Noise margin

  • 11 December 2010
  • 24 reacties
  • 2392 Bekeken

Beste

De noise margin van de download varieert van 4db(savonds) tot 14 db(overdag). Ik zie dat mijn lijn nu gesynct staat op 1856kbps. Heb nochtans al jaren op profiel 2.2 Mbps gestaan. Wat is er verkeerd, nochtans niets veranderdt aan binnenhuisinstallatie.


2de vraag: mogelijke aansluiting op vdsl2, wanneer mogelijk ?

fb751814

alvast bedankt

24 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Simon, hoe meet je dat ??
Kan ik zien in de adsl ine status op mijn bbox.
Heb ook een tooltje voor gevonden die automatisch nagaat om de zoveel tijd RouterStats 6.6

Gisteren avond had ik veel last van disconnects. Overdag gaat dit over.

Edit : nu 16.50 en de waarden zakken terug tussen 6 en 4 db !!!!
Reputatie 6
Badge +3
Wellicht leggen de buren hun internet router 's avonds aan ...

bellen 0800-22700 als de waarden slecht zijn, misschien kan de helpdesk iets vinden
Het rare is wel, zonet een disconnect gehad. Maar daarna heb ik direct 14db terug, maar ik vrees ervoor dat dit niet zolang zal blijven duren!!Roepen
Reputatie 2
Badge +1
Enigen die je kunnen helpen zijn de mensen op 0800 22 700. Elke dag (ook zondag!) bereikbaar tot 22u.

Vertel hun gewoon dat je disconnects hebt... zou niet spreken over je noise margin aangezien dit niet voor eerstelijns support is en ze vermoedelijk uit de lucht komen gevallen.
Daarom bel ik liever niet, meestal komen ze uit de lucht gevallen. Daarom vraag ik dit liever hier aan eva of muisje of andere moderators
Reputatie 2
Badge +1
Heeft oa te maken dat de operators op dat moment misschien andere mogelijke oorzaken (die voor jou niet zichtbaar zijn) misschien over het hoofd zouden zien. Daarom ook steeds de weerkerende vragen. Zij hebben misschien zelfs geen toegang tot de data die jij ziet op je modem.

Bel gewoon naar 0800 22700 en maak melding van disconnects. Er zal dan een lijnmeting gedaan worden en eventueel een technieker gestuurd worden. Dit zal echt wel de snelste manier zijn!
Zonet even gebeld, moet zeggen dat ik vlug iemand aan de lijn had.

Volgens de meneer die ik aan de telefoon heb is mijn modem defect, moet hem dus gaan omruilen met een "nummer". Wat moet de belgacomshop precies hebben --> bbox + (adapter) + ???? ..... ????
Badge
Zou het niet weten maar wat jij moet hebben is geduld , veel geduld :D
Reputatie 6
Badge +3
Volgens de meneer die ik aan de telefoon heb is mijn modem defect, moet hem dus gaan omruilen met een "nummer". Wat moet de belgacomshop precies hebben --> bbox + (adapter) + ???? ..... ????

Het enige dat je moet meenemen is de BBox zelf, al de rest kan je behouden. Al de rest wordt niet gevraagd (in mijn geval toch). Ook meenemen: het nummer dat je gekregen hebt !

Ok bedankt, zal enkel bbox meenemen en nummer. Als ze nog iets meer vragen zal ik zeggen dat "frank" mij gezegt heeft dat dit alles was dat ik moest meebrengen :D
Reputatie 2
Badge +1
Je stroomadapter en modem is idd voldoende.

@Sardonis: ??? Ik heb precies ook wat meer geduld nodig.. het geraakt namelijk stilletjes aan op door jouw nutteloze postings!
Zal dit terug een bbox 1 zijn of een bbox 2. Niet dat mij veel uitmaakt maar wil dit toch eens weten??
Reputatie 2
Badge +1
Je zit nog op ADSL dus zal het vermoedelijk een BBOX1 zijn.

