nPVR problemen met opname - deel 2

  • 16 August 2011
  • 13 reacties
  • 1485 Bekeken

Ik heb zaterdag 14 aug de film "One tough Cop" op de zender VTM opgenomen als nPVR - 30 dagen:

De opname was van 00.10 tot 2.05

Vandaag 16 aug wou ik deze film kijken.

Bij de start wou ik de 5 eerste min snel doorspoelen en toonde de balk 125 min speelduur.

Echter plots stopte de weergave en schakelde terug op gewoon programma.

Bij controle van de opname stond deze plots op 1 min speelduur. RAAR MAAR WAAR

Dus byebye film.

En dat is niet de eerst keer. Zie ook vorige thread in het forum.

Ik heb een spiksplinternieuwe decoder V4.

GRAAG EEN EENVOUDIGE VERKLARING OF OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM.

IK MIS PROGRAMMAS DIE IK WIL ZIEN EN VIND HET ZONDE VAN HET GELD DIE IK ER VOOR BETAAL.


Met vriendelijke groeten,


W.

13 reacties

er zijn wel meerdere problemen met PVR bij belgacow.

je moet eventueel nogmaals proberen te kijken. Als dat niet gaat, probeer eens naar 0800 22 700 te bellen, en uw probleem uit te leggen.
Mss zal je dan een korting krijgen op VOD.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nog nooit voorgehad dat ik een npvr programma niet kon bekijken. Als het tijdelijk niet ging, kon het een uur of later, uitzonderlijk een dag later wél bekeken worden. De laatste maanden liep alles op wieltjes (misschien wel wegens vakantieperiode en mindere belasting van de servers). ERrf zijn inderdaad al een aantal problemen gemeld in verband met het kijken naar nPVR opnames. Maar ik denk nog altijd dat dat te wijten was aan het onverwacht (?) succes van de formule met bovenop de mogelijkheid van programmeren van op afstand, wat altijd op de server komt: dus een overbelasting van de servers.....
Badge
Wel hetgeen wolfpinguin vertelt, is bij mij ook al enkele keren voorgevallen.Laatste maal was bij de opname in nPVR van "Duizend zonnen" op zaterdag en gisteren willen bekijken en hopla één minuutje opgenomen, en daar zat ik dan hé..........
Reputatie 7
Badge +1
Sorry Wolfpinguin, ik moet mijn mening bijstellen. Vanavond voorgehad dat "de premiejagers" alle dagen van 19.25 tot 20.25u niet werd opgenomen met nPVR, in de plaats stond "FC De Kampioenen" er op dat normaal liep van 20.25 tot 21.00 u.....het systeem heeft dus het volgende programma opgenomen/gereserveerd op de server..., maar bij de "opgenomen programma's" staat het wel als "de premiejagers". Benieuwd hoe het morgen loopt.Wenkbrauw ophalen
Reputatie 2
Badge
Bij mij heeft nPVR een paar keer gewerkt maar vaak ook niet. Ik gebruik het niet meer, te onbetrouwbaar. ik dacht dat nPVR gratis was; dus kan je moeilijk je geld terug vragen;-)
3 maanden geleden konden we heel wat NPVR-opnames niet opvragen (zie een vorig topic). Na een aantal weken was dit probleem opgelost en is het mij de afgelopen maanden telkens gelukt op direct naar de opname te kijken.

Alles verliep dus goed tot ... vorige week. Ook ik heb toen moeten vaststellen dat verschillende opnames slechts gedeeltelijk of zelfs maar voor 1 MINUUT zijn opgenomen. Opnames die 1 uur of 2 iir moesten duren, werden herleid tot : 30 minuten, 20 minuten, 9 minuten en de al reeds bekende 1 MINUUT !!!

Het ENIGE voordeel die Belgacom heeft t.o.v. Telenet - meer dan 2 opnames maken tegelijkertijd - is hiermee voorbij. Je kunt het systeem TOTAAL niet vertrouwen.

En het is dus niet zoals in een ander topic - ook door Eva gezegd - geen alleenstaand of uitzonderlijk geval.

Dus Belgacom : los a.u.b. de problemen met nPVR-opnames op !
bwa..voordeel.. bij telenet kan je ze wel meer dan 30 dagen behouden 🙂

het is uiteraard geen alleenstaand gevel, je hoort hier veel mensen over klagen.
zie ookhttp://nl.community.belgacom.be/posts/341ca4832f" rel="nofollow

ik heb het hier al vaak gezegd, opnemen op het netwerk : schitterend concept, maar het moet natuurlijk betrouwbaar zijn... want iets opnemen en niet kunnen bekijken is zowat het frustrerenste wat er is. momenteel neem ik niet al te veel op, vanaf september beginnen de meeste series echter terug en gaat iedereen terug massaal beginnen opnemen, dan ben ik eens benieuwd of de servers niet terug gaan kraken onder het succes. maar blijkbaar zijn er nu ook al genoeg problemen, misschien wel van andere aard. ik denk in ieder geval dat belgacom op de hoogte is (reeds door eva bevestigd), dus het is hun taak er aan te werken om dit concept te verbeteren, misschien dat er hiet toch te weinigen middelen worden voor vrijgemaakt. voor mij is dit eigenlijk de enigste ergernis met belgacom tv, en ik heb geluk dat ik op 30/6 sta en dus niet steeds beroep moet doen op deze service (al vind ik op afstand opnemen zo handig dat ik het toch vaak doe)

mvg
dat server het niet kunnen trekken, zal mij eerlijk gezegd worst wezen.
Dit is volledig belgacom's verantwoordelijkheid, en is snel opgelost.

Iedereen betaald toch genoeg geld elke maand, en dan mag het eindelijk toch wel eens werken, die basis functionaliteit.
Reputatie 7
Badge +1
En de "premiejagers" van 17/8 is nog steeds niet beschikbaat in "ooit gemist"? Benieuwd of het straks wél zo zal zijn. Ik moet zeggen, ik neem redelijk veel op met nPVR en series met PVR en heb slechts in beperkte mate problemen gehad. Dit is eigenlijk de eerste keer dat een opname compleet de mist ingaat. Een paar maanden geleden zijn er eens een paar nPVR opnames geweest die in het midden blokkeerden en die geluidproblemen hadden. Dat bleef toen ook als je die opnamers na een paar dagen terug probeerde te bekijken. Omdat ik toch altijd een nog een aantal "credits" heb staan van TV Favorite kon ik dat toen zo oplossen. Maar als die in "net gemist" van de VRT zitten, ben je met die "credits" niets.

Beste wolfpinguin,

We hebben de gemelde problemen doorgegeven aan de betrokken diensten. We verontschuldigen ons voor het ongemak en hopen dat we deze moeilijkheden snel van de baan hebben.

MVG,

Eva van Belgacom
Reputatie 2
Badge
probleem met 'systeem 30 dagen' is overbekend... totaal onbetrouwbaar!!! ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Belgacom doe er iets aan!!!
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Eva, vandaag was alles terug normaal, en "de premiejagers" van 16/8 was beschikbaar in "ooit gemist", dus heb ik "niks gemist" Knipogen

We blijven het in het oog houden. Het zou geen slecht idee zijn om de gedupeerde mensen een gratis credit te geven....

Reageer