Ik woon in Sint-jans-Molenbeek ( Tamariskenlaan 35 ) en ik kan nog altijd geen hd ontvangen, nochtans 2 blokken verder in dezelfde straat kunnen ze dit wel, als antwoord van belgacom krijg ik altijd dat de centrale te ver ligt. Wanneer gaat dit eindelijk in orde komen, want de interetverbinding is ook niet echt snel zenne. Als dit niet veranderd stap ik over naar coditel.
Bladzijde 1 / 1
Bij ons hetzelfde probleem, volgens de winkelier zou alles in orde voor HD ong voor mijn activatie.
Kwestie van een schakelaartje omzetten.
miks van dus geen HD voor ons
Kwestie van een schakelaartje omzetten.
miks van dus geen HD voor ons
Ze beloven al 2 jaar dat het eraan komt hd, ma nog altijd niks.....
Zoals jullie kunnen zien is mijn connectie niet hoog INTERNET (bridged) | GATEWAY | INFORMATION | WIRELESS | ||||||||||
IPoE Address | 10.168.52.244 | LAN IP Address | 192.168.1.1 | Runtime Code Version | 60R109-60A040 | Associated clients | 1 | ||||||
IPoE Netmask | 255.255.128.0 | Subnet Mask | 255.255.255.0 | LAN MAC Address | 00:23:48:31:4c:8d | Clients MAC Address | 1 station(s) connected 00:1c:f0:91:3d:de | ||||||
PPPoE Address | 87.64.39.244 | DHCP Server | Enabled | WAN MAC Address | 00:23:48:31:4c:8f | ||||||||
PPPoE Netmask | 255.0.0.0 | Firewall |
| Hardware Version | 1 | ||||||||
ADSL line status | SHOWTIME | Wireless | Enabled | Serial Num | LK09108DP210722 | ||||||||
Downstream line rate | 6016 kbps | Firmware | 0x1214051b | ||||||||||
Upstream line rate | 509 kbps |
Nog mooier, ik kijk de instellingen na van mijn decoder, daar staat hd geblokkeerd, ik activeer het en dan krijg ik volgende melding : om de HD-zenders op deze decoder te kunnen ontvangen moet u wel de HD-zenders deactiveren op uw andere decoder. Welke decoder ???? ik heb er maar 1 .
Je kan geen HD activeren op een ADSL lijn... enkel mogelijk op VDSL2
't is logisch dat je geen hd kan krijgen want je surft nog op adsl
je kan eens vragen aan Eva of telefonisch via de klantendienst (0800 22 800) of overschakeling naar vdsl2 voor jou mogelijk is.
succes
mvg
ps: via de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je zien of HD wel of niet mogelijk is
je kan eens vragen aan Eva of telefonisch via de klantendienst (0800 22 800) of overschakeling naar vdsl2 voor jou mogelijk is.
succes
mvg
ps: via de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je zien of HD wel of niet mogelijk is
Ik zit in hetzelfde schuitje. ADSL2 lijntje van 9 mbit met 2 decoders. Je moet eens met 2 naar TV kijken en dan proberen COD online te spelen op je PS3. 't Is echt niet meer van deze tijd en BGC doet volgens mij gewoon niks om z'n bestaande klanten te helpen. Ik heb hier al 100 keer naar een datum voor HD/VDSL2 gevraagd en het enige wat je krijgt is: je staat niet op de planning.
FA054239
FA054239
Kan ADSL2+ ook niet ? dan kan je al 9 of 12 Mbps halen. VDSL2 is inderdaad het ideaal, maar nog niet overal mogelijk. De uitleg van xenne is hier correct. ROP's plaatsen gaat samen met glasvezelkabels trekken, en dat is ook zaak van de gemeente, soms van de provincie of het gewest (als je aan een baan woont)..
Tegenwoordig kunnen ze niet zomaar straten openbreken zonder overleg met de plaatselijke instanties, en maar goed ook.
Tegenwoordig kunnen ze niet zomaar straten openbreken zonder overleg met de plaatselijke instanties, en maar goed ook.
hij zit blijkbaar reeds op een ADSL2 lijntje van 9Mpbs. maar in combinatie met 2 tv's en nog wat online gamen kan ik wel geloven dat dit problemen kan opleveren. veel valt er echter niet aan te doen :-(
mvg
mvg
Downstream line rate | 6016 kbps | ||||||
Upstream line rate | 509 kbps |
Da's geen 9 Mbps hé xenne....
Ik hoef geen HD meer, dat zorgt voor teveel problemen. Ik heb 20 MB en 2 decoders V3, maar als ik de HD activeer op eender welke decoder, dan gaat de software moeilijk doen tijdens het programmeren van opnames. Ik merkte een duidelijk verschil op toen ik de HD desactiveerde op de 2 decoders, dus ook op de decoder waar ik niet op prpgrammeerde. HD neemt 9MB in beslag, terwijl SD (standaard digitale TV) maar 4MB in beslag neemt. En eerlijk gezegd, ik heb wel geen specifieke HD zenders, maar ik zie geen verschil tussen de Belgische HD zenders en de SD zenders. Mijn ogen zijn nochtans nog prima in orde. Ik heb een flat screen en een goede beeldbusTV op de decoders hangen. Ik zie wel een merkelijk verschil in het beeld tussen analoge kabel van Telenet en Belgacom TV.
Vreemd dat je geen verschil ziet tussen SD en HD. Zelfs op een beeldbuisTV is dat verschil zichtbaar!
Welke problemen heb je met het programmeren? Op 20Mbit heb je 2HD streams ter beschikking. Indien je een HD opname maakt en ondertussen een HD zender kijkt ga je idd geen 2de opname meer kunnen maken.
