Nieuwe software decoder

  • 14 February 2012
  • 33 reacties
  • 2032 Bekeken

Na een factory reset van de decoder nieuwe software binnen gekregen.

Nu SW-versie: rel5.reno.myrioi--39

Mvg Jerom

33 reacties

Geen merkbare verschillen vastgesteld tegenover versie rel5.reno.myrioi--31

Mvg Jerom
• Die stond er bij mij al op maar wat het verschil is dat is een andere vraag !!
Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Krijg je die weer na een FacR ?? ik heb er verleden zondag een gedaan maar heb nog steeds versie ...31
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Ricy. Ik vond versie 31 wél iets stabieler en vlotter in het bedienen van PVR opnames (snellere bediening bij doorspoelen en zo). Ik heb ook nooit geen geblokkeerd beeld of haperende geluidssynchronisatie meer gehad in HD. Of dat aan die nieuwe versie lag of toeval is weet ik niet. Ik kan alleen voor mijn geval spreken. V3 met Ruckusadapters (die hebben overigens nog nooit problemen gegeven).
na factory reset kan je evt wel de nieuwe firmware verkrijgen, als deze klaarstaat om uitgerold te worden, en dat zal wel in fasen gebeuren.
indien je geen factory reset doet zal hij dan ooit wel 's nachts ten gepaste tijde gepusht worden

hier nog altijd rel5.reno.myrioi--31

we zullen eens factory resetten om te zien wat het geeft (brb)

hier stond de update blijkbaar klaar en deze werd binnen gehaald; nu rel5.reno.myrioi--39

mvg
Reputatie 7
Badge +1
OK, ik zie het wel komen dan. ThxLachen
Reputatie 2
Badge
waar vind ik dit aub


mvg
firmware versie decoder kan je checken via

menu / instellingen / systeeminformatie

mvg
Reputatie 2
Badge
ik heb nog deze staan (rel5.reno.myrioi--31) is dat erg ?


Mvg
nee hoor, ik heb gisteren de upgrade binnen getrokken en zie geen enkel verschil...

uiteindelijk worden de updates automatisch binnen gehaald als je wat geduld hebt, maar in dit geval merk je niet eens verschil...
de upgrade naar rel5.reno.myrioi--31 gaf wel wat verschil, oa de tv gids zag er toen iets anders uit

mvg
Bij mij is het ook nog steeds de vorige versie rel5.reno.myrioi--31. Ik zal morgen eens proberen de nieuwe software te verkrijgen. Als dit niet lukt via FacR, laat ik dan misschien best mijn decoder 's nachts eens opstaan.
Badge +1
Bij mij is er er dus degelijk een verschil. Niet dat het een groot veschil is.

  • Versie rel5.reno.myrioi--31 --> als je de decoder zonder stroom zet en dan de stekker er terug insteek start de decoder helemaal op en uiteindelijk ligt de decoder niet aan. Je moet nog op de on knop drukken.
  • Versie rel5.reno.myrioi--39 --> Als je hetzelfde doet met je decoder bij deze versie dan staat je decoder al aan na de volledige opstart
Dit is het verschil die ik merk.
Nieuwe versie software was deze ochtend nu ook bij mij geïnstalleerd. Ik had de modem vannacht laten opstaan en dan heb ik een deze ochtend een reset van decoder gedaan.
• Dit is normaal hé greetje staat ook te lezen op mijn blog http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec waar staat :



" ♦ Bij reset wordt de firware-versie gecheckt, als er nieuwe is zal hij zichzelf updaten"


• Waaruit het dus duidelijk is dat je niet verplicht bent om alles laten op te staan 's nachts zoals velen denken.
Mvg
@ Ricy, bedankt voor de tip om 's nachts geen decoder meer te laten opstaan als het toch niks uithaalt. (jammer van de verkeerde informatie die telkens wordt gegeven door BGC om je decoder 's nachts te laten opstaan).

Nogmaals dank voor alle beschikbare informatie op je blog. Uiterst interesaant en leerrijk.
Reputatie 7
Badge +1
Zoëven FacR gedaan, en de nieuwe versie ...39 staat er op ! benieuwd of dat wat geeft....LachenVerrast
Reputatie 7
Badge +1
Zoëven FacR gedaan, en de nieuwe SW versie ....39 staat er op ! benieuwd wat het geeft ! Verrast
Ik merk dat mijn bericht van even geleden verdwenen was, en ik heb het dus nog eens herhaald. Blijkbaar heeft het er tijdelijik opgestaan, want Ricy heeft gereageerd.....strange....
Ik heb dat nogal opgemerkt dat ik reacties nadien terug moet plaatsen omdat ze verdwenen zijn...nog iemend opgemerkt??
@Ricy; over xenne: hij reageert idd wat minder dan vroeger...misschien tijdelijk met andere dingen bezig...we houden het eens in het oog...
Ik heb het misschien niet goed opgemerkt, maar ik zie tot nu toe geen verschil met de nieuwe software update. Heb ik het verkeerd voor ? Als er iemand iets nieuws heeft opgemerkt, wat dan ?
Dat denk ik niet Ricy, want zoals ik eerder vermeld heb, heb ik de nieuwe software deze week geïnstalleerd via FacR. Ik heb toen gecontroleerd of ze wel degelijk was binnengehaald en dat was ook zo. Nog dezelfde dag is alles geblokkeerd geweest, kreeg zelfs een volledig zwart scherm te zien. Heb toen enkel de voeding eventjes uitgetrokken van de decoder en hem opnieuw laten opstarten. Dit dus met de nieuwe geïnstalleerde software. Sindsdien loopt alles normaal, maar ja, 't is nog maar een paar dagen hé.
Hallo,

Op gebied van vastlopen van de decoder is er bij mij niks veranderd hoor sedert de nieuws software er op staat.

Elsa
@ Elsa

Wanneer loopt de decoder vast.

Wat zijn je lijnwaarden? (192.168.1.1. > Downstream line rate , Up stream line rate en Downstream Traning Margin )

Hoe is je decoder verbonden met de modem?

Mvg Jerom
ik lees het volgende

Downstr....29992 kbps Upstr.....6048 kbps en Downstream Training Margin 22.6 dB

hij is verbonden met een utp kabel

Elsa



Edit: Downstream training marin : 20,6
Dat zijn goede waarden .

Kun je nu nog eens zeggen wanneer de decoder vastloopt.

Ik zelf heb al ondervonden ,dat de decoder vast loopt bij het snel zappen als ik niet recht voor de decoder sta met de afstandsbediening.

Mvg Jerom
Dit gebeurt op totaal willekeurige momenten het kan weken goed blijven en dan ineens stel ik vast dat als ik naar een programma aan het kijken ben en wil naar een ander kanaal schakelen, dat dit dan niet meer gaat en ook kan ik de decoder niet meer uit zetten en ben ik verplicht hem met de schakelaar uit te zetten en terug aan te schakelen.
Het is zeker niet bij snel zappen zoals je aangeeft dat het gebeurt, het kan soms twee keer per week voorvallen en soms pas na drie weken.

Elsa
Ricy,

Bedankt voor je uitleg, maar ik zal nog afwachten want ik ben niet helemaal zeker
of het de laatste keer gebeurd is juist voor of na dat ik vastgesteld heb dat de nieuwe software er op stond.

Wie weet valt het nu minder vaak voor !

Elsa

Reageer