Beantwoord

Onbekende faktuur

  • 20 January 2016
  • 13 reacties
  • 698 Bekeken

Klantnummer 000483608

Ik heb vanmorgen een franstalige SMS gekregen dat faktuurnummer 6602400686 voor 27,50 euro betaald moet worden voor 2 februari. Dit is geen faktuur van mij. Ik krijg mijn fakturen via e-mail. Ook die heb ik vandaag gekregen, de juiste versie, juiste link... Faktuurnummer 6602313896.

Ik veronderstel dat die SMS voor een andere klant bedoeld was?
icon

Beste antwoord door Elsa 20 January 2016, 17:53

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik zou maar opletten, want er is fameuze internetfraude met valse facturen van vanalles en nog wat, o.a. ook 'verkeersboetes'.
Bel de facturatiedienst als je zeker wilt zijn met dat 'factuurnummer'. Het is waarschijnlijk een poging tot oplichting.
Zal wel weer een valse sms zijn zoals er zoveel al de ronde gedaan hebben zeker..
Zal wel weer een valse e-sms zijn zoals er zoveel al de ronde gedaan hebben zeker..

Waarschijnlijk wel, ik heb ondertussen het rekeningnummer vergeleken met dat van Proximus. Je mag 1 keer raden...
Reputatie 6
Badge +2
Komt niet overeen zeker? Dan weet je genoeg.
hoe heb jij dat kunnen raden in één keer 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Je kan altijd je rekeningen raadplegen op My Proximus of telefonisch via 0800 22 800

Met vriendelijke groeten
Beste,

Is het het rekeningnummer BE50 0001 xxxxxxx en bankcode BPOTBEB1 dat er opstaat?

Edit Wim: rekeningnummer gedeeltelijk gemaskeerd (ik wil niemand op verkeerde gedachten brengen)
Heb je ook al ene gehad :-))
zie => https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_transfer/particulieren/support/facturering/factuur-betalen/betaling-en-overschrijving/hoe-betaalt-u-uw-factuur-met-een-overschrijving.html
Reputatie 6
Badge +2
Beste,

Is het het rekeningnummer BE50 0001 xxxxx en bankcode BPOTBEB1 dat er opstaat?


Dat is inderdaad het rekeningnummer van Proximus.

Edit Wim: rekeningnummer gedeeltelijk gemaskeerd (ik wil niemand op verkeerde gedachten brengen)
Proximus heeft wel meerdere rekeningnummers
Dat is wel degelijk een echt nummer van Proximus Fix, voor Internet, vaste lijnen of T.V. dus en het factuurnummer begint met een 6 dus ook Proximus Fix. Misschien dan toch beter even bellen naar 0800 22 800.
Ik controleer in zo'n geval eerst op MyProximus of er nog iets te betalen valt, want je kan nooit weten dat je iets over het hoofd gezien hebt, al is er natuurlijk ook niet verkeerds aan van te bellen daar gaat het niet om, dan heb je zelf nog een dubbel check ;-)
Via e-mail ook al voorgehad dat ik zogezegd nog een rekening moest betalen.
Ja moet je heel zeker doen, maar misschien is gewoon die SMS verkeerd bij jou terecht gekomen met het factuurnummer kunnen ze dat nakijken bij Proximus, maar idd. je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.
en het klantennummer (had te vlug gedrukt)

Reageer