Beantwoord

Nummer laten blokkeren


Beste

ik word al enkele dagen lastig gevallen via sms een gsmnummer (klant bij jullie)
hoe kan ik deze laten blokkeren bij jullie?
want op mijn gsm lukt dat niet , echt bizar maar mijn gsm heeft die optie niet
en ben de beschuldigingen echt zo beu
heb al klacht via ombudsman van telecom ingediend om te achterhalen van wie de nr komt, maar krijg geen reactie
kunnen jullie ook nagaan en me laten weten van wie die nr is? zodat de politie eindelijk stappen kan ondernemen?

mvg
marij
icon

Beste antwoord door Marleen 10 June 2016, 16:49

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Proximus kan niet zomaar een nummer blokkeren:
Hier vindt u informatie over wat uzelf/Proximus kan doen:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_unwanted_calls_or_sms1/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/ongewenste-oproepen-of-sms-en.html
Dring zeker nog eens aan bij de ombudsman: als hij het zegt, kan Proximus de beller/smser voor u identificeren.
Je hoeft trouwens de naam van de beller/smser zelfs nog niet te kennen om al klacht in te dienen bij de politie tegen 'onbekenden'.
Reputatie 7
Badge +6
Voor de volledigheid geef ik toch ook nog de link naar de pagina van de ombudsman Telecom, waar men het 'aanvraagformulier voor de identificatie van de vermoedelijke daders van kwaadwillige oproepen ' kan terugvinden:
www.ombudsmantelecom.be/nl/kwaadwillige-oproepen.html?IDCC=42&IDD=26
Daar is eveneens een verklaring te vinden over wat de ombudsman al of niet kan doen.
oké dank je wel alvast.
ombuds heb ik die papieren vorige week vrijdag toegestuurd.
zal die maandag opbellen om hulp te vragen.

mvg
Reputatie 7
Badge +6
Zeker doen. Veel succes.
Daar hebben ze uiteindelijk mij niet kunnen mee verder helpen, dus hoop ik inderdaad dat mh84 meer succes heeft dan ik.
Maar dan kan je nog altijd proberen door klacht in te dienen bij de politie om zo iets te bereiken
Reputatie 7
Badge +6
Dat heb ik hierboven ook aangeraden. 😉
Dat heb je weer heel goed gedaan Marleen en daarom heb je ook "beste antwoord" dubbel en dik verdiend.
Verder nog een gezellig weekend en hopelijk morgen niet teveel regen en gedonder, want daar hebben we al stilletjes aan genoeg van gehad!
Reputatie 6
Badge +2
Dat heb je weer heel goed gedaan Marleen en daarom heb je ook "beste antwoord" dubbel en dik verdiend.
Verder nog een gezellig weekend en hopelijk morgen niet teveel regen en gedonder, want daar hebben we al stilletjes aan genoeg van gehad!


Van die regen en gedonder heb ik nog geen last gehad maar dat komt doordat ik aan de kust woon en daar zijn we mooi aan die water overlast ontsnapt.
Wat het probleem van mh84 betreft: hij is eigenlijk een slachtoffer van stalking en moet hij zeker klacht neerleggen want op stalking staan daar strenge straffen op.
Reputatie 7
Badge +6
Het wordt helaas nog veel te weinig au sérieux genomen.
Als het met een P&G gebeurd zal het heel moeilijk worden zeker als de stalker van wanten weet !
Daarop dat P&G sims in de toekomst niet meer anoniem zullen blijven.
ja ik vermoed ook dat het via een p&g kaartje gedaan wordt. jammer wel, want de beschuldigingen zijn niet min.
Ben al naar politie geweest voor klacht in te dienen, maar ze kunnen niets doen zolang de nummer niet achterhaald kan worden.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zie het al: je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Iedereen wil dat een ander het werk doet.
Toch maar blijven aandringen.
Als het te vervelend wordt kan je je provider nog vragen om gratis van gsm nummer te veranderen, maar of dat de oplossing is? Die persoon kan binnen de kortste keren ook dat nummer achterhalen, zeker als het een bekende zou zijn.
inderdaad daar vrees ik ook voor. en er zijn nog andere manieren dan via sms om mij te contacteren natuurlijk.
kruipt enorm veel tijd en stress in
Reputatie 7
Badge +6
Dat geloof ik best. Proximus kan helaas voorlopig niets doen..Ondertussen amuseert die persoon zich wel natuurlijk.
Je zal de politie en de ombudsman moeten blijven 'lastig vallen', misschien dat er dan toch eens één van zijn luie derrrière komt en iets onderneemt. Alleen zij kunnen er voor zorgen dat er een gerechtelijk onderzoek wordt ingesteld.
Sterkte.
inderdaad, kan niet meer doen dan dat.
net gebeld met ombudsdienst van telecom, ze gaan me terugbellen hierover
hopelijk toch iets meer nieuws binnekort
Ik hoop het voor u, zoals Marleen zegt zeker niet opgeven.

Reageer