Online opnemen programmeren = HD-kijken of niet?

  • 14 March 2013
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Badge

Ik vraag me af of het verschil maakt of ik nu mijn programma's online selecteer bij één of bij éénHD.


Ik heb net een aantal selecties gedaan op VIER (de slimste gemeente) en zag pas achteraf dat ik dat op de gewone Vier gedaan had. Toen ging ik die verwijderen om op VierHD de opnames opnieuw te programmeren en blijkbaar stonden die daar al aangeduid.


Ofwel begin ik te flippen omdat ik al een tijdje aan het zoeken en proberen was ofwel maakt het echt niet uit. Wat zal het zijn?


---- edit-----


Over dat selecteren in SD en toch HD zien staan heb ik misschien al een logische verklaring: een van de andere huisgenoten kan die mogelijks al gepland hebben gehad. Bijgevolg worden verschillende programma's in de 2 versies tegelijk opgenomen.



4 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Je moet wel vanuit de HD-versie van Vier (zender 34) programmeren natuurlijk. Als je echter op het programma klikt en in de lijst van 'volgende afleveringen' komt, mag je daar niet al die afleveringen in dat lijstje aanklikken voor opname, want dan worden ze in de SD-versie opgenomen. Je moet ze dus per dag in de TV-gids aanduiden (muisaanwijzer overleggen, en dan onderaan in het popup-schermpje 'opnemen' aanklikken.

















Sinjoor ,


weet je ook de reden waarom ze dan in SD opgenomen worden ipv in HD ?







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















@ Sinjoor, wil je ook nog eens naar mijn andere vraag kijken als je tijd hebt natuurllijk,


http://community.belgacom.be/comment/101721


dank je




Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Dit is geen bug van Charles (die enkel voor de V4 actief is), want het gebeurt in de online TV-gids, en je kunt het niet vanop de decoder 'genereren.' Dit is al een heel oud zeer. Ook Xenne en ik geloof zelfs Ricy hebben dat al aangekaart. Waarschijnlijk omdat slechts een klein deel van de klanten dat systeem gebruikt (de meeste zullen allicht niet eens weten dat het kan), en het niet zo is dat de afleveringen NIET opgenomen worden, maar enkel in SD i.p.v in HD, hebben ze hier nog steeds geen oplossing voor. Ook kan het enkel dienen voor programma's die meerdere keren per week worden uitgezonden (vermits de online TV-gids maar één week vooruitkijkt, kan je dus geen lijst krijgen van wekelijkse afleveringen). Ze zullen het allicht te druk hebben met Charles en met het uitdenken van trukken van de foor om de verminderde winsten terug op te cricken (bv. met gratis opties te verwijderen, zoals credits en fotoprints)...frown



Dat 2BE in HD nog niet in nPVR kan, zal ook nog wel even aanslepen. Bij Vier en Vijf HD heeft dat ook maanden geduurd.



In een privébericht aan Eva, kreeg ik als antwoord op nPVR-problemen die niet konden afgespeeld worden en zelfs eerst na een herstart in de lijst van opngenomen programma's kwam, kreeg ik als antwoord:



'De laatste dagen komen er geregeld klachten binnen van nPVR-opnames die niet kunnen worden afgespeeld worden, voornamelijk sinds dit weekend. We hebben dit ge-escaleerd bij de verantwoordelijke diensten, die schijnbaar al op de hoogte waren van problemen.

Men heeft me niet verduidelijkt wat het probleem precies was, maar kon me verzekeren dat de opnames die problemen gaven terug toegankelijk zouden moeten zijn. Het is alleszins geen bug in Charles2, maar zal sws eerder op serverniveau zitten.

Hier en daar komen druppelsgewijs dezelfde klachten binnen met opnames van gisteren, maar blijkbaar heb jij het kunnen oplossen op een andere manier.

Onze mensen houden het in het oog, en ik vraag nogmaals een statusupdate.



Met vriendelijke groeten,



Eva'



en



Beste sinjoor73,



Dat kan soms eens voorvallen, dat een nPVR-opname niet bij de programmatie staat maar uiteindelijk wel opgenomen wordt. Een herstart van de decoder lost het probleem tijdelijk op.



Dit zal met één van de volgende software updates verholpen worden.



Met vriendelijke groeten,

Eva



Je ziet, dat ik een levendige corrrespondentie onderhoud met Eva en haar dienst....




Reageer