Beantwoord

One drive slow

  • 9 November 2017
  • 15 reacties
  • 304 Bekeken

Ik heb speciaal mijn abonnement aangepast om gebruik te maken van de 1TB cloud van one drive.
Nu blijkt dat ik er eigenlijk niets mee ben.
Een back-up van ongeveer 80GB neemt zo,n 14u in beslag. Jawel, veertien.
Dacht eerst dat het aan mijn back-up programma lag (goodsync) maar na contact met goodsync en wat google werk (one drive slow) is het probleem wel degelijk bij one drive (microsoft)
Het probleem bestaat ook al enkele jaren, er zijn enorm veel klachten, en nog steeds geen verbetering.
One drive is blijkbaar ook de slechtste van de klas als het op snelheid aankomt.
Ik begrijp niet dat proximus hier dan ook mee samenwerkt. Wat ben je met 1TB opslag aan snelheden van de tijd van de flinstones. Ben niet van plan mijn pc meer dan een week, dag en nacht, te laten aanstaan voor een back-up. We zijn 2017 ondertussen.
Mijn vraag aan proximus: hoe gaan jullie dit oplossen? Nogmaals, heb speciaal mijn abonnement aangepast voor dit aanbod van jullie.

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door ThomasP 10 November 2017, 11:42

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Kan je eens even de snelheid van je internetlijn posten? Je kan hiervoor deze link gebruiken : http://pxs.speedtestcustom.com/ best de test bedraad uitvoeren. Post hiervan het resultaat. Wanneer je een backup uitvoert naar de cloud doe je dit draadloos of bedraad? Draadloos is niet de meest ideale manier om dit te doen. Welk beveiligingsprogramma heb je geïnstalleerd op je computer?
Hey nniiccoo ,

op wifi-5.0 ac kan je ook al goeie snelheden halen als je wifi ontvangst goed is om een backup te doen, maar als je lijnsnelheid waarop je bbox3 synchroniseert al laag is zal het natuurlijk ook lang duren om te back-uppen zelf al ben je met een netwerkkabel verbonden.
Welke minimum snelheid zou je moeten halen volgens proximus , kan je controleren hier > http://proximus.be/internetsnelheid
Het heeft niets met de internet verbinding te maken. Deze is perfect. Was het eerste dat ik had getest.
http://pxs.speedtestcustom.com/result/08c4c7e0-c57c-11e7-a017-9d10b4e38e0e
De snelheid wordt bepaald door de zwakste schakel, en deze is onedrive.
https://www.google.be/search?safe=off&ei=YucDWqu0KpHMkwW2r724Cg&q=onedrive+slow&oq=onedrive+slow&gs_l=psy-ab.3..0l2j0i67k1j0l7.7051.7306.0.7711.2.2.0.0.0.0.367.367.3-1.1.0....0...1.1.64.psy-ab..1.1.366....0.LIvqee2Q1lM
Ja dat is natuurlijk wat anders als je lijnsnelheid hoog is zal het inderdaad een andere reden hebben.
Reputatie 6
Badge +3
Een beveiligingsprogramma kan ook een impact hebben op de uploadsnelheid. Want deze zal de bestanden scannen wanneer deze gesynchroniseerd worden met de cloud. Vandaar dat ik vroeg welk beveiligingsprogramma je gebruikt. Sluit ook zoveel mogelijk achtergrond processen.
Beveiliging is AVG, die test ook al gedaan.
Ik denk, doordat het probleem al jaren bestaat, alles al getest en geprobeerd is.
Ik wil gewoon eens een antwoord van proximus zelf waarom ze producten aanbieden in een abonnement die eigenlijk niet werkt en hoe ze dit gaan oplossen. Oplossen in de vorm van een alternatief aanbieden want ik besef ook dat zij het snelheidsprobleem ook niet kunnen oplossen.
Heb er zelfs geen idee van als proximus dit meeleest en reageert.
meelezen doen ze zeker en als er geen reactie moest komen van hen deze voormiddag stuur dan ook nog een privébericht, doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst/probleem/vraag/klantgegevens invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Reputatie 7
Badge +6
nniiccoo, de klacht over een trage upload bij OneDrive komt inderdaad regelmatig voor en je vindt hierover op het Microsoft forum veel berichten over. Hoe dit komt, kan ik je niet vertellen omdat Onedrive geen Proximus product is maar een Microsoft product wat wij mee aanbieden (resellen) gecombineerd met een service. Het product zelf blijft natuurlijk van Microsoft. Met een klacht over de snelheid van synchroniseren kunnen we je vanuit Proximus dus niet verder helpen.