Heb je toevallig PConTV geinstalleerd???
Welke problemen heb je met het programmeren? Op 20Mbit heb je 2HD streams ter beschikking. Indien je een HD opname maakt en ondertussen een HD zender kijkt ga je idd geen 2de opname meer kunnen maken.
Heb je toevallig PConTV geinstalleerd???
Ik heb een HD ready van 37' en het verschil tussen HD en SD is héél duidelijk te zien. Bij close-ups kan je elk haartje zien, maar vooral bij afstandsopnamen en achtergrond zie je alles veel scherper en gedetaileerd. Ik kijk nog amper SD, alleen als het niet anders kan, zoals bij de regionale zender, BBC en de Duitse posten. Ik zie dan weer weinig verschil tussen digtale SD en analoge beelden qua scherpte. Enkel de kleurdiepte is beter digitaal. HD was trouwens een van de hoofdredenen om op digitaal over te gaan. Gelukkig heb ik een 30Mbps profiel.
axs volgens mij heb je geen 2HD bij 20 Mbit https:///posts/5915e45919#webchecktv
huh?
Heb hier effectief 2xHD op 20Mbps.. Op 20Mbit heb je het watch and record HD profiel, op 16.5Mbit het watch or record HD profiel..
PS: de info over het aantal streams (tabel) op de verschillende profielen komt van mij en zou moeten kloppen.
Heb hier effectief 2xHD op 20Mbps.. Op 20Mbit heb je het watch and record HD profiel, op 16.5Mbit het watch or record HD profiel..
PS: de info over het aantal streams (tabel) op de verschillende profielen komt van mij en zou moeten kloppen.
Dat is wel raar want bruut gerekend heb je 2x 9 = 18 dan schiet er maar 2 over voor Internet !
9Mbps is dan ok wel erg ruim geteld ;)
Voor vlot te surfen volstaat zelfs een 3a4Mbit! HD- youtube zit er dan uiteraard niet in, maar gewoon surfen is geen probleem!
Voor vlot te surfen volstaat zelfs een 3a4Mbit! HD- youtube zit er dan uiteraard niet in, maar gewoon surfen is geen probleem!
Die interpretatie van de webchec is wel echt verwarrend want bij 30 mbit bvb staat 3tv waarvan 2 HD. maar in feite kan je toch 3 x Hd hebben bij 30 mbit of begin ik nu echt alles dooreen te slaan !!
Theoretisch wél, maar praktisch zal dat niet altijd gegarandeerd zijn denk ik. 2 x HD met 20Mbps is haalbaar als je ca. 8 + 8,5 Mbps per stream rekent. Met het overschot van 3 à 4 Mbps zal het op zware websites surfen en downloaden dan wel een stuk trager gaan denk ik. Maar ik geloof dat axs vooral veel moet uploaden en ik weet niet hoe het zit met de beïnvloeding door HD-streams van het upstream profiel (bij 20Mbps down is dat toch maar 2 Mbps dacht ik)..Maar Comfortnet (15Mbps) geeft bij Telenet ook maar 1 Mbps upload. Zelfs bij hun Fibernet40 is het maar 2 Mbps upload.
sinjoor, ik had het over https:///people/d6392b6e8f met z'n 9Mbit lijntje
persoonlijk vind ik het verschil tussen SD & HD heel groot, een wereld van verschil.... heel jammer dat we CL hebben moeten bekijken in SD op 2BE
mvg
persoonlijk vind ik het verschil tussen SD & HD heel groot, een wereld van verschil.... heel jammer dat we CL hebben moeten bekijken in SD op 2BE
mvg
sinjoor71
ik weet niet hoe het zit met de beïnvloeding door HD-streams van het upstream profiel
Ja dat heb ik mij ook al dikwijls afgevraagd hoe je juist moet rekening houden met de upstreamsnelheid in de totale capacteit van de downstreamsnelheid!?
Mss is het daarom dat je bij een een 30/6 maar 2 HD kunt hebben!? Moet je het mss ongeveer zo bekijken : 30-6 = 24 dus maar plaats voor 2 HD ????
die redenering zal zeker niet volledig kloppen maar er zal wel een invloed zijn van de upstreamspeed naar de downstreamspeed.
Maar terwijl ik aan het typen ben denk ik er plots aan dat de totale bandbreedte eigenlijk opgesplitst wordt in 3 delen namelijk :
1) spraak
2) Downstream
3) Upstream
Dus dan zal de upstream geen invloed mogen hebben op de downstream !
Maar dan blijft de vraag waarom er bij 20/2 twee HD mogelijk zijn en bij 30/6 geen 3 HD ?
want er gaat toch 2x8,5 in 20 met een restant van 4
en er gaat toch 3x8,5 in 30 met een restant van 4,5 !
Twee maanden terug toen ik nog een Philips HD ready tv van 80cm had zag ik weinig verschil, eigenlijk allen bij Myzen TV. Sinds kort heb ik een LG led full HD van 106 cm en ja nu zie ik het verschil echt heel erg goed.
Full HD TV zal geen beter beeld geven dan een HD ready TV bij BGC-TV HD programmas
Maar het is de grootte van je scherm die het doet, hoe kleiner het beeld des te minder zie je het verschil tussen SD en HD en daarom zie je bij je scherm van 106 cm wel goed het verschil tussen SD en HD
Maar het is de grootte van je scherm die het doet, hoe kleiner het beeld des te minder zie je het verschil tussen SD en HD en daarom zie je bij je scherm van 106 cm wel goed het verschil tussen SD en HD
Inderdaad dat zal het wel zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.