nu ook mailboxproblemen...

  • 18 October 2010
  • 16 reacties
  • 2373 Bekeken

Sinds een week ongeveer kunnen we geen mails versturen/ontvangen. Krijg telkens : "fout server, foutcode 10061 ....." heeft dit ook te maken met de gekende serverproblemen van september???

fa329069@skynet.be
en onderliggend ook nog de ma094306@skynet.be




Kan Eva dit ook bekijken? Met dank bij voorbaat.

16 reacties

dit is de eigenlijke foutboodschap:

De reactie van de server was een fout. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Cannot connect to POP server 195.238.5.116 (195.238.5.116:110), connect error 10061', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90


Ook op een nieuwsgroepserver (of heet dat) aanmelden lukt niet meer. Iemand? Eva?

Mvg,
niemand? eva?
volgens mij gaat t niet meer nadat ik de b-box2 "geupdate" heb zoals door belgacom gevraagd. heb virusscanner en firewall al uitgeschakeld, maar resultaat blijft 0
Badge
beste

u kan hiervoor best contact opnemen met de helpdesk op hun nummer 0800/22700 optie 1 vervolgens optie 4. Dit kan dfagelijks 08u00 tot 22u00.

groeten-muisje
Wat heb je juist gedaan met de b-box2.

B-box2 updaten gaat namelijk automatisch.

Wat je ook gedaan hebt een reset van de b-box2 kan geen kwaad .Dit doe door met een balpen het kleine rode knopje achteraan de box2 een 15tal seconden ingedrukt te houden.

Let wel ,na die reset zul je even moeten wachten want de modem moet nu al je gegevens terug inladen.

Vergeet ook niet je draadloos internet terug te beveiligen.

Mvg Jerom
thanks voor de reacties. Enkele weken geleden kregen we een brief van belgacom in de bus met de vraag om de b-box2 te updaten om binnenkort te genieten van de nieuwe diensten van belgacom(tv). Gewoon minuutje uitschakelen en dan weer aan. Update zou uurtje duren. 's Avonds uitgezet en volgende dag werkte tv zonder problemen, internet ook. Enkel mail gaat niet meer. Zal straks ns een reset proberen.
Als het zo gegaan is ben ik niet zeker dat een reset gaat helpen.Maar je kan altijd proberen.Anders bellen naar de helpdesk zoals muisje al aanraadde.

Mvg Jerom
inderdaad, gisteravond een reset vd b-box gedaan, nog altijd noppes. heb morgen vrij, zal dan maar aan de telefoon gaan hangen... in elk geval bedankt
Beste,

Sorry voor de late reactie. Deze foutmelding zou veroorzaakt kunnen worden doordat er een e-mailaccount voor meerdere aliassen van dezelde mailbox ingesteld staat (ma094306).

Misschien kan het uitschakelen van de ontvangst voor de aliassen dit probleem oplossen.

Voor outlook 2003 en 2007 kan u hiervoor op de volgende manier te werk gaan:

Ga naar Extra -> Opties
Ga naar het tweede tabblad email instellingen
klik hier op de knop verzenden / ontvangen
Klik op de knop bewerken
Selecteer hier de account die een alias is van een andere account.
Vink de optie email ontvangen uit.
klik onderaan op de knop OK
Klik nu op de knop OK om terug te keren naar Outlook 2007