Vraag meteen eens of je niet kan overschakelen op VDSL2?
Badge
@ axs , aangezien je je posting verandert hebt toch nog even inpikken: IK ZOU NIET LIEVER WILLEN DAN VERANDEREN MAAR DOOR EEN SLINKSE SMOES VAN DIE VERKOPERTJES HANGEN WE NOG 9 MAANDEN LANG VAST AAN BELGADOM.

Dus leer er maar mee leven , ik ben hier nog niet weg Tong uitsteken
Heb juist nieuwe bbox 1 geinstalleerd. En heb eens voor de zekerheid alle splitters en telefoons verwijdert. Nu flucturen mijn noise margin nog altijd tussen 14 en 9 db. Lijkt me nog altijd niet normaal, wat moet ik nu doen??

edit: momenteel een piek naar beneden naar 6db
Lijkt me ook vrij logisch dat een lage noise margin niet opgelost is door een nieuwe modem. Opnieuw bellen naar 0800 22 700, melden dat je reeds een nieuwe modem hebt en dat de oorzaak dus ergens anders zit. En ik zou toch melden dat je een zeer lage noise margin hebt en dat het probleem dus waarschijnlijk op hun lijn zit. Als eerstelijns niet weet waar je het over hebt, moeten ze je maar doorschakelen.

Alvast veel succes.
Hallo

Ik heb nog altijd problemen, kan hier iemand mij helpen. Het nog altijd als voordien die slechte lijnwaarden. Heb intussen mijn router terug op vaste plaats gezet zodat ik overal in huis terug internet heb. Met alle splitters of enkel met 1 splitter heeft mij hetzelfde resultaat.

Het ligt dus niet aan mijn router want heb een nieuwe van Belgacom gekregen. Ben zeker dat het aan mijn lijn ligt. Kan hier iemand mij helpen. Heb al gebeld naar 0800 22 700 maar resultaat is ofwel splitters of router defect.

Alvast bedankt

fb751814
Reputatie 2
Badge +1
BGC kan door metingen zien waar het probleem ligt. Als zij melden dat het ligt aan de splitter of router is die kans wel heel erg groot.

Ben je 100% zeker dat je splitters op de juiste plaats staan (lijkt me al van niet aangezien je zegt dat het met 1 of alle splitters hetzelfde is...) en OK zijn?
Als ik bedoel dat ik met 1 werk, wil dit zeggen dat ik op alle aansluitpunten alles verwijder enkel een nieuwe(en verschillende) splitter gebruik op 1 plaats en daar internet van aftak. Het aansluitpunt is het dichtste aansluitpunt waar mijn lijn binnenkomt! "Ik ben zeker dat alles juist is aangelsoten, heb kennis genoeg van ICT :p" (Dit is niet aanvallend bedoeld!! :p)

Kan hier iemand mijn lijn opnieuw uitmeten?

alvast bedankt
Reputatie 2
Badge +1
de VDSL2 splitter is een andere dan een ADSL splitter! Opletten dus!

Voor VDSL2 dien je maar 1 splitter te installeren net voor de modem, bij ADSL op elk aftakkingspunt!
Heb ADSL. Sorry maar die informatie weet ik :p

Kan niemand van moderators mijn lijn uitmeten, (EVA) ???

alvast bedankt
Reputatie 2
Badge +1
Best Belgacoms raad opvolgen, handleiding erbij pakken van de installatiekit en alles nagaan! Vooral zien dat je de juiste (en geen defecte!) splitterS gebruikt.
Simon: Ik heb juist u lijn gemeten en deze is idd slecht.. Noise margin fluctueert enorm hard.. VDSL2 is niet beschikbaar en dat je +8km van de centrale afwoont is ook niet echt een voordeel. Ik zou je aanraden alle telefoons enz uit te trekken en de modem op het eerste punt van je woning te steken. Kijk dan je noise margin nog eens na. Als deze nog altijd slecht is, zeker een technieker laten langskomen.

edit: Ik zie juist je upstream verzwakking, en deze is 26db. Volgens de regels van Belgacom mag je dan normaal zelfs maar op 1,1mbit staan..

Reageer