NPO zenders einde SD


Reputatie 6
Badge +1
Sinds enkele dagen loopt er regelmatig boven in beeld een mededeling over de stopzetting van de SD verspreiding van de NPO zenders en er wordt dan ook aangeraden om over te schakelen naar de HD versies omdat de uitzendingen stoppen. Blijkbaar hebben ze dat bij Proximus nog niet gezien. http://www.canaldigitaal.nl/eindesd/ http://

125 reacties

Reputatie 2
Badge
Inderdaad vele jaren terug heb ik heel veel naar die Nederlandse zenders gekeken, maar tegenwoordig eigenlijk nog bitter weinig.
Sedert ik mijn audiokabeltje bemachtigd heb luister ik enkel nog naar tv.
Het maakt me dus niet uit of het station op SD of HD uitzendt.
Een grapje mag er toch eens aan af he ?
Reputatie 2
Badge
HD of SD streaming is dus niet (altijd) afhankelijk van kijkcijfers of marktaandeel.
Enfin, dat is off topic eigenlijk, want de eigenlijke vraag werd hier door jullie al lang beantwoord: die banner heeft geen enkel gevolg voor de Proximus kijkers.
Prettige avond

Als die bannerplaatser deze discussie leest, zal hij ook al wat afgelachen hebben.;)
Ze moesten hem verbannen ;-))
Reputatie 7
Badge +6
Hihi, das een goeie!
😃 😃 😃
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad vele jaren terug heb ik heel veel naar die Nederlandse zenders gekeken, maar tegenwoordig eigenlijk nog bitter weinig.
Sedert ik mijn audiokabeltje bemachtigd heb luister ik enkel nog naar tv.
Het maakt me dus niet uit of het station op SD of HD uitzendt.
Een grapje mag er toch eens aan af he ?


Ben je aan het oefenen voor als je blind wordt? 😉
Inderdaad IRL niemand, op een paar uitzonderingen na
Komaan zeg Je kan toch technische achtergronden genoeg vinden, maar daar heeft een doorsnee tv kijker geen boodschap aan, hij wil kort en goed zonder veel poespas naar TV kunnen kijken, het zijn allemaal nerds die op het forum komen, voor meer diepe technische achtergronden kan wel op andere sites terecht.
Maar natuurlijk ieder weer zijn mening en de uwe is de mijne niet en die van anderen is ook weer de onze niet enz..... :-)))


Jammer maar helaas staat dit forum bol van de redundante vragen die in se onoplosbaar zijn omdat mensen de technische achtergronden niet kennen over wat de oplossing van hun vraag inhoudt, wat dan op de koop toe aanleiding geeft tot een eindeloos dovemansgesprek net voor exact dezelfde reden.
Geen mens haalt het in zijn hoofd om aan z'n garagist te vragen waarom z'n auto niet kan vliegen, hier zie ik vrijwel elke dag een vraag voorbij komen van dezelfde stijl ... 😃 en mensen voelen zich gepakt als ze ergeen antwoord op krijgen .. sja ...
Reputatie 3
tja wie zou die hier wel kunnen geven :?
Wat Regulus zegt klopt ik heb geen bal verstand van computers surf ook af en toe naar https://userbase.be/forum/index.php en 80% daar snap ik er geen bal van. Het gaat gewoon boven mijn petje.

PX moet leren om het in mensentaal uit te leggen om de dummy's of oudere mensen zoals ik het verstaanbaar te maken.
Persoonlijk denk ik dat het forum volledig spaakt loopt omdat het altijd dezelfde vragen zijn maar anders geformuleerd. En het resultaat is dat het een warboel is geworden. Geen mens die er nog zijn weg in vind.

En met wat ik lees is hier op het forum de grootste frustratie dat PX geen antwoord geeft op de vraag van een klant en zelf als is die super moeilijk om te antwoorden.
AWEL PX sorry maar ik ben opgevoed met de elementaire beleeftijd dat de klant op zijn vraag toch een woordje terug krijgt.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick,
Collega Sabine heeft wel degelijk reeds geantwoord op de NPO-vragen:
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/npo-zenders-einde-sd-34303?postid=545269
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/npo-zenders-einde-sd-34303?postid=545272
en
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/npo-zenders-einde-sd-34303?postid=545279

Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +6
Wim, ik denk dat jullie zelf ook een grote 'banner' gaan moeten plaatsen op de NPO's om NOG MAAR EENS duidelijk te maken dat die andere banner niet bedoeld is voor de Proximus TV kijker en dus ook geen gevolgen heeft voor die Proximus TV kijker. ;-)))
😛
Dat mag niet hoor Marleen, NPO: Niet Proximus Ook :-))))

Proximus ziet er duidelijk zijn peren mee, de vragen blijven langs alle kanten komen:

Reputatie 7
Badge +6
The Battle of the Banners! 🆒

Als dat misverstand blijft duren zou het toch een oplossing kunnen zijn? NPO mag dan niet zoveel kijkers hebben, maar die laten wel flink van zich horen. :8
Reputatie 2
Badge
NPO's meteen opdoeken dan is men meteen van de ganse discussie af.:D
Reputatie 2
Badge
Wim, ik denk dat jullie zelf ook een grote 'banner' gaan moeten plaatsen op de NPO's om NOG MAAR EENS duidelijk te maken dat die andere banner niet bedoeld is voor de Proximus TV kijker en dus ook geen gevolgen heeft voor die Proximus TV kijker. ;-)))
:P

Dat krijg je nu als je beelden aftapt via derden !!!
Reputatie 7
Badge +6
OMG!
😞
:?
Reputatie 2
Badge
OMG!
😞
:?

