Beantwoord

Onkyo T-4030

  • 10 December 2016
  • 6 reacties
  • 387 Bekeken

Hallo , ik heb mij onlangs deze DAB receiver aangekocht.
Omdat de bijgeleverde lint antenne niet voldoet , heb ik mij een kabel aangeschaft die ik wil inpluggen in het kastje in de muur (coax).
Via deze kabel heb ik helemaal geen ontvangst , buiten een 2-tal(radio 1 en randstad) radiozenders op FM.
DAB geeft totaal niets.

Wat moet ik verder doen om toch ontvangst te hebben?
Geeft Proximus geen signaal door via deze weg?
Ben ik toch verplicht de lint antenne te gebruiken of kan ik een indoor FM antenne gebruiken?En zo ja dewelke is best ?
Als ik meer zenders kan ontvangen , buiten de 2 die ik heb , is FM voor mij voldoende en hoef ik geen DAB ontvangst.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Groetjes , Louis
icon

Beste antwoord door Martin 10 December 2016, 11:42

Bekijk origineel

6 reacties

Proximus geeft langs deze weg geen signaal door voor je ontvanger.
Proximus signaal komt ook niet binnen via coax maar via koperdraad, waarlangs je Telefoon ook binnen komt.
Er komt wel audio uit hun decoder als volgt : klik hier
bedankt voor je reactie , dus hoef ik via deze aansluiting al zeker niet verder te zoeken
Proximus geeft langs deze weg geen signaal door voor je ontvanger.
Proximus signaal komt ook niet binnen via coax maar via koperdraad, waarlangs je Telefoon ook binnen komt.
Er komt wel audio uit hun decoder als volgt : klik hier


De link die je doorstuurt , daar heb ik helaas geen kaas van gegeten.
Het zijn de radio zenders die proximus doorstuurt via hun decoder die je bvb met tulp stekkers kunt doorverbinden bvb naar een versterker enz..
Reputatie 6
Badge +3
of, ... zet je TV en decoder aan en druk op de radio knop.
Reputatie 7
Badge +1
Dat klopt, maar het zenderaanbod is niet denderend. TN heeft hier wél meer te bieden, en je kunt ook je tuner nog aan de analoge kabel hangen en de RDS-functie gebruiken, maar Px heeft dan weer het voordeel dat de zendernaam in de display (niet bij TN via digicorder)) van je V4 of V5 komt, wat dan weer niet kan met een V5c...

Reageer