Beantwoord

Nieuwe simkaart activeren

  • 19 December 2016
  • 6 reacties
  • 9217 Bekeken

Ik stap over van een iPhone 4 naar een 6S en moet dus ook van simkaart veranderen (micro naar nano). Die simkaart heb ik ondertussen, maar ik vind nergens hoe ik Proximus kan wijsmaken dat mijn nummer nu aan een andere simkaart miet gekoppeld worden. Kan ik dit zelf of moet ik langs in een verkooppunt?
icon

Beste antwoord door frank 19 December 2016, 07:53

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Normaal moet het verkooppunt dat de simkaart gegeven heeft dit invoeren in de computer en is je kaart binnen korte tijd geactiveerd. Dus ja naar een verkooppunt gaan. Best een echte Proximus winkel die direct in computer kan invoeren.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_types/particuliere/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/een-simkaart-kiezen-of-omruilen.html


Als het een nummer van een bedrijf of overheidsinstelling dan moet je bij je lokale contactpersoon zijn binnen het bedrijf of overheidsinstelling . Dan zal simkaart-omwisseling door het bedrijf gebeuren
?????

Hey Danny
je moet niets koppelen of doen, het is enkel het formaat van simkaart dat veranderd is en niet je nummer.
Reputatie 6
Badge +3
Martin je uitleg is niet correct.
Als je een nieuwe simkaart nodig hebt vanwege ander formaat dan moet het telefoonnummer aan deze nieuwe simkaart gekoppeld worden.
De oude simkaart wordt dan buiten gebruik gezet.
Dat klopt Frank,
Hetgeen mij vader ook gedaan heeft van gewone sim naar micro sim toen hij een nieuwe smartphone had en hij heeft proximus toch niet moeten wijs maken dat zijn oud nummer moest gekoppeld worden, daar heeft hij niets voor moeten doen en versta daarom niet goed waarom Danny zegt
"ik vind nergens hoe ik Proximus kan wijsmaken dat mijn nummer nu aan een andere simkaart moet gekoppeld worden"
Dus verbaast mij dat wel een beetje waarom mijn vader dat dan niet hoefde te doen of was dat vroeger dan niet nodig en nu wel?
Reputatie 6
Badge +3
Als je een nieuwe simkaart krijgt dan moet deze gekoppeld worden met het oude gsmnummer. Normaal doet men dat onmiddellijk in de winkel en dat kan vaak heel snel gaan zodat je er niets van merkt.
Maar het kan ook dat de kaart niet vervangen wordt de oude kaart wordt maar kleiner gemaakt door te knippen (niet goed voor smartphone!!!), of kleiner gemaakt door de voorgesneden randjes af te kraken. Dat laatste is wel goed voor smartphone want deze kaartjes zij speciaal hiervoor gemaakt om kleiner te maken.
Dus het kan best zijn dat je geen nieuw kaartje hebt gekregen of dat de koppeling direct in de.winkel is gebeurd.
Zou kunnen Frank, Ik zal het hem eens vragen, ik dacht nochtans dat zijn nieuwe microsim opgestuurd werd.

Reageer