Beantwoord

Ondertitels bij opgenomen programma (BBC1)

  • 25 July 2017
  • 8 reacties
  • 663 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Dag, Verleden week de update van de nieuwe software gedaan en nu heb ik een probleem. Ondertitels aanzetten volgens de nieuwe procedure werkt goed, maar als ik die procedure toepas bij een opgenomen programma (BBC1) dan werkt ze niet. ik geef wat details: Ik start het opgenomen programma, zet het menu voor de ondertitels open, activeer de ondertitels, druk op ok (geen reactie) , ga naar "bevestigen" en druk ok; er gebeurt niks: het beeld blijft klein links op het scherm. Ik druk op digital TV en het beeld verspringt naar de zender die ik bekeek voor ik de opname startte... Doe ik iets verkeerd?? (ik heb dit voor op bbc1 en weet niet of het zich beperkt tot die zender).Ik heb het ook getest bij oude opnames (van voor de update van de software) en daar lukt het ook niet. Voorheen lukte dat wel (oude procedure).
Doe ik iets verkeerd? of kan iemand mij helpen? Ik ben benieuwd.
icon

Beste antwoord door Black rider 25 July 2017, 23:16

Bekijk origineel

8 reacties

Ik weet niet of het eventueel zou helpen om de decoder even zonder spanning te zetten en dan de modem 5 sec stroomloos en wachten om de decoder terug op te zetten tot de modem zijn vdsl led lampje continu blijft oplichten.
Reputatie 7
Badge +4
Beste, Ik zal dit vermoedelijk moeten doorgeven aan ons engineering team, maar kan je toch eens even proberen met een opname op een andere zender indien mogelijk? Over welke BBC opname gaat het precies? MVG, Wim
Reputatie 4
Badge +2
Dank voor de reactie Martin. Je bedoelt wel degelijk de modem en niet de decoder?
Reputatie 4
Badge +2
Voor Wim VL,

Het gaat over de serie "Eastenders". Ik had ook nog een opname van "Doctors" op de HDD staan en heb die geprobeerd. Ook zonder succes. Ik zal het eens proberen met een opname op een andere zender maar dat moet ik eerst programmeren. Ik had gisteren een deel opnames gewist. spijtig. Bedankt voor je reactie . Ik houd contact zolang het probleem zich voordoet. Ik wil toch benadrukken dat dit zich niet voordeed met de "oude software", dus ik vrees een programmatiefoutje, tenzij ik iets verkeerd doe.
Ik weet niet of het eventueel zou helpen om de decoder even zonder spanning te zetten en dan de modem 5 sec stroomloos en wachten om de decoder terug op te zetten tot de modem zijn vdsl led lampje continu blijft oplichten.
1 decoder zonder spanning zetten
2 bbox (modem) 5 sec zonder spanning en als die dan terug onder spanning gezet wordt wachten tot zijn vdsl led continu brandt vooraleer>
3 de decoder terug onder spanning zetten.
Enfin dat is wat ik zou proberen, aan u de vrije keuze uiteraard.
Reputatie 4
Badge +2
OK Martin,
Dat zal voor morgenvroeg zijn, want mijn echtgenote is naar een film aan 't kijken, en het zou van mijnentwege niet verstandig zijn nu de modem uit te zetten : 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Aan Martin en Wim,

Ik heb nog een beetje verder geprobeerd op een andere zender met zelfde resultaat totdat..... ik de oplossing heb gevonden (bij toeval).
procedure: je zet je opname aan. Je gaat naar ondertitels en activeert ze; Je bevestigt ze.... en dan druk je op "Back". en dan lukt het. Ik heb het op verscheidene zenders even getest en ook met de oude opnames die ik daarstraks vernoemde. Het lukt 100%.
Sorry dat ik jullie daarmee heb lastig gevallen. Bedankt voor jullie input. Het blijft natuurlijk wel raar dat je op een "back" moet drukken om iets te activeren.
dit komt van "back" to reality 😃
bedankt voor de feedback.

Reageer