Onstabiele internetverbinding

  • 5 January 2011
  • 5 reacties
  • 607 Bekeken

Hallo Eva,

Sinds een paar dagen is m'n internetverbinding (VDSL) onstabiel geworden, t.t.z. de verbinding wordt geregeld (kort) onderbroken. Sinds m'n overschakeling naar een VDSL-verbinding naar een centrale dicht in de buurt een aantal maanden geleden heb ik geen problemen gehad. Aan m'n setup is evenmin iets veranderd (B-BOX2, Windows 7) dus ik vermoed dat het probleem zich niet bij mij situeert.

Mag ik vragen m'n lijn even na te kijken en me iets te laten weten (login is fa517807)?
Dank bij voorbaat.

P.S.: Speedtest gaf de volgende resultaten ...

Speedtest

5 reacties

Nico, jouw resultaten met de SpeedTest zijn vrij goed hoor...

Als het probleem zich voordoet op een computer die draadloos verbonden is kan het probleem veelal verholpen worden met de frequentie van je draadloos signaal te veranderen.

Dit kan op http://192.168.1.1/ < Advanced Settings < Wireless < Channel

==> Verander dit eens naar "6 - 2.437GHz" en kijk of het probleem zich nog voordoet.
Ik wil even gebruikmaken van deze post om te melden dat sinds vorige week er zich bij mij thuis ook regelmatig eens een onderbreking heeft voorgedaan. Ik heb een B-Box2 en het blauwe @ lampje ging toen uit (gen internet meer) en binnen de twee minuten terug aan. Misschien wegens aanpassingen op het netwerk van BGCM ?

Wat de verhoging betreft zal ik ook eens de test moeten doen (heb een favorite). Welke down snelheid zou ik moeten hebben? 25?
Bedankt voor de suggestie maar aangezien de bbox2 mij in opdracht van m'n werkgever ter beschikking wordt gesteld door het consortium EDS-Telindus kan ik zelf niet aan de instellingen van de router (of tenminste niet zonder een heleboel administratieve rompslomp met bijhorende kosten voor m'n werkgever).

't Lijkt me trouwens eerder een Belgacom-probleem te zijn. Niets is veranderd in de afgelopen weken aan m'n configuratie noch lokatie van alle toestellen noch gebruikte telefoonaansluiting. 'k Vrees dus eerder een technisch probleem aan het netwerk van Belgacom.
Aangezien je je settings niet kan wijzigen op je BBox2 vanwege de beperkingen, lijkt mij de slimste (en snelste) oplossing door even naar de technische dienst te bellen om een lijnmeting/stabiliteitsmeting uit te laten voeren en zo even na te gaan wat het probleem is. Kan natuurlijk ook zijn dat je je tot de Telindus dienst moet richten natuurlijk, maar dat kunnen ze U bij de technische dienst wel verder uitleggen.

Deze zijn rechtstreeks te bereiken op 0800/22.700 (7u-22u)

Mvg
@ Snucky: ik zou jou ook aanraden de frequentie van je wireless-signaal eens te veranderen. Ik had ook dat probleem en dat is opgelost geweest met de frequentie van de channel te veranderen.

Reageer