Mijn excuses Marleen, was een misplaatst grapje, die banner komt van NPO zelf !
Reputatie 7
Badge +6
OMG!
😞
:?

Mijn excuses Marleen, was een misplaatst grapje, die banner komt van NPO zelf !


Ik dacht het al hoor! :-)))
Reputatie 6
Badge +2
Dat mag niet hoor Marleen, NPO: Niet Proximus Ook :-))))

Proximus ziet er duidelijk zijn peren mee, de vragen blijven langs alle kanten komen:



Proximus zegt dat men verder kan genieten van SD kwaliteit die zeer slecht van kwaliteit zijn, wel dat noem ik niet bepaald van genieten maar eerder zich aan ergeren.
Ik heb zo de indruk dat Proximus met de mensen aan het lachen is. :@
Nu ik zal niet veel druk over maken want als ik naar de Nederlandse zenders wil kijken dan zal ik dat doen via Telenet, daar kan ik die zenders wel in HD bekijken en nu kan ik inderdaad er van genieten.:P
Reputatie 6
Badge +1
Blijkbaar is het toch wel een onderwerp dat leeft, zelden zoveel reakties gezien op een topic. Ook al heel vaak bekeken dit topic. Volgens PX luisteren ze naar hun klanten want ze behouden KTO in hun aanbod. Wel PX geef dan eindelijk ook eens de NPO zenders in HD door dat zou fijn zijn. Die banner komt dus van NPO zelf blijkbaar, makkelijk op te lossen, de ontvangst moeten ze dan veranderen en de uitzendstream kiezen waar de banner niet te zien is en dat signaal aan de kijkers doorgeven.
Reputatie 5
Badge +4
Dag wwilliamm,

Zoals eerder meegedeeld door mijn collega, de contributie van de zenders heeft niets te maken met de distributie. Wij zullen NPO verder in SD aan onze klanten aanbieden onafhankelijk van het contributie formaat. Wanneer er ook de HD versie zullen bijgevoegd worden is nog niet beslist.

Jammer genoeg is dit de enige informatie die we momenteel kunnen doorgeven.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Reputatie 2
Badge
Dit is een correct antwoord van Andy !

Toch mag men niet vergeten dat meer en meer landen volledig overschakelen op HD.
Je ziet dit ook bij de kabelconcurrent.
Zelf bij de regionale zenders is er beweging.
Uiteindelijk zal Proximus niet anders kunnen om deze tendens te volgen.
Ik ben dan ook vast van overtuigd dat die zenders in HD versie er zullen komen, alleen weet ik niet hoe lang we hiervoor zullen moeten wachten !
Gans deze discussie doet me denken toen ze de 2 Duitse zenders eraf gegooid hadden.
Het is toch ook in orde gekomen, niet ? 🙂
de ontvangst moeten ze dan veranderen en de uitzendstream kiezen waar de banner niet te zien is en dat signaal aan de kijkers doorgeven.
Zoals ik al gemeld heb hier, hun schotel wat bijdraaien, maar de moeren zijn misschien vastgeroest !-)
Reputatie 6
Badge +2
de ontvangst moeten ze dan veranderen en de uitzendstream kiezen waar de banner niet te zien is en dat signaal aan de kijkers doorgeven.
Zoals ik al gemeld heb hier, hun schotel wat bijdraaien, maar de moeren zijn misschien vastgeroest !-)


Dan moeten ze kruipolie gebruiken, dan komt ineens alles los.:8
Reputatie 2
Badge
de ontvangst moeten ze dan veranderen en de uitzendstream kiezen waar de banner niet te zien is en dat signaal aan de kijkers doorgeven.
Zoals ik al gemeld heb hier, hun schotel wat bijdraaien, maar de moeren zijn misschien vastgeroest !-)

Waar staat die schotel ergens ? Kan een handje helpen en vastgeroeste vijzen kan je behandelen met Cola;)
Reputatie 6
Badge +1
Dag wwilliamm,

Zoals eerder meegedeeld door mijn collega, de contributie van de zenders heeft niets te maken met de distributie. Wij zullen NPO verder in SD aan onze klanten aanbieden onafhankelijk van het contributie formaat. Wanneer er ook de HD versie zullen bijgevoegd worden is nog niet beslist.

Dank voor je bericht, MVG

Jammer genoeg is dit de enige informatie die we momenteel kunnen doorgeven.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team

Reageer