Skip to main content
hallo,



vorige week vrijdag gebeld voor over te schakelen naar vdsl2,de medewerker had de aanvraag ingediend maar er was een probleem en de centrale ging me opbellen als het inorde was,(een grijze zone ofzoiets)



woensdag had ik nog niets gehoord en besloot ik om nog eens te bellen naar de klantendienst,



de medewerker had het nog eens aangevraagd en ze gingen me diezelfde avond nog terug bellen,(of ten laatste donderdag morgen.)





nu donderdag middag ,nog altijd niets gehoord en besloot wederom om nog eens te bellen,



de medewerker zei dat de aanvraag was ingediend maar dat het er niet door kwam omdat die aanpassing ook op de telefoonlijn was aangevraagd,



dus de medewerker had het nog eens aangevraagd,maar zonder de aanpassing op de telefoon lijn.



die vertelde me dat het tot 5 werkdagen kan duren vooralleer ik er verder nieuws over zal krijgen,



hopelijk komt het nu inorde ,want ik wordt niet graag aan het lijntje gehouden,



want ik ben dit trage internet zo moe als koude pap! en ik zou ook graag de beschikbare HD kanalen kunnen bekijken.





hebben julie er ook zo'n problemen mee gehad?





bedankt.





normaal gaat dit vlot, maar je zit blijkbaar in de grijze zone... dus vdsl2 zal op het randje van haalbaar zijn....



wat krijg je als resultaat op http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow ?



hopelijk tot op vdsl2



mvg


dit krijg ik op de beschikbaarheidstest





grt


ja da's een speciaal resultaatje.... komt hier wel af & toe eens voor...



de migratie zal iets meer tijd in beslag nemen, maar zou uiteindelijk wel in orde moeten komen.. waarschijnlijk wel niet aan super vdsl2 snelheid



mvg


hopelijk hoor, want anders zou ik wel overwegen om over te stappen,



het duurt toch wel redelijk lang tegen dat een pagina geladen is(naar mijn goesting toch)



en het heeft anders geen zin dat ik net een nieuwe tv gekocht heb om geen HD te kunnen kijken.





grt


er is maar 1 tv beschikbaar en niet hd waarchijnlijk bij u? Waarschijnlijk is VDSL2 nog niet beschikbaar! als je Heel zeker wil zijn contact opnemen met EVA Belgacom via dit forum of in privé bericht met je gegevens of duidlijkheid vragen via de klantendienst



Bij mij is die omschakeling wel vlot verlopen heb we twee weken moeten wachten ,je ontvangt een brief met alle info en activatie datum.



ER moest bij niemand in huis komen van technieker maar ze hebben opgebeld als het actief was.



Ik moest er wel voor zorgen dat de B-box 2 modem was geinstalleerd voor de datum van activatie, Vroeger had ik een phillips Modem op adsl ( heb je een B-box2 modem?) ze geven die mee in BGC Center uf sturen die op. afhankelijk hoe je de omschakeling aanvraagd.



een B-box 1 werkt ook niet op VDSL2





Mvg,


er staat bij de beschikbaarheidstest dat HD beschikbaar is maar dat er een technische controle moet uitgevoerd worden op mijn lijn.



ik heb hier een B-box 2 staan,





laten we hopen dat het zal lukken maar heb er eigelijk mijn twijfels bij!



nu,we zullen wel zien zeker





is er iemand vanuit poperinge aanwezig die vdsl2heeft?





grt


We duimen voor U hé, bij mij regio Tielt W-Vl



Mvg,


Als ze geen HD hebben in Poperinge dan hebben ze wel hoppe en goei bier hé.



Het wil nog niet zeggen als iemand in je straat VDSL2 heeft dat je dan d'office ook zeker een VDSL2 aansluiting krijgt.

een beetje meer uitleg kan je vindden op mijn blog:

HIER ==>> profiel in functie van afstand en verzwakking



Mvg.


das wel waar,maar zou toch graag de HD kanalen kunnen bekijken en sneller internet willen hebben hoor,



of vanaf wanneer dat het mogelijk zou zijn om vdsl2 te kunnen hebben.



maar hoe zou dat dan kunnen als pakweg mn gebuur vdsl2 heeft dat het dan niet zeker zou zijn dat ik geen zou kunnen hebben?



eens zien wat eva me kan vertellen,heb net een pm gezonden .





grt


als je op de link klikt die ik meegegeven heb (mijn post juist boven uw laatste post) dan zie je dat dit kan afhangen van de afstand en de verzwakking van je kabel en de aansluiting van je gebuur kan een anderre weg volgen dan de uwe , Zo zijn er veel die zeggen ik zie de ROP (glasvezelkast BGC) hier staan op straat als ik door mijn raam kijk en anderen in mijn straat hebben al VDSL2 en ik niet !

Maar Eva kan inderdaad wel meer te weten komen want wij krijgen geen inside informatie van bgc natuurlijk.



Hopelijk komt het vlug in orde voor u



Mvg.


ok, bedankt iedereen voor de hulp,



zal het wel zien of het in orde komt é





grt


Beste Jens3



zoals in uw lijntest aangegeven (http://nl.community.belgacom.be/files/fabaa00bbc/naamloos.bmp) is HD voor u mogelijk. Er dienen evenwel bijkomende onderzoeken/aanpassingen te gebeuren. Dit kan tot 15 dagen duren. De Belgacom diensten zullen U hiervan verder op de hoogte houden. Graag even geduld.



muisje


allee,





normaal ging ik dinsdag iets horen van de medewerkers van belgacom,



na deze morgen nog niets gehoord te hebben, nog maar eens gebeld.



eerst zeiden ze dat vandaag de omschakeling gebeurd was en dat alles in orde was.



maar ik had al naar mn ip adres gekeken en er stond nog altijd adsl,



na een navraag te doen zei ze me dat het technisch nog niet mogelijk was om vdsl te krijgen,



en dat stond ook in de rapporten van de vorige 3 aanvragen.ze konden me dat ook gezegd hebben als ik de 2 de maal gebeld had.



ik denk dat de helpdesk medewerkers nog wat bijscholing moeten krijgen want ik denk dat ze daar niet over de nodige kennis beschikken,



dat ze me daar voor zolang aan het lijntje moeten houden vind ik niet zo plezant,



nu dit stemt me tot nadenken,want dit traag internet loopt me de spuigaten uit. toch bedankt voor julie hulp hier op dit forum,





grtz


da's idd teleurstellend als de beschikbaarheidstest zegt dat HD beschikbaar is na technische aanpassing, en als het later blijkt dan toch niet mogelijk te zijn.....



mvg


vrijdag een mail ontvangen van eva,waarin die me vertelde dat vdsl2 nu toch beschikbaar is.



heb nu vandaag opnieuw aangevraagd,en zual eens zien of het nu zal lukken:)





grtz


heb het gisteren aangevraagd,en ze zeiden dat het nog steeds die grijze zone is,dus we zullen zien hé.





grtz


hallo,





vandaag is de aanpassing eindelijk gebeurt!



(met dank aan eva )



wat de medewerkers van de klantendienst niet opgelost kregen( incompetentie mischien ik weet het niet).



heeft eva wel kunnen oplossen,



iedereen bedankt voor de hulp hier.





*closed*


Reageer