Skip to main content
Hallo,

ik heb sinds vandaag mijn VDSL (B-Box2) modem aangekregen en geinstalleerd: Via klantendienst had men mij gezegd dat ik gewoon alle draadjes moest connecteren zoals ze in de oude B-Box-modem zaten. Dit heb ik gedaan. De modem is (langzaam) opgestart. Maar de speedtest.be geeft dezelfde waarden als voorheen.

De telefoniste van de klantendienst had me verzekerd dat ze me eergisteren reeds had overgeschakeld van ADSL naar VDSL.

Wat moet ik doen?

Bij de site http://192.168.1.1/ staat ook nog steeds:

ADSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 4640 kbps
Upstream line rate 512 kbps

Graag jullie advies.

Oh ja, de stekker is vorig jaar vernieuwd. De technieker had er ene geinstalleerd die ook goed was voor BelgacomTV. Het is een 6-polige stekker.

Mijn originele username: fb487258@SKYNET
Je hebt eveneens de vraag gesteld aan Eva, die het kan laten nakijken of je al op VDSL overgeschakeld bent.

Anders kan je ook mss even informeren bij technische dienst 0800 22 700.

Je spreekt over een stekker ziet die er zo juit als picture hieronder

Hallo ricy,

ja, het is net dezelfde stekker. Is dat goed?

Inderdaad dit is al in orde en is de goede VDSL splitter.

mss nu nog eens naar 0800 22 700 bellen en zeggen dat je blijkbaar nog altijd op ADSL zit ipv VDSL2 en horen wat ze zeggen.

Je kan bellen to 22 uur denk ik.

Oké, dan wacht ik eerstdaags op een reactie van Eva.

Bedankt voor je hulp.

ricy,

ik heb zoals je had aangegeven naar 0800 22 700 gebeld. Blijkbaar is eergisteren de opdracht verstuurd om de overschakeling te doen. Begin augustus gebeurt de eigenlijke overschakeling in de lokale centrale.

Bedankt voor je voorstel!

De echte overschakeling gebeurt inderdaad een aantal dagen later. Normaal krijg je daar zelfs een brief over om die datum te bevestigen.

Reageer