Norton download manager 2011 WERKT NIET MEER

  • 4 September 2011
  • 42 reacties
  • 4368 Bekeken


Toon eerste bericht

42 reacties

Hallo Patrick, Patoe, Ricy, Jan en alle anderen,


Ik heb net nog eens de procedure uitgevoerd die door Patrick werd voorgesteld. De situatie wordt nu stilaan hopeloos. Ik blijf dus dat ellendige scherm krijgen dat ik met de service provider contact moet opnemen ... Ik weet het niet meer.


JVDW
Reputatie 7
Badge +3
Kijk eens in de E-Services of de optie voor Norton nog effectief actief staat.

Badge
Bedankt voor de aangeboden hulp ,MAAR SPIJTIG het gaat niet.

Volgens Symantic is het Belgacom die een nieuwe link moet maken tussen de download manager en de server (is corrupt ).

Als en niets is kan de download manager ook niets vinden, alhoewel daar bij belgacom alles correct is..

Volgens mij ontbreek ik de map Install Belgacom_NIS_NL.


Nog een goeie avond.

GTJES


PATOE
Hallo Patrick,


Belgacom Security staat nog steeds als actief bij de opties E-Services, maar de eigenlijke naam van het programma Norton van Symantec zie ik niet direct staan. Ik heb die map Install Belgacom_NIS_NL ook niet staan, mijns inziens omdat die er maar komt als je Norton Internet Security daadwerkelijk succesvol hebt geïnstalleerd. ??????


JVDW
Patrick,


Ik zie dat het wel werkt bij u, is dit op een 32 of 64 bits Windows7.

Il heb ondertussen geprobeerd op mijn laptop met hetzelfde resultaat.

Daarna nog geprobeerd op een andere PC, en hier lukt het dan wel.

Enige verschil is dat dit een 32 bits is en de anderen waarop het niet werkt zijn 64 bits.

Kan hier het probleem liggen?


mvg,

Jan
zou BGC een koppeing bijhouden van de pc waarop de installatie reeds gebeurd is, want dit gaf ook problemen dacht ik op een pc waar bvb bgc tv on pc geistalleerd stond en je achteraf opnieuw wilde installeren omdat er ergens werdt bijgehouden bij bgc dat deze software op die bepaalde computer al gesinstalleerd was en zo belemmerde om het opnieuw te installeren !! dacht ik toch maar de details ken ik niet hoe dit juist werkt !
Eva,


Ik ben ten einde raad.

Ik heb de technische helpdesk gecontacteerd, maar deze man kon mij niets vertellen wat ik al niet geprobeerd had.

Norton verwijst mij door naar mijn service provider, en belgacom zegt dat het probleem niet bij hen ligt.

Feit is evenwel dat de Norton downloadmanager niet werkt op mijn twee 64 bits PC's en dat het wel schijnt te werken op een 32 bits machine.

Kan belgacom het initiatief nemen om dit samen met Norton op te lossen.

Ik heb ondertussen de trial versie rechtstreeks van Norton geïnstalleerd, ik ben dus gerust voor de volgende 90 dagen.

Ik hoop dat er ondertussen een oplossing komt.


mvg,

Jan
Vandaag heb ik mijn tweede e-mail verzonden.Op de eerste kreeg ik geen antwoord.Reeds 2X naar Belgacom gebeld en 1X werd ik doorgestuurd naar Symantec.Geen directe oplossing,het is aan de bevoegde persoon overgemaakt.Dus nog niets.

Ik experimenteer nog al veel met mijn pc,zodanig dat een paar keer Vista heb opnieuw geinstaleerd en dus ook de Download manager en dit altijd zonder problemen

Vorige week had ik pech, de download manager gaf de pijp aan maarten.

Vroeger had ik Norton virus en dan mocht men niet meer dan 7X HERINSTALLEREN .De volgende keer kon men niet meer automatisch activeren en moest dit telefonisch met SYmantec gebeuren.Zou dat bij BELGACOM ook zoiets niet zijn ?

Hopelijk komt er snel een oplossing en zeker nu NORTON SECURITY 2012 op komst is en zelfs gelanceerd. ( veel sneller ! )

Mijn pc is een 32 bits.


GTJS



Reputatie 7
Badge +3
De fout zit bij Belgacom zei men me bij Symantec

Momenteel zijn ze in volle overgang naar versie 2012 voor hun producten.

Belgacom gebruikt echter nog de link naar de 2011 versie.

Deze is nog enkel in 32 bits versie te downloaden tot zondag nadien ook niet meer.

Belgacom moet zijn links aan passen zodat de klanten de nieuwe versie 2012 kan downloaden.

voor deze dat problemen hebben met de instalatie kunnen ze dit overbruggen met de trial versie 2010 via deze pagina.

http://nl.norton.com/downloads/trialsoftware/download.jsp?pvid=nis2012

Badge
Beste Patrick,


Bedankt voor de info en de hulp die u ons gaf.

Vooruitzien naar de versie 2012 is de boodschap.


Nog een prettige avond en tot nog eens.


GTJES


PATOE
Bedankt Patrick,


We zullen dan nog maar eventjes wachten op de nieuwe versie.


mvg,

Jan
Allen,
Ik heb ook een 32 bits versie en na het doorlezen van de bovenstaande mails lijkt het me inderdaad wel mogelijk dat Belgacom een soort bestand bijhoudt van wie er allemaal reeds zo'n Norton Internet Security heeft gedownload en wie er Belgacom PC security heeft geïnstalleerd. Indien je dit reeds hebt geïnstalleerd wordt dit mogelijk ergens geregistreerd en dat houdt misschien tegen dat je dit een onbeperkt aantal keren download ?

