Sedert een week heb ik veel problemen met mijn Bbox2.
Regelmatig blokvorming op digitale tv en mijn wifi verbinding valt regelmatig weg.
Na het opnieuw opstarten van de modem is het probleem een tijdje opgelost, maar na enkele uren is het weer van dat.
Ook valt de Bbox2 soms uit en start dan vanzelf weer op.
Kortom : een boel problemen die voor heel wat ergernis zorgen...
Daarom wou ik graag de Bbox2 omruilen naar een Bbox3.
Kan ik via deze weg een omruilnummer verkrijgen zodat ik niet naar de helpdesk hoef te bellen ?
Bladzijde 1 / 1
Neen, je moet wel bellen met de klantendienst en dan zullen ze u een ruilnummer geven, ik heb dat ook zo moeten doen.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_swap/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/een-defecte-decoder-omruilen.html
Als het probleem zich niet in de ROP situeert of je zal niet veel verder staan met je bbox3!
Mailtje gestuurd naar de klantendienst en onmiddellijk omruilnummer gekregen.
Dan nog vlug naar de Proximus-winkel gesneld en vlot de Bbox2 kunnen omruilen naar een Bbox3.
Ondertussen alles perfect geïnstalleerd en nu afwachten of de problemen zich nog voordoen...
Dan nog vlug naar de Proximus-winkel gesneld en vlot de Bbox2 kunnen omruilen naar een Bbox3.
Ondertussen alles perfect geïnstalleerd en nu afwachten of de problemen zich nog voordoen...
Hopelijk zit het hem niet verder op naar de rop toe, hou ons op de hoogte als je wilt.
Als je terug wifi problemen moest ondervinden zou je de 5GHz ook kunnen gebruiken in dien je toestellen die wifi band ondersteunt natuurlijk.
NB: je zegt "Mailtje gestuurd naar de klantendienst "
heb je daarvan dan een mailadres !?
Als je terug wifi problemen moest ondervinden zou je de 5GHz ook kunnen gebruiken in dien je toestellen die wifi band ondersteunt natuurlijk.
NB: je zegt "Mailtje gestuurd naar de klantendienst "
heb je daarvan dan een mailadres !?
Via een privé-bericht ging het anders niet hoor. Ik heb ook eerst naar de helpdesk moeten bellen en uitleggen dat ik van vectoring wou profiteren. Daarna ging het snel, maar ik had wél eerst na ca. 3 weken snelheidsverhoging.
Hier ook via helpdesk een bbox3 gekregen via een Kiala punt, heb 2 weken moeten wachten op de snelheidsverhoging en er werd me aangeraden de bbox3 niet te resetten om DLM zijn werk te laten doen.
Bij mij was het nog simpeler ik ging voor het omruilen van een defecte v5 decoder naar Proximus center en ondertussen was ik bezig over de problemen van de bbox2 die op het forum en soc media allemaal gemeld worden en toen zei die mij opeens als je wilt mag je uw bbox2 omruilen als je wilt voor een bbox3, maar omdat ik toen ook geen enkel probleem had met mijn bbox2 en die wifi-g voldeed voor mij heb ik het niet gedaan, dan pas veel later dacht ik mss kan ik ook eens binnen springen met mijn bbox2 om toch om te ruilen voor een bbox3 zodat ik ook eens beter kan meeklappen en experimenteren met de bende, met als resultaat dat ik terug naar huis gegaan ben met bbox3 en oude bbox2 en ruilnummer werd zelf niet gevraagd en het was niet het zelfde prox center als daar waar ze mij al gezegd hadden je mag je bbox2 omruilen als je wilt. Zo zie je maar dat het ene prox center het ander niet is.
Nog een ander voorbeeld:
Onlangs spring ik binnen bij ene in de kapellestraat in oostende en dacht ga maar zo'n gratis mini-din-scart naar audio tulp stekkers vragen, daar kreeg ik als antwoord dergelijke kabeltjes hebben wij tot nu toe nog niet binnen gekregen!!!! (deze is wel al beschikbaar van ergens eind februari)
Nog een ander voorbeeld:
Onlangs spring ik binnen bij ene in de kapellestraat in oostende en dacht ga maar zo'n gratis mini-din-scart naar audio tulp stekkers vragen, daar kreeg ik als antwoord dergelijke kabeltjes hebben wij tot nu toe nog niet binnen gekregen!!!! (deze is wel al beschikbaar van ergens eind februari)
Dat wordt gezegd maar ik heb daar toch geen nadeel bij ondervonden (zet die iedere avond voor slapen gaan stroomloos) want na 14 dagen zat ik van 70 op 100 dat wordt trouwens volgens de specialisten doorgegeven door de bbox dat hij "shut down" gaat, juist om het onderscheid te kunnen maken en om dit niet als fout te aanzien.
Het hangt duidelijk wel af van het Px Center waar je gaat. Bij mij weigerde men zelfs mét omruilnummer de b-box3 mee te geven als ik de b-box2 niet inleverde. Mijn argument dat men dan thuis geen internet of TV meer had zolang ik de b-box3 niet geïnstalleerd had, sneed geen hout....
Tja, Sinjoor, de huidige modems blijven het bezit van Proximus, dat staat duidelijk in de regels. Als je die BBox2 niet zou binnen brengen, zou je hem te koop kunnen aanbieden en dat kan niet. Kijk maar eens op de 2dehands verkoopsites, daar staan er zelfs aan 100€ te koop. Schandalig.
Dat is goed nieuws dan kan ik de mijne voor veel geld verkopen 'k zal nog enkele jaren wachten dan kunne ze die voor veel geld kopen als museum stuk 😃
Ondertussen een 10-tal dagen geleden een Bbox3 in huis en alle problemen zijn van de baan.
Internet valt niet meer uit en ook Proximus Tv heeft geen gekke kuren meer.
Ongeveer twee weken geleden zag ik via' MyProximus - test mijn lijn' dat er werken in uitvoering waren op mijn lijn.
Maar verdere details ontbraken. Na enkele dagen was mijn lijnstatus weer ok.
Welke werken of problemen kunnen dit dan geweest zijn ?
Nu werkt alles terug perfect...
Internet valt niet meer uit en ook Proximus Tv heeft geen gekke kuren meer.
Ongeveer twee weken geleden zag ik via' MyProximus - test mijn lijn' dat er werken in uitvoering waren op mijn lijn.
Maar verdere details ontbraken. Na enkele dagen was mijn lijnstatus weer ok.
Welke werken of problemen kunnen dit dan geweest zijn ?
Nu werkt alles terug perfect...
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.