Beantwoord

Norton voor Apple/Mac

  • 28 June 2017
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Is het waar dat Norton voor Mac enkel anti-diefstal bescherming en locatie-aanduiding biedt?

Als je telefonisch Norton geaccepteerd hebt, hoe lang duurt het vooraleer ik dit terug vind in myProximus?

En als ik Norton bestel voor 5 toestellen, moet ik dan op ieder toestel apart naar myProximus gaan, of kan ik dat sturen vanaf 1 toestel om ze allemaal te beschermen?

And last but not least, wat moet je doen met bestaande al dan niet actieve antivirussoftware die reeds op het toestel staat? Geeft dit conflicten? Moet je die dan zelf verwijderen, of doet Norton dat voor jou?
icon

Beste antwoord door sabineb 28 June 2017, 14:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
1 Is het waar dat Norton voor Mac enkel anti-diefstal bescherming en locatie-aanduiding biedt?
Mac en Iphone zijn niet zo veilig als algemeen wordt aangenomen. Omdat er minder toestellen van Apple in de omloop zijn dan Windows besteden hackers minder aandacht aan deze toestellen. Maar beter voorkomen dan genezen.

2 Als je telefonisch Norton geaccepteerd hebt, hoe lang duurt het vooraleer ik dit terug vind in myProximus?
Normaal ontvangt u quasi onmiddellijk een email met daarin de link en uw activatiecode.

3 En als ik Norton bestel voor 5 toestellen, moet ik dan op ieder toestel apart naar myProximus gaan, of kan ik dat sturen vanaf 1 toestel om ze allemaal te beschermen?
U moet inderdaad elk toestel afzonderlijk voorzien van Norton via myProximus.

4 And last but not least, wat moet je doen met bestaande al dan niet actieve antivirussoftware die reeds op het toestel staat? Geeft dit conflicten? Moet je die dan zelf verwijderen, of doet Norton dat voor jou?
Normaliter dien je deze zelf eerst te verwijderen omdat dit inderdaad anders conflicten geeft.
Op het internet kun je zoeken naar de betreffende antivirus "removal tool".
Reputatie 6
Badge +4
Hier kan je alle info omtrent het product zelf terugvinden

https://www.proximus.be/nl/id_cb_nmultisec/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/opties/internet-opties/norton-security.html

Norton is een software dat je dient te installeren op ieder device dat je beveiligd wil zien,

Bij de norton instal zal je een opmerking krijgen eerst alle oude software van beveiligingsprogramma's van je systeem te verwijderen vooraleer verder te gaan.

mvg sabine
Beste sabineb en s1mon3,

bedankt voor jullie goeie antwoorden.

Reageer