Vriendelijke groet,

Eva
bedankt, zal eens proberen , MAAR: het heeft jaren gewerkt op deze manier? dus met beide aliassen. En nu ineens niet meer? gek toch.
Ook op een nieuwsserver aanmelden lukt niet meer, dat is toch enkel met de hoofdalias?
was het ook niet. Gebruik beide accounts apart: de Fa...... op de laptop, en de Ma.......... op de vaste pc. Heel raar, gisternamiddag was er plots wel weer verbinding, en de mails kwamen binnen. Enkele minuten later was het al gedaan, en kwam opnieuw dezelfde boodschap. zie hoger. Om op een nieuwsgroep aan te melden met bv grabit gebruik ik toch ook enkel het moederaccount (fa329069@skynet.be) en ook dit lukt NIET. heb zoals eerder gezegd virusscanner en firewall volledig uitgeschakeld, scans gedaan, ccleaner laten lopen enz.......... en dit op BEIDE pc's waarvan dus een met kabel en een draadloos verbonden is. Volgens mij ligt t aan de b -box die sinds zn update niet meer "herkend" wordt door jullie mailservers of zoiets.
nog een vraagje, om ook dat te proberen: bij een reset vd b-box: hoe lang moet ik daar n pen inhouden aan de achterkant vh toestel? heb al n seconde geprobeerd, en ook langer, maar gebeurt niks. een reset via de 192.168.1.1 leverde alvast niks op, resultaat bleef tzelfde
Die error is een winsock error die wereldwijd in extenso gedocumenteerd is ...

via google vind je tonnen verwijzingen waaronder bvb

http://support.microsoft.com/kb/198704

http://www.office-outlook.com/outlook-forum/index.php?t=msg&th=77909/

http://www.zolved.com/synapse/view_content/20296/Troubleshooting_Outlook_Express_Error_0x800ccc90

etc .. etc ... etc ..
@ peter

Een 15 tal seconden is lang genoeg.Of via 192.168.1.1 Advandced Settings ,Maintenance,Restore to factory default configurtion.

Mvg Jerom
thanks
@jerom: ga straks nog ns proberen dan, blijkbaar langer ingedrukt houden dan
@regulus: had al gegoogeld ja, ook op support microsoft enz...
zal me vanavond er nog ns aan zetten, laat straks of morgen weten of t werkt...hopelijk eens wel 🙂
hm........... heb vorige week in de instellingen van de b-box rondgeneusd en hier en daar wat veranderd. onder "firewall" , tabje port triggering heb ik de poorten 25+110 onder protocol udp en tcp opengezet. plots werkte mail weer op beide pc's (vast +wifi)...2 dagen....... dan weer niks en opnieuw dezelfde foutcode als voorheen. Deze instellingen zijn thans ongewijzigd gebleven. Was t n toevalstreffer?


Heb de indruk dat de b-box ongeveer 1x per dag of per 2 dagen "opnieuw verbinding" maakt met belgacom-servers (dus lopende verbinding verbreekt, en dan opnieuw "inlogt"), en dat dan de mail weer niet werkt. (en dit zoals aangehaald sinds de update vd b-box enkele weken geleden).

heb al reset vd b-box gedaan, firewall, virusscanner, instellingen b-box.......

Als de mail niet gaat, en ik doe netstat -an dan zie ik poort 110 en 25 niet staan. Dus die zijn niet open, daarom probeerde ik die poorten open te zetten in de b-box door poort triggering (zie eerste regel), nu staan die ingevoerd, nu werkt t nog niet....ZUCHT


korte update want lang geleden:

heb ondertussen een uurtje bij de klantendienst aan de lijn gehangen. Kon ook geen oplossing geven, vanalles geprobeerd wat ik zelf al eerder had geprobeerd. Heb een storingsnr gekregen en daarmee de bbox2 gaan omruilen.

Nieuwe box ingeplugd en mail komen vlot binnen....... tot de volgende dag. Dan weer noppes en diezelfde foutboodschap 10061..... Krijg er het zuur van. Alles werkt, maar van t moment dat de bbox zelf zn verbinding verbreekt en opnieuw instelt is alles om zeep. ook verbinding met een nieuwsserver anders dan belgacom gaat niet, hier zelfde foutboodschap.

dus: reset,reboot, andere bbox : helpt NIET

oude pc onder xp of laptop wireless onder vista: werkt NIET

problemen begonnen na de update in oktober, op beide pc's, in de pc's zelf is niks veranderd van virusscanners of firewalls..... dikke zucht

Reageer