Nog twee weken wachten op vdsl 2

  • 6 January 2012
  • 8 reacties
  • 377 Bekeken

Dag iedereen


Van de week hebben wij een brief in de bus gehad dat vdsl 2 aanwezig is in onze straat.

Wij waren heel blij en hebben dat direct getest. Maar het was weer traag.

Dan maar gebeld naar belgacom. We hadden nog niet de juiste modem. b box2 wordt opgestuurd.

Gisteren weer een brief gehad dat vdsl 2 maar van 17/1/2012 geactiveerd zal worden. Weer een teleurstelling.

Vandaag b box2 gehad en geinstalleerd. Maar nogal tijd traag internet.

Nu is mijn vraag kan ik tegen morgen al vdsl2 hebben?

Wij zitten al jaren op 4 Mbps, het beloofde is 25 Mbps. Dus nu het mogelijk is wil ik het ook direct kunnen gebruiken.

Ik vraag me eigenlijk af wat er nog moet gebeuren?

username is fa594884.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Neen, jer moert op de activeringsdatum wachten, want je lijn moet in jouw buurt aan de ROP (cabine van het glasvezelnetwerk) aangesloten worden door een technieker die daarvoor langs komt. Als in die brief niet staat dat je aanwezig moet zijn, dan zal dat ook zonder je medewerking wel lukken. Tenminste als je dee b-box 2 juist aangesloten hebt aan de eerste contactdoos. Hierbij de instrallatiegids.

Succes ! Hou er ook wel rekening mee dat je downloadsnelheid ook afhankelijk is van je afstand (onder de grond)t de locale ROP

Het profiel wordt toegekend in functie van je
afstand tot de ROP en de lijnverzwakking
(ROP = Remote Optical Platform)


























afstand tot ROPLijnverzwakkingProfiel
<= 400m < 0,4 dB 30/6
>400m & <=700m < 0,7 dB 20/2
>700m & <=1000m < 1,0 dB 16,5/2
>1000m & <=1400m < 1,4 dB 12/1
Staat niet echt in een brief dat er iemand thuis aanwezig moet zijn.

En als iets aanwezig is moet ik daar toch gebruik van kunnen maken.

Anders moet je er toch geen reclame voor maken.

Je moet al zelf achterhalen hoe het komt dat je geen vdsl2 hebt.

Belgacom informeert niet goed. Je moet zelf alles heel goed opvolgen. Ik vind dat jammer. In de eerste brief had wel mogen staan dat ik de b box 2 nodig heb.


Groetjes
Reputatie 7
Badge +1
Fernandje, je hebt gelijk dat Belgacom geen actieve informatiecampagne voert over de mogelijkheid tot overschakeling van ADSL naar VDSL2. Je moet dat blijkbaar zelf uitzoeken via de TV-test, of er toevallig achterkomen. Ik ben er ook eerder toevallig aangeraakt toen mijn ADSL-internetverbinding gestoord was en de technische helpdesk mij toen aanraadde naar VDSL2 over te schakelen. De rest heb ik hier allemaal op het forum geleerd.

Ik moest toen wél aanwezig zijn omdat die technici toen wél in mijn voortuin moesten graven om mijn lijn aan de ROP-verbinding aan te sluiten. Die hebbgen toen binnen ook de contactdoos vervangen (maar dat kan je ook zelf, als die bij iun de verpakking zit van de b-box2, zie ook mijn pdf-bestand hierboven). Het isd inderdaad normaal dat er een paar weken verlopên tussen bestelling en aansluiting. Dat is trouwens bij Telenet niet anders.
Fernandje heeft wél een brief gekregen blijkbaar om hem te informeren dat vdsl2 in zijn straat beschikbaar is. dat vind ik zeer positief!

dus ik begrijp al die negativiteit niet.... de activatie van vdsl2 neemt nu éénmaal wat tijd in beslag, er moet een technieker de jumpertjes komen trekken (komt normaal niet aan huis)

dus is gewoon kwestie van nog een paar dagen geduld te oefenen

tot op vdsl2

mvg
De negativiteit is dat belgacom zegt dat er iets is maar eigenlijk is het er nog niet. En die brief zegt niet wat ik moet doen om van adsl naar vdsl2 te gaan. Ik vind dat ik wel eens wat negativer mag zijn tegen over belgacom als je al jaren ver onder de maximum snelheid zit dan wil je ook wel eens snel surfen voor je geld. Want 500 gb erdoor krijgen met 3.8 Mbps is wel heel erg moeilijk. Zo kan ik ook mooie cijfers voorleggen. Dit is nog het ene voordeel tegen over telenet.
ze informeren dat je de mogelijkheid hebt om op vdsl2 technologie over te schakelen, er is echter nog wel een technische interventie nodig om u daar op aan te sluiten

vandaar dank voor uw begrip & geduld

mvg
Tja begrip en geduld is een mooie zaak

Maar als je al 12 jaar begrip en geduld moet hebben. Dan begrijp je de frustratie wel.

Maar hoe meer ik lees op dit forum, hoe meer ik teleurgesteld word in belgacom. Ik lees hier dat ze ons beter op een ander internetabonnement hadden kunnen zetten bv. comfort. Dit omdat we niet de max snelheid halen. Hier is ook geen communicatie in geweest. Jammer!
Geloof me vrij maar op een ander is de communicatie niet beter hoor ik heb ze allemaal al gehad dus ik weet waarover ik spreek!!!

Maar dat je hiervan gefrustreerd geraakt dat begrijp ik zeker ook voor 100% hoor!

mvg

Reageer