Nieuwe software downloaden

  • 17 December 2014
  • 10 reacties
  • 623 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Gisterenavond kon ik weer eens geen '30 dagen' opname bekijken. Dus snel mijn V5 uit en aan gezet. Maar.... In plaats van 2 minuten eer ik terug kon tv kijken, duurde het 15 minuten eer de nieuwe software opgeladen was. Gegrommel, natuurlijk. 15 minuten wachten tot je tv terug werkt, is lang.


Daarom een voorstel aan Proximus. Kan je niet een header plaatsen op infochannel, die op alle pagina's zichtbaar blijft en waarin jullie vermelden dat er vanaf die datum nieuwe software beschikbaar is en dat het Xx minuten zal duren eer die geladen is.


Als de klanten dan hun tv opstarten op infochannel (ik doe dat altijd om info te zien), dan zijn de gebruikers verwittigd dat er software beschikbaar is en dat het zoveel tijd zal duren eer ze tv kunnen zien.


Wat ik ook opgemerkt heb is dat bij de nieuwe software, ook alle oude series die afgelopen zijn, terug in de programmagids opgeladen zijn, maar... Je kan ze alleen wissen. Ik had er zo'n vierhonderd (400) te wissen !!!!!! Was dit bedoeld als opkuis of wat ?


De bug van reeds gewiste npvr opnames, die terug in de lijst 'opnames' staat, is ook nog aanwezig. Dus telkens als ik mijn decoder uit en aan zet, komen die gewiste npvr terug. Kan dat bij een volgende update ook eens aangepast worden ?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nog iets wat ik gisteren avond vaststelde. Ik was naar een opname aan het kijken en tijdens het kijken startte de decoder een nieuwe opname. Vóór de update kwam die opname dan mooi in de opnamelijst te staan. Nu moet je uit de opnamelijst gaan en terug om de opname in de lijst te zien. Niet goed.
Een nieuwe bug is eveneens het volgende: als de decoder (V5) uit diepe slaap komt OF die start op na zonder elektriciteit gezet geweest te zijn, is er geen geluid. Je moet dan de decoder even op actieve standby zetten en dan terug aanzetten. Dan pas is er opnieuw geluid.


Ben de software nu opnieuw aan het installeren (door factory reset). Hopelijk helpt dit .... .


Wat wel opgelost lijkt te zijn is de display bug.




Update: nieuwe installatie heeft niet geholpen.
Reputatie 7
Badge +3
Wat bedoel je met 'uit diepe slaap komen'. Ik hem namelijk geen problemen als ik de stroom af zet. Misschien iets op jouw decoder ? Ik heb ook een V5.
'uit diepe slaap komen', dan verbruikt de decoder maar 0,5W ipv 8 wat in gewone stand by.


Heb nu niet meer geprobeerd maar als ik eerst de decoder aan zet, laat opstarten tot de zendernaam op de display komt en dan pas de tv aan zet heb ik direct geluid. Staat de tv eerst aan en dan pas de decoder dan heb ik geen geluid. Het is sinds de 'netflix' update maar kom, hier valt nog mee te leven. :)
@ Mich,


het is al langer bekend en hier al dikwijls genoeg gepost geweest dat dezelfde type decoder niet bij iedereen dezelfde problemen geeft, hoe eigenaardig het ook moge klinken maar het is de realiteit.


Dit HDMI probleem is niet nieuw en heeft al verschillende soorten van problemen gegeven kan zelf afhangen van welk type TV er aan hangt en zelf, dus weeral er is grote kans dat iemand anders dit weer niet heeft, en maakt het ook soms heel moeilijk om er een algemene lijn in te trekken en te zeggen het probleem zal zeker bij iedereen optreden !.


Dus ik hoop dat ze met de nieuwe software er geen een oude bug opnieuw ingestopt hebben ;-)


Enfin; we zien wel er komt naar verluid een nieuwe update in januari en hopelijk zijn er weer enige bugs uit verdwenen, net zoals blijkbaar de display er uit verdwenen is met de nieuwe softw op de v5.


Maar deze problemen heb ik ook hoor zou dit te maken hebben met het tv-profiel dat je hebt ik kan maar 1 tv in hd bekijken en 1 in sd want heb 2 samsungs aangezien men deze toch lijkt te promoten bij proximus zou dit het probleem niet mogen zijn. Als er bij mij een update is geweest moet ik meestal ook eerst een factory reset doen alvorens alles min of meer normaal werkt. Het is altijd met de v5 deoder (v4 geen enkel) dat ik problemen heb omdat die soms niet uit zijn diepe slaap komt. Gewoon met aan en uit knop achteraan gaat dit weer wel maar dan moet je natuurlijk een tijdje wachten alvorens die terug helemaal is opgestart.
Gewoon wachten op de beloofde software update in januari, waar het probleem zou opgelost zijn, en dan zien we wel verder, want zolang er niks veranderd aan de software of aan instellingen bij Proximus , zal het probleem niet van zelf verdwijnen.Er zijn er die melden dat ze het met de V4 ook voor hebben, daaraan zie je al hoe moeilijk het is er iets zinnig over te zeggen


Diepe slaap aan te passen:



  1. Stel de decoder zo in dat hij na een aantal uur (instelbaar van 1 tot 8 uur) automatisch in standby mode gaat. Dit gebeurt als u geen enkele actie doet gedurende een voorafingestelde tijd. Indien u dan vergeet om uw decoder af te zetten dan gebeurt dit automatisch na een bepaalde tijd. [list=1]
  2. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > tijdsinterval voor sluimerstand. Het aanbevolen tijdsinterval voor sluimerstand is 4 uur. Vooraleer de decoder in sluimerstand gaat, krijgt u een verwittiging op het scherm. Indien gewenst kunt u er op dat moment voor kiezen om toch niet in sluimerstand te gaan.
  3. Is uw decoder in sluimerstand en wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op de on-off-toets.
  4. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de sluimerstand om een geplande opname te doen.


  • Stel de decoder zo in dat hij na een half uur in standby mode automatisch in diepe slaap komt.

    1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > sluimerstand. U kunt kiezen tussen normaal en diepe slaap.
    2. Wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op op de on-off-toets. Het duurt dan ongeveer 2 min alvorens u tv kunt kijken en doorheen het menu kunt scrollen.
    3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de stand diepe slaap om een geplande opname te doen op de harde schijf van de decoder.


    [/list]
  • Reputatie 7
    Badge +3
    Ik gebruik ook altijd de aan en uitknop, als ik weer eens geen npvr kan bekijken. Dat is bij mijn V5 het enige probleem dat ik heb, eigenlijk.


    @mich hoe zet jij je V5 in diepe slaap ? Kan die dan nog opnemen ? Als het om stroomsparen gaat, ben ik altijd geïnteresseerd.
    Hier met V4 decoder dezelfde problemen. Na telefonisch contact met een medewerker werd ik door proximus medewerker terug gebeld dat dit probleem in januari met update zou worden opgelost. Dus nog even geduld hebben en hopen dat deze beloften worden waar gemaakt. Er zijn schijnbaar overal heel veel problemen hieromtrent. Proximus heeft de oplossing voor het gekende probleem gevonden, maar het is jammer dat het zolang duurt alvorens het overal is opgelost.
    Inderdaad zoals ik hier reeds aangehaald heb gewoon afwachten en hopen dat het dan opgelost is als de nieuwe software gepusht wordt, misschien wordt het een mooie nieuwjaarscadeau verrassing


    Aan mij kunnen ze misschien dan een ander mooie cadeau geven aangezien ik het probleem niet heb lach

    Reageer