Beantwoord

Nog niet gefactureerd verbruik

  • 27 August 2016
  • 6 reacties
  • 365 Bekeken

Hallo allemaal, Ik hoop hier een antwoord te vinden op mijn vraag. Twee vragen eigenlijk.

Ik ben deze maand enkele dagen in G-H-Luxemburg geweest en heb gebruik gamaakt van van nieuwe smartphone met GPS functie en verkeersinformatie.
Volgens de Proximus app is mijn extra verbruik 0.31 euro (31 ct) en internet roaming 0.26 euro (26 ct), waaronder verkeersinformatie in het GHL. Omdat ik die 0.31 op het eerste zicht nogal veel vond (ik had toch niet gebeld en slechts 2 smsjes verstuurd?) kwam ik "mijn factuur online" eens raadplegen. Nu blijkt dat ik voor 5ct 2 smsjes sms heb verstuurd en 5+26 is 31. Moet ik het extra verbruik zo interpreteren of is er toch nog iets anders?

Verschrokken ben ik echter van mijn nog niet gefactureerd verbruik van het (nationaal) internet: 18,16 euro. Als "opgeroepen nummer" staat bij dat bedrag op 3 augustus "WAZE" wat voor mij een raadsel is. Het betreft trouwens 1281kb en mijn smartphone vertelt mij dat ik in totaal 125MB heb gedownload (van de 1GB in mijn 15euro abonnement). Ik ben nooit een zwaarverbruiker geweest en het merendeel van mijn verbruik is updaten van apps. Meestal maak ik ook zoveel mogelijk gebruik van wifi, ook op vakantie.
Google heeft mij geleerd dat Waze een gratis GPS app is, maar die ken ik niet en heb ik ook niet op mijn toestel. Ik weet dus niet wat en waarom mij (voorlopig?) wordt aangerekend en hoop op een fout van Proximus.

Wie kan dat toelichten?
icon

Beste antwoord door Marleen 27 August 2016, 11:45

Bekijk origineel

6 reacties

Die bedragen met vermelding "WAZE" zullen niet aangerekend (of gecrediteerd worden indien het geval) worden zoals hier al gemeld geweest is in andere topics door de proximus support medewerkers.
▬► melding via Proximus.be/myproximus :

Reputatie 7
Badge +6
FYI: Datzelfde geldt ook voor het gebruik op 3/08 (dus 3 en 4/08): zie bericht van community manager Wim:


Voor Waze : zie ook topic: Wat is Waze?
nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-8/waze--35342
Ook enkele niet Pokemon Go spelers zouden door een technische fout met deze dienst daarvoor bedragen op hun factuur zien staan. Deze bedragen zouden op de eindfactuur niet meer staan. (zie ook topic: Wat is Waze?)

Voor de internationale standaardtarieven van en naar het buitenland, meer informatie vind je hier:
www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/producten/het-aanbod/opties-en-roaming/standaardtarieven-per-land.html
Eigenlijk was het een DWAZE aanrekening :-)))
"Dwaze" of niet.
Pokemon was dus het laatst waar ik aan dacht. Ik negeerde al de pop up daarover want Pokemon staat niet tussen mijn apps. Waze navigatie ook niet. Ik weet niet hoe het één, noch het ander eruitziet of hoe het werkt.
Moest het al niet duidelijk ziin, ik behoor niet tot de facebook/twitter/whatsapp (gebruik er geen 1 van) generatie maar (bijna) tot de 3e leeftijd ;)
Dus als het inderdaad Pokemon is, begrijp ik de aanrekening eigenlijk helemaal niet. Ook al is ze niet definitief.
Oké, een fout(je) dus van Proximus.

Maar de links waren wel nuttig, Dank u! Zal me leren wat beter te zoeken.
Reputatie 7
Badge +6
Je bent niet de eerste en niet de laatste, denk ik, die de link met Pokemon Go niet gaat leggen. Nu, daarvoor zijn de andere forumleden hier dus, hé.:8
Prettig (puf)weekend!
Of je nu pokémon geïnstalleerd hebt of niet, in beide gevallen waren de facturen verkeerd bij sommige klanten, ik ben er in ieder geval van gespaard gebleven.

Reageer