals gezegd voor een Proximus partner, niet rechtstreeks voor Proximus. Maar wij kunnen alle klanten zien. Ik help dagelijks vele klanten ivm Proximus. Ik wou je alleen maar helpen hoor, tot zover het kan natuurlijk.

Mijn reply was even om meer duidelijkheid te scheppen.
werken alle partners gelijk ?
@Martin het zou idd kunnen dat men nieuwe pakketten zoals een familus met domilciering laten gaan maar dan vind ik wel dat ze dat ook mogen melden. Ik ben klant van toen het nog Belgacom heette en nooit heb ik via domilciering betaald dus kleine toelichting had dan wel gemogen hier omtrent. En dan nog snel een modem mee aanrekenen ook. Waarom moet ik ineens een modem betalen? De mijne staat hier al lang! Leuk om te zien dat jullie mee naar een oplossing zoeken ?
@nick22 ik heb idd een iPhone 8 mee in dat familus pakket. Aangezien jij dichter bij de bron zit kan jij mij vertellen of de domilciering ‘verplicht’ is vanaf nu of in sommige gevallen of blijft dat een keuze van de klant?
Kan je mij alvast bevestigen of het aanrekenen van die modem correct is? Vriendin van mij kreeg ook een modem aangerekend en heeft deze uiteindelijk niet moeten betalen dus geloof nooit dat ik de mijne dan wel moet betalen. Thanks ?
Ter info: hetgeen ik weet is dat een bbox/modem altijd in bruikleen gegeven wordt en bij bv omruilen met de oude binnen geleverd worden of anders wordt die aangerekend.
Tenzij je die destijds zelf aangekocht hebt dan blijft die natuurlijk van u.

en je hebt 100% gelijk als je zegt dat men de klant wel degelijk zou moeten inlichten dat bij de nieuwe packs ook een domiciliering hoort.
Mijn pa is ook al heel veel jaren klant en die zegt zelfs, als ik ooit verplicht wordt om via domiciliëring te betalen dan ga ik weg van Proximus.
Reputatie 2
Vanaf er een "joint offer" noemt dat (gsm samen met abonnement) is, is een rekeningnummer opgeven voor domiciliëring verplicht ja.

Op zich dus niet voor Familus of Tuttimus (zonder joint offers). Let op de tv actie is ook een joint offer.

In principe geldt dat overal, anders kan je sowieso niet verder in het systeem om het order in te dienen.
"Op zich dus niet voor Familus of Tuttimus (zonder joint offers). Let op de tv actie is ook een joint offer."

Dan hebben de Proximus medewerkers dit hier (twitter/Facebook) al verschillende keren verkeerd gemeld als het zo zit ?
Reputatie 2
Ja inderdaad
Eigenlijk zouden ze dit ook op hun site mogen er bij vermelden dat je die domiciliering niet kunt stopzetten in geval van een joint offer, want op deze site zou men de indruk krijgen dat je dit wel kunt ...
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_direct/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/betalingsmethode/een-domiciliering-aanvragen-wijzigen-of-stopzetten.html

Reageer