Persoonlijk gebruik ik ook OneDrive, met ondertussen al zo'n mooie 400GB aan data verzamelend over de tijd, en heeft de uploadsnelheid me nooit echt gestoord. OneDrive start namelijk op samen met Windows en begint meteen bij het maken van een internetverbinding je bestanden te synchroniseren. Bestanden die nog niet zijn geüpload wanneer je je computer afsluit, geen probleem. Wanneer je je computer beetje later terug gebruikt gaat het synchroniseren gewoon verder. Dit draait volledig op de achtergrond waar ik, als gebruiker, niet naar kijk noch rekening mee moet houden.
Persoonlijk heb ik hier ook geen problemen mee maar heel grote bestanden heb ik ook niet echt om te synchroniseren.
Reputatie 6
Badge +3
Dit heb ik ook nog gevonden dat je zelf de download en uploadsnelheid kan instellen voor onedrive: https://www.groovypost.com/howto/manually-set-onedrive-upload-and-download-speeds/ Probeer ook eens de te backuppen bestanden te compresseren, dit kan ook de upload tijd verkorten.
nniiccoo,

Persoonlijk gebruik ik ook OneDrive, met ondertussen al zo'n mooie 400GB aan data verzamelend over de tijd, en heeft de uploadsnelheid me nooit echt gestoord. OneDrive start namelijk op samen met Windows en begint meteen bij het maken van een internetverbinding je bestanden te synchroniseren. Bestanden die nog niet zijn geüpload wanneer je je computer afsluit, geen probleem. Wanneer je je computer beetje later terug gebruikt gaat het synchroniseren gewoon verder. Dit draait volledig op de achtergrond waar ik, als gebruiker, niet naar kijk noch rekening mee moet houden.


Beste Thomas,
Dit is inderdaad waar wat je zegt.
Maar ik gebruik deze optie niet. Waarom?
Alle gegevens staan dubbel op je pc dan. Onedrive plaatst een een map in je bestanden met de back-up.
Bij grote bestanden geraakt je pc wel snel vol dan.
Ik heb dus de connectie met onedrive en pc verbroken en gebruik een extern programma (goodsync) waar ik zelf kies waar een back-up moet van genomen worden.
Ik vind het dan gewoon jammer dat proximus met deze samenwerkt en niet bvb google drive of dropbox.
Voel me wat geript omdat ik daarvoor een duurder abonnement ben aangegaan.
Dit heb ik ook nog gevonden dat je zelf de download en uploadsnelheid kan instellen voor onedrive: https://www.groovypost.com/howto/manually-set-onedrive-upload-and-download-speeds/ Probeer ook eens de te backuppen bestanden te compresseren, dit kan ook de upload tijd verkorten.

Ja, dit is als je onedrive laat meelopen op je pc.
Wat ik niet doe omdat dan alle mappen dubbel op je pc staan (harde schijf onnodig aan het vullen dan)
Gebruik extern programma hiervoor
Onedrive plaatst een map in je bestanden met de back-up
ik heb onlangs op 't internet gelezen dat eind dit jaar One drive ook zou aangepast worden om te kunnen werken zonder backup map op de PC.

OneDrive Files On Demand en de bedoeling is dat dit ook in de "fall creators update" zou ingebouwd zijn.
Onedrive plaatst een map in je bestanden met de back-up
ik heb onlangs op 't internet gelezen dat eind dit jaar One drive ook zou aangepast worden om te kunnen werken zonder backup map op de PC.


Dat belooft aan deze snelheden. 🙂
Inderdaad hopelijk schaft Proximus eens die cap op de upload af zoals bv. bij Edpnet

Reageer