Ik heb ook de raad van Patrick opgevolgd en mijn Microsoft Security Essentials verwijderd en vervangen door de trialversie 2012. We kunnen inderdaad 30 dagen verder in de hoop dat Belgaom tegen dan de situatie en de links met Norton Symantec heeft uitgeklaard en ons de versie 2012 verstrekt via het Belgacom Security 2012 pakket, hopelijk zo snel mogelijk want daar betalen we toch voor :-)))

Bedankt aan allen voor het zoeken naar een oplossing

JVDW


Hierbij kort even mijn bevindingen en een mogelijk oplossing.

Na aanschaffen van een nieuwe laptop met Win7 64 bits wilde ik hier NIS 2011 via Belgacom's PC Security installeren. Daarom desinstalleerde ik eerst NIS 2011 op m'n oude laptop (Vista; 32 bits). Vervolgens downloadde ik via E-Services de Norton Download Manager. Tot hier dus geen probleem. Echter, wanneer Norton Download Manager werd opgestart, raakte die nooit verder dan initialiseren (ook 'uitvoeren als administrator' hielp niet) en kreeg telkens volgende error boodschap:


Automatische installatie kan niet worden voortgezet. Klik op Browser openen voor instructies over hoe u de installatie handmatig kunt voltooien.


In het error bericht stond ook een link die je naar de website van Norton verwees. Daarop stond het volgende te lezen:


Neem contact op met uw serviceprovider om uw Norton-product te downloaden

Neem contact op met uw serviceprovider voor informatie over hoe u de nieuwste versie van uw Norton-product kunt downloaden.

DOCID: 20090515065647NL


Om te weten te komen of het een probleem was dat gerelateerd was aan de PC, trachtte ik vervolgens op m'n oude laptop (Vista; 32 bits) NIS 2011 opnieuw te downloaden. Dit ging zonder problemen: hierbij liep de Norton Download Manager wel correct en kon ik NIS 2011 opnieuw installeren.

Ik merkte echter ook op dat het installatiebestand van NIS 2011 werd opgeslagen in een folder op m'n harde schijf (als ik me goed herinner in een submap op volgende locatie: C:\Program Files (x86)\Norton\ en had het als bestandsnaam: Install_Belgacom_NIS2011_NL). Hierop heb ik NIS 2011 opnieuw gedesinstalleerd op m'n oude laptop en het installatiebestand (.exe) gekopieerd naar m'n nieuwe laptop via een USB-stick. De installatie verliep nu zonder problemen. Het probleem ligt dus bij de Norton Download Manager. Na de installatie moet je NIS 2011 nog activeren op je nieuwe PC. Hiervoor heb je de code van uit E-Services nodig en wordt de licentie op je oude PC eveneens gedesactiveerd. De activatie/desactivatie verloopt via de website van Norton. Je moet dus enkel de code van E-Services bij de hand hebben.

Het bovenstaande toont dus aan dat het probleem bij de Norton Download Manager ligt en niet bij Belgacom. Aangezien Patrick het ook al heeft kunnen downloaden via Win7, ligt de oorzaak ook niet bij het besturingssysteem.

Waaraan kan het dan wel liggen? Aangezien ik momenteel geen tijd heb om het te testen, weet ik het allesbehalve zeker, maar zou het eventueel kunnen dat het probleem bij Microsoft Security Essentials (MSE) ligt. Verhindert dit programma misschien de correcte werking van de Norton Download Manager? Patrick, toen jij NIS 2011 downloadde, was Microsoft Security Essentials toen actief op je PC? Misschien is het desactiveren/desinstalleren van dit programma wel de oplossing..
Badge
ter info:Microsoft Security Esentiels heb ik nog nooit op mijn PC gehad en toch werkt de DOWNMAD MANAGER niet.

We worden hier aan het lijntje gehouden.Wie kent de waarheid en wie durft de waarheid zeggen.

Op de website van Belgacom is alles nog zoals vroeger.Alhoewel het vorige zondag zou moeten gedaan zijn.

Ik blijf alles volgen !!!!!


Dank voor de info.


GTJES


PATOE
Badge
Nu versta ik er helemaal niets meer van !!!!


Toevallig probeer ik nog eens Nortondownload manager ( heb ik altijd op een USB stick staan ) .Heb het misschien al meer dan 50 KEER gedaan.

Nu stond er AVAST op en ........ WAT GEBEURD ER ???? .... alles werkt weer zoals vroeger en BelgacomPC Security 2011 is WEER GEINSTALLEERD.

Het spookt hier !!!


gtjes


patoe


Badge
Opgelost!


Zojuist een antwoord gekregen op mijn webformulier vab 09/09/11 :

-zou nu moeten in orde zijn

-was te wijten aan een tijdelijk probleem op de download server.


Het is nu terug in orde.


Nog een goeie avond .


PATOE
Terug even geprobeerd, en het werkt inderdaad.

Het is nog wel de 2011 versie die geïnstalleerd wordt.

Daar ik ondertussen de 2012 trial versie heb, heb ik de installatie niet laten doorlopen.

Ik hoop dat belgacom tijdig overschakeld naar de nieuwe versie.


mvg,

Jan

Reageer