Onbeperkte app

  • 17 February 2017
  • 16 reacties
  • 768 Bekeken

In December ben ik overgeschakeld naar Tuttimus M. Ik heb als Onbeperkte app Facebook genomen omdat ik de rest toch niet gebruik.
Dus in januari daar volop gebruik van gemaakt, filmpjes afspelen, Facebook live,... Alles is toch gratis.
Maar blijkbaar wordt het data verbruik toch heel anders berekend dan het verbruik dat mijn telefoon weergeeft.
Er is "ergens" een verschil van 2,74gb dat ik volgens jullie meer verbruikt heb.
Ook deze maand merk ik dat er weeral meer dan 1gb meer wordt gemeten volgens proximus.
DUS, wat is het probleem? Zijn er kleine lettertjes die we niet weten? Of wat wordt er juist wel en niet als "gratis" beschouwd?
En neen, messenger gebruik ik amper en dan voor tekst. Daar is dat enorme verschil niet te vinden

16 reacties

Volgens mijn factuur had ik in januari 5gb data verbruikt, deze gegevens zeggen wel iets anders
Reputatie 7
Badge +3
Dag GeoffkeC,

Dikwijls is het zo dat als je via Facebook een filmpje bekijkt, dit dan gebeurd via een externe applicatie of website (bijvoorbeeld youtube). Op dat moment zit je dus niet meer via Facebook te surfen. Nog een voorbeeld is een krantenartikel waar je op drukt om deze te lezen. Op dat moment verlaat je Facebook om het artikel te lezen via aan andere website.

Groetjes,

Antonella
Dus wat u me zegt is dat die hele "Onbeperkte app" eigenlijk een waardeloze klantenlokkerij is. Want die artikels of filmpjes worden wel degelijk in de interne browser van de Facebook app geopend, niet in een andere. Daarvoor moet ik expliciet bij opties "openen in chrome" selecteren. (bij een nieuwsartikel bijvoorbeeld)
En dus is enkel uw tijdlijn gratis, je mag niks selecteren. Wat een waardeloze optie is.
Reputatie 7
Badge +3
Dag GeoffkeC,

Nee, dat is helemaal niet wat ik zeg.

De informatie die jij geeft ivm "interne browser van de Facebook app" klopt niet.

Groetjes,

Antonella
Wat er ook van moge zijn, het blijft heel bizar dat op mijn toestel dit wel in de applicatie geregistreerd wordt en bij jullie niet. Daar klopt iets niet naar mijn mening. Mijn verbruik is ook opeens verdrievoudigd en zoveel meer doe ik niet als ervoor, ik zit zeker geen ganse dagen filmpjes te kijken, dat deed ik daarvoor ook niet en ik kwam toen toe met 3gb.
Maar goed, als ik enkel mijn tijdlijn maar kan bekijken en geen enkel artikel kan openen dan gaat die app er terug af, surf ik via browser en selecteer ik wel een andere "Onbeperkte" app (laat me ni lachen)
Niet dat er van proximus iemand van gaat wakker liggen
Reputatie 7
Badge +1
In December ben ik overgeschakeld naar Tuttimus M. Ik heb als Onbeperkte app Facebook genomen omdat ik de rest toch niet gebruik.
Dus in januari daar volop gebruik van gemaakt, filmpjes afspelen, Facebook live,... Alles is toch gratis.
Maar blijkbaar wordt het data verbruik toch heel anders berekend dan het verbruik dat mijn telefoon weergeeft.
Er is "ergens" een verschil van 2,74gb dat ik volgens jullie meer verbruikt heb.
Ook deze maand merk ik dat er weeral meer dan 1gb meer wordt gemeten volgens proximus.
DUS, wat is het probleem? Zijn er kleine lettertjes die we niet weten? Of wat wordt er juist wel en niet als "gratis" beschouwd?
En neen, messenger gebruik ik amper en dan voor tekst. Daar is dat enorme verschil niet te vinden

Gratis, niets is gratis. Alles heeft een bedoeling. Dit is gewoon een klant lokker. Als PX voor 2 GB mobiele data al € 15 aanrekend dan weet je genoeg. Wordt tijd dat ze de mensen eens goed voorlichten wat er kan gebeuren bij gebruik van een gratis app bij afsluiten van een Mobile abbonement.
Reputatie 7
Badge +6
Op deze pagina vind je wat meer info over het verbruik van de Facebook app.
Ook op de meeste smartphones heb je de mogelijkheid om per app het verbruik te checken.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Dag GeoffkeC,

Dikwijls is het zo dat als je via Facebook een filmpje bekijkt, dit dan gebeurd via een externe applicatie of website (bijvoorbeeld youtube). Op dat moment zit je dus niet meer via Facebook te surfen. Nog een voorbeeld is een krantenartikel waar je op drukt om deze te lezen. Op dat moment verlaat je Facebook om het artikel te lezen via aan andere website.

Groetjes,

Antonella

Hallo Wim. Heb het artikel gelezen. Maar dit zegt niet veel. En bovenstaand dan, de uitleg van een PX medewerker. Klopt deze wel want dat gaat van je mobiele data af terwijl je een gratis app hebt.
Mvg, Antoon
Ja wim, dat is mijn hele punt. 7gb verbruikt, 4,35gb gemeten fb verbruik door mijn telefoon en toch 5gb op de factuur, net binnen mijn abonnement.

En in dat artikel staat dan nog letterlijk dat ook filmpjes enzo inbegrepen zijn, alles onbeperkt in de applicatie
Reputatie 7
Badge +1
Ja wim, dat is mijn hele punt. 7gb verbruikt, 4,35gb gemeten fb verbruik door mijn telefoon en toch 5gb op de factuur, net binnen mijn abonnement.

En in dat artikel staat dan nog letterlijk dat ook filmpjes enzo inbegrepen zijn, alles onbeperkt in de applicatie

Ja Wim. En dan wordt het stil bij PX. Als je gelijk hebt krijg je geen antwoord meer. Klanten krijgen dus weer verkeerde info.
ik ben ook totaal niet tevreden over deze manier van werken. Bovendien kan je de helft van de tijd je verbruik niet raadplegen omwille van een technische storing en je kan het verbruik niet limiteren. Zeer handig als je een tienerdochter hebt wat er iedere maand overgaat. Ze dient wel zelf te betalen maar als ouder dien je hun daarvoor toch ook te beschermen.
indien er hiervoor niet snel een oplossing komt zal tuttimus zeer snel een dode mus zijn en vliegt proximus buiten.
Sinds ik 3 maanden geleden ben overgeschakeld heb ik nog niets anders dan problemen gehad. problemen met installatie, accounts wat niet werkte, minder goede, snelle internetverbinding, misleiding zoals hierboven, ....
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

U kan best dan overgaan naar een Mobilus Full Control.

Zie info op onderstaande link:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobilus_full_control/particulieren/producten/mobilus/mobilus-fullcontrol.html

Groetjes,

Joël
Beste Joël,

En kan dit in het bestaand Tuttimus abo? indien ja, hoe dien ik dit dan aan te passen?

Mvg
Frank
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

U kan dit los nemen en u kan dit regelen via het gratis nummer 0800 22800.

Groetjes,

Joël
Beste joël,

welke invloed heeft dit op mijn totaal prijs als ik Mobilus fullcontrol formule S?

mvg Frank
Reputatie 7
Badge +3
Een Mobilus S (full control) kost 15 euro, in je pack krijg je hem met 1 euro extra korting.

